Gå til innhold

Har ikke mye klær å variere i


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vel kun 2 overdeler å variere i. Ellers 2 bukser, 1 tights og 1 treningsbukse. Vet at jeg har spesiellt lite overdeler å variere i men forsøker å være forsiktig med å kjøpe noe nytt. 

Hva med dere? Har du mye klær? 

Anonymkode: 53e30...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel kun 2 overdeler å variere i. Ellers 2 bukser, 1 tights og 1 treningsbukse. Vet at jeg har spesiellt lite overdeler å variere i men forsøker å være forsiktig med å kjøpe noe nytt. 

Hva med dere? Har du mye klær? 

Anonymkode: 53e30...cc2

2 overdeler? Jeg har adskillig mer enn det ja - man har jo som regel noen kortermede og noen langermede overdeler, noen til hverdags og noen som er litt penere? Man får kjøpt mye på salg da og da trenger det ikke koste stort. Etter jul nå er det alltid gode salg og de store kjedene (H&M og KappAhl f.eks) har da stadig vekk stativer med klær fra en femtilapp og oppover, eller halv pris av rødpris på slutten av et salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Lillemus skrev:

2 overdeler? Jeg har adskillig mer enn det ja - man har jo som regel noen kortermede og noen langermede overdeler, noen til hverdags og noen som er litt penere? Man får kjøpt mye på salg da og da trenger det ikke koste stort. Etter jul nå er det alltid gode salg og de store kjedene (H&M og KappAhl f.eks) har da stadig vekk stativer med klær fra en femtilapp og oppover, eller halv pris av rødpris på slutten av et salg.

2 overdeler med lange ermer.  Ellers 2 med korte ermer. (De nevnte jeg ikke). 

Anonymkode: 53e30...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 overdeler med lange ermer.  Ellers 2 med korte ermer. (De nevnte jeg ikke). 

Anonymkode: 53e30...cc2

De må jo slites ut veldig fort, de må jo vaskes flere ganger i uka omtrent når man har så lite å variere med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke mye klær, men noe mer enn deg. Har lenge hatt en ordentlig bukse å gå med (har 2 joggebukser), men kjøpte meg 2 til nå. Overdeler har jeg også lite av, men holder på å få opp antallet.  Har bestemt meg for å prøve og kjøpe minimum ett plagg i måneden. Denne høsten/vinteren har jeg kjøpt både vintersko,vinterjakke, bukser og noen topper, så jeg har vært flink.

Skulle gjerne hatt mer klær, men jeg finner svært lite i min størrelse som jeg også liker.  Det er heller ikke så gøy å kjøpe klær når jeg er såpass stor som jeg er, selv om jeg har gått ned noe. Og økonomien har heller ikke tillatt så mye kleskjøp. Men det er heller ikke særlig økonomisk med så lite klær da jeg ofte må vaske halve maskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mye å variere med, men har mer enn det. Inne hos meg, på besøk hos mamma eller feks til hverdags da jeg gikk i rusbehandling så går det mest i et par treningstights som jeg ikke bruker til trening, singlet og collagegenser (veksler mellom tre stk) og en kul Adidas joggedress. Når jeg skal på besøk til folk, gå en tur til byen eller lignende så har jeg så og si alltid den samme svarte buksa også har jeg stort sett tre langermede gensre jeg varierer mellom. Fire hvis jeg teller med en jeg bruker en sjelden gang. Jeg HAR jo flere klær enn dette, men dette er det jeg har som jeg liker å bruke. Og siden jeg kun bruker de ordentlige klærne av og til (er jo ikke hver dag jeg drar til byen for eksempel) og et par timer av gangen så trenger jeg ikke vaske de etter hver gangs bruk. 

Når det gjelder sommerklær har jeg derimot en haug. 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel kun 2 overdeler å variere i. Ellers 2 bukser, 1 tights og 1 treningsbukse. Vet at jeg har spesiellt lite overdeler å variere i men forsøker å være forsiktig med å kjøpe noe nytt. 

