Gå til innhold

Ufør og studiekompetanse.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært ung ufør p.g.a angst og fikk ikke fullført videregående, men har nå lyst til å opparbeide meg studiekompetanse.

Noen som vet om uførhet teller når det kommer til den 23/5 regelen?. Jeg burde vel oppfylle kravene til det utifra det som står under da jeg har vært ufør i mere enn 5 år.
Vet dette ikke er ett psykiatrisk spm, men spør her inne allikevel :).

Står på samordna opptak sine sider:
"Hvis du på grunn av sykdom, nedsatt funksjonsevne eller andre forhold ikke har kunnet arbeide, tar vi hensyn til dette. Du må dokumentere din nedsatte arbeidsevne med attest fra lege eller kopi av vedtak fra NAV. Attesten må inneholde informasjon om du er eller har vært helt eller delvis arbeidsufør, og i hvilke perioder du har vært det."" 

Anonymkode: d9c42...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært ung ufør p.g.a angst og fikk ikke fullført videregående, men har nå lyst til å opparbeide meg studiekompetanse.

Noen som vet om uførhet teller når det kommer til den 23/5 regelen?. Jeg burde vel oppfylle kravene til det utifra det som står under da jeg har vært ufør i mere enn 5 år.
Vet dette ikke er ett psykiatrisk spm, men spør her inne allikevel :).

Står på samordna opptak sine sider:
"Hvis du på grunn av sykdom, nedsatt funksjonsevne eller andre forhold ikke har kunnet arbeide, tar vi hensyn til dette. Du må dokumentere din nedsatte arbeidsevne med attest fra lege eller kopi av vedtak fra NAV. Attesten må inneholde informasjon om du er eller har vært helt eller delvis arbeidsufør, og i hvilke perioder du har vært det."" 

Anonymkode: d9c42...c3c

Det står jo helt eller delvis arbeidsufør så regner nesten med det, men tørr ikke si det sikkert. Kult at du vil prøve ta studiekompetanse :) Er det mange fag du mangler? Har du sett på voksenopplæringa?

Anonymkode: 2b761...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo helt eller delvis arbeidsufør så regner nesten med det, men tørr ikke si det sikkert. Kult at du vil prøve ta studiekompetanse :) Er det mange fag du mangler? Har du sett på voksenopplæringa?

Anonymkode: 2b761...b5b

Mangler isåfall bare to fag. Norsk er jo ganske omfattende, men er litt mere motiverende å vite att det lar seg gjøre :).

Anonymkode: d9c42...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært ung ufør p.g.a angst og fikk ikke fullført videregående, men har nå lyst til å opparbeide meg studiekompetanse.

Noen som vet om uførhet teller når det kommer til den 23/5 regelen?. Jeg burde vel oppfylle kravene til det utifra det som står under da jeg har vært ufør i mere enn 5 år.
Vet dette ikke er ett psykiatrisk spm, men spør her inne allikevel :).

Står på samordna opptak sine sider:
"Hvis du på grunn av sykdom, nedsatt funksjonsevne eller andre forhold ikke har kunnet arbeide, tar vi hensyn til dette. Du må dokumentere din nedsatte arbeidsevne med attest fra lege eller kopi av vedtak fra NAV. Attesten må inneholde informasjon om du er eller har vært helt eller delvis arbeidsufør, og i hvilke perioder du har vært det."" 

Anonymkode: d9c42...c3c

Ut i fra hva som står der, så virker det opplagt at de vil hensynta at du er uføretrygdet. 

Så bra at du har lyst til å ta resten av fagene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...