Gå til innhold

Lyst å sove og bli borte i noen timer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke orket noe i dag.  Har ikke kledd på meg, men har spist litt.

Jeg greier ikke å glede meg til jul som jeg ellers vanligvis gjør.  Min datter ringte før helgen og var sur på meg.  Min svigerinne skjelte meg ut som bare det i fjor (hun har store problemer).  Hvorfor er det alltid meg som havner i slike situasjoner?  Når datteren min blir sur så er reaksjonsmønstret hennes presis som hennes fars og minnene fra en bitter skilsmisse kastes over meg.

Jeg var på julebord i går og det ble noen øl og akevitt.  Jeg vil bare sove nå og ikke ha det tankejaget i hodet på meg.

Anonymkode: 21980...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke orket noe i dag.  Har ikke kledd på meg, men har spist litt.

Jeg greier ikke å glede meg til jul som jeg ellers vanligvis gjør.  Min datter ringte før helgen og var sur på meg.  Min svigerinne skjelte meg ut som bare det i fjor (hun har store problemer).  Hvorfor er det alltid meg som havner i slike situasjoner?  Når datteren min blir sur så er reaksjonsmønstret hennes presis som hennes fars og minnene fra en bitter skilsmisse kastes over meg.

Jeg var på julebord i går og det ble noen øl og akevitt.  Jeg vil bare sove nå og ikke ha det tankejaget i hodet på meg.

Anonymkode: 21980...ab8

Er det så rart at du vil sove litt hvis du var på julebord i går og drakk øl og akevitt? Du trenger da vel ikke gå rundt og glede deg til jul hele tiden. Svigerinnen din skjelte deg ut i fjor, ikke i år. Du skriver selv at det er hun som har et problem. Du setter deg selv i en sånn offerposisjon når du hele tiden sier at du ikke kan glede deg til jul på grunn av den ene og den andre personen. Det er vel bare å drite litt i det, la vær å glede deg til jul hele tiden eller ikke la dem påvirke julestemninga di så mye. Du kan vel få en fin jul selv om du har en dritt dag i dag. 

Anonymkode: 306c3...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke orket noe i dag.  Har ikke kledd på meg, men har spist litt.

Jeg greier ikke å glede meg til jul som jeg ellers vanligvis gjør.  Min datter ringte før helgen og var sur på meg.  Min svigerinne skjelte meg ut som bare det i fjor (hun har store problemer).  Hvorfor er det alltid meg som havner i slike situasjoner? 

Kan det ha noe å gjøre med din oppførsel?

Anonymkode: dc539...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke orket noe i dag.  Har ikke kledd på meg, men har spist litt.

Jeg greier ikke å glede meg til jul som jeg ellers vanligvis gjør.  Min datter ringte før helgen og var sur på meg.  Min svigerinne skjelte meg ut som bare det i fjor (hun har store problemer).  Hvorfor er det alltid meg som havner i slike situasjoner?  Når datteren min blir sur så er reaksjonsmønstret hennes presis som hennes fars og minnene fra en bitter skilsmisse kastes over meg.

Jeg var på julebord i går og det ble noen øl og akevitt.  Jeg vil bare sove nå og ikke ha det tankejaget i hodet på meg.

Anonymkode: 21980...ab8

https://www.ark.no/boker/Ingvard-Wilhelmsen-Det-er-ikke-mer-synd-pa-deg-enn-andre-9788282161572?gclid=EAIaIQobChMImIvO-qGk5gIVxsmyCh2ksAxxEAQYASABEgLDLfD_BwE&gclsrc=aw.ds 

Just saying! Leste den i sommer og likte den veldig godt :) 

Anonymkode: 28106...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en typisk offerreaksjon nå vil være å si at jeg fikk ikke den støtten jeg ville ha så nå er det så synd i meg at jeg i alle fall legger meg og sover, glem det, glem alt jeg har skrevet osv osv. Og så skrive tilbake om noen timer når personen begynner å komme ut av offerposisjonen igjen. Det hjelper nok å si at det er ikke synd i meg eller det er ikke mer synd i meg enn i andre. Du har en dritt dag og sånn er det bare. 

Anonymkode: 306c3...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innmari synd på meg.  Jeg ligger her og får ikke sovet.  Jeg trenger ikke å være smilende og glad hver dag.  Om ikke noen andre synes synd på meg så får jeg gjøre det selv.

Anonymkode: 21980...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er innmari synd på meg.  Jeg ligger her og får ikke sovet.  Jeg trenger ikke å være smilende og glad hver dag.  Om ikke noen andre synes synd på meg så får jeg gjøre det selv.

Anonymkode: 21980...ab8

Hvorfor trenger du å synes så synd i deg selv hele tiden? Ser du selv at du går inn i en offerrolle? En rolle som drar deg selv ned. Det betyr ikke at det ikke kan være synd på deg av og til, og du har lov å være lei deg, men du forblir liksom i en sånn rolle hele tiden. Syns det var en god idè med den boka som blir nevnt over her. Kanskje den kan få deg til å reflektere mer over det. 

Anonymkode: 306c3...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trenger du å synes så synd i deg selv hele tiden? Ser du selv at du går inn i en offerrolle? En rolle som drar deg selv ned. Det betyr ikke at det ikke kan være synd på deg av og til, og du har lov å være lei deg, men du forblir liksom i en sånn rolle hele tiden. Syns det var en god idè med den boka som blir nevnt over her. Kanskje den kan få deg til å reflektere mer over det. 

Anonymkode: 306c3...98e

Hvor har du det ifra at jeg er i en eller annen rolle hele tiden?

Anonymkode: 21980...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det ifra at jeg er i en eller annen rolle hele tiden?

Anonymkode: 21980...ab8

Du syns veldig synd i deg selv hele tiden, gjør du ikke?

Anonymkode: 306c3...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du syns veldig synd i deg selv hele tiden, gjør du ikke?

Anonymkode: 306c3...98e

Hvor har du det fra?

Anonymkode: 21980...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...