Hva med dere? Har du mye klær? 

Anonymkode: 53e30...cc2

Skjønner ikke at det er mulig å ha så lite, er du seriøs? Jeg har mye klær. Tror jeg må ha minst 100 ulike overdeler, 30 kjoler og 20 bukser. Sikkert enda mer om jeg tar et dypdykk i skap og loft. Huff, alt for mye.

 

Enig i at du bør ønske seg klær eller gavekort til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel kun 2 overdeler å variere i. Ellers 2 bukser, 1 tights og 1 treningsbukse. Vet at jeg har spesiellt lite overdeler å variere i men forsøker å være forsiktig med å kjøpe noe nytt. 

Hva med dere? Har du mye klær? 

Anonymkode: 53e30...cc2

Dersom du er i jobb/skole eller annen aktivitet så trenger du endel mer klær enn dette her. Klærne må jo også slites noe fryktelig i vask siden du har så få.

Prøv bruktbutikker, det er noen slike steder som også gir bort klær til økonomisk vanskeligstilte, dersom det er økonomisk du strever.

Anonymkode: e86a1...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel kun 2 overdeler å variere i. Ellers 2 bukser, 1 tights og 1 treningsbukse. Vet at jeg har spesiellt lite overdeler å variere i men forsøker å være forsiktig med å kjøpe noe nytt. 

Hva med dere? Har du mye klær? 

Anonymkode: 53e30...cc2

Overdeler får du billig på HM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel kun 2 overdeler å variere i. Ellers 2 bukser, 1 tights og 1 treningsbukse. Vet at jeg har spesiellt lite overdeler å variere i men forsøker å være forsiktig med å kjøpe noe nytt. 

Hva med dere? Har du mye klær? 

Anonymkode: 53e30...cc2

Jeg har mye mer enn dette og har sikkert mer enn mange.  Når jeg tenker på det husker jeg fire eller fem bukser (en jeans, en svart penbukse, en joggebukse og en grønn hverdagsbukse), fem skjørt, syv kjoler (alt fra sommerkjoler til svart lang kjole),  fire skjorter (lang og kortermet, for sommer eller vinter),  mange t-skjorter og topper, fire leggings, en ullstrømpebukse, tre bomullstrømpebukse og noen få av nylon.  Jeg har tre cardigan, tre vintergensere, tre kåper (en svart ullkåpe som jeg har hatt i over tyve år, regnkåpe og kåpe som jeg bruker i overgangs perioder),  en vinterjakke, en allværsjakke, en fleece jakke, to ponchoer osv.

Det er mange som har mer enn meg, men mange som har mindre.  Jeg ville aldri klart meg med så lite du nevner siden jeg er i full jobb og har et aktivt liv utenom det også.  Jeg kan ikke vaske et plagg og ha ingenting å ha på meg mens jeg venter på at det tørker.  Jeg trenger å ha på meg forskjellige klær ved forskjellige anledninger.

Anonymkode: 5d142...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en god del klær, men kjøper ikke så mye. Jeg kjøper kanskje ei bukse/shorts og ei skjorte/genser i løpet av et år, pluss boksere og sokker som er greit med litt rotasjon på.

Ellers er det mye t-skjorter og liknende fra ting jeg har vært med på, arvede klær, julegaver og noe kjøpt brukt.

Men litt over halvparten av klærne passer ikke da jeg har gått opp 20 kg :P Men jeg gidder ikke kaste da, i tilfelle jeg greier å gå ned i vekt igjen så er det jo kjekt å ha litt klær som passer...

Arbeidsklær står jobben for...

Et kjapt estimat:

10 gensere

20 skjorter

30 t-skorter

7 bukser

4 treningsdresser

7 shorts

7 jakker

2 dresser

+ nok boksere og sokker

Anonymkode: 78501...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2019 den 8.18, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel kun 2 overdeler å variere i. Ellers 2 bukser, 1 tights og 1 treningsbukse.

Det var omtrent det jeg hadde da jeg var høygravid. Da ble selv jeg (som ikke er særlig opptatt av klær) ganske så lei av de antrekkene. 

På 8.12.2019 den 8.18, AnonymBruker skrev:

Hva med dere? Har du mye klær? 

Jeg orker ikke ha så lite at jeg må vaske "hele tiden". Ungene hadde også såpass mye tøy at det ikke ble krise om det var en uke jeg ikke fikk vasket noe særlig. 

Jeg er ingen shopper, men god til å gjøre kupp på salg. Dvs. hvis jeg i det hele tatt finner noe jeg liker, jeg synes mye er stygt og / eller upraktisk. Siden det ikke er noen barn hjemme lenger som trenger noe nytt iblant, går jeg mye mindre innom klesbutikker enn før og handler dermed sjelden, noe som er helt greit både med tanke på plassen i klesskapet og miljøet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, laban skrev:

Siden det ikke er noen barn hjemme lenger som trenger noe nytt iblant, går jeg mye mindre innom klesbutikker enn før og handler dermed sjelden, noe som er helt greit både med tanke på plassen i klesskapet og miljøet. 

Samme her, men jeg har de siste årene funnet en ny unnskyldning for å handle dyre ting; bedre med kvalitet enn kvantitet, særlig for miljøet. Vinn vinn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Xtra skrev:

Samme her, men jeg har de siste årene funnet en ny unnskyldning for å handle dyre ting; bedre med kvalitet enn kvantitet, særlig for miljøet. Vinn vinn! ;)

Enig. :) Jeg var konsekvent på dette mens ungene fremdeles var i vokse-alderen, var ikke aktuelt å kjøpe veldig dyre klær som de uansett vokste ut av i løpet av sesongen og det visste de godt. Jeg hadde ingen interesse av å holde slekt med yngre barn med dyre arve-klær, de arvet alt som var brukbart av klær og utstyr uansett. Nå vokser de jo ikke mer og jeg kan godt legge i litt på en god vinterjakke eller skikkelige vintersko som kan vare i flere år til dem. Slike klær legger jeg gjerne litt i til meg selv også, jeg sliter det jo ikke ut og ikke vokser jeg fra det heller - men hverdagstøy der kan jeg godt kjøpe rimeligere ting, det slites jo i vask og man går jo lei av den samme toppen etter noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Enig. :) Jeg var konsekvent på dette mens ungene fremdeles var i vokse-alderen, var ikke aktuelt å kjøpe veldig dyre klær som de uansett vokste ut av i løpet av sesongen og det visste de godt. Jeg hadde ingen interesse av å holde slekt med yngre barn med dyre arve-klær, de arvet alt som var brukbart av klær og utstyr uansett. Nå vokser de jo ikke mer og jeg kan godt legge i litt på en god vinterjakke eller skikkelige vintersko som kan vare i flere år til dem. Slike klær legger jeg gjerne litt i til meg selv også, jeg sliter det jo ikke ut og ikke vokser jeg fra det heller - men hverdagstøy der kan jeg godt kjøpe rimeligere ting, det slites jo i vask og man går jo lei av den samme toppen etter noen år.

Jeg kjøpte alltid ytterklær/parkdresser og støvler i god kvalitet til barna da de var små. Parkdressene kunne jo også arves, så var typisk i bruk 3-4 vintre og ble utslitt. Men inneklær var bare fra H&M o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg kjøpte alltid ytterklær/parkdresser og støvler i god kvalitet til barna da de var små. Parkdressene kunne jo også arves, så var typisk i bruk 3-4 vintre og ble utslitt. Men inneklær var bare fra H&M o.l.

Guttungen hadde en kompis som var like gammel, men både en og to størrelser større så vi arvet en del derfra husker jeg, bl.a. flere vinterdresser, men noen ganger måtte begge to ha ny og da var det ikke råd til å kjøpe dresser til tusenlappen den gangen. Men de var da tørre og varme i dressene fra både Cubus og Europris også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...