Gå til innhold

Egenmelding og egoisme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fant ut nettopp ut i fra en annen tråd at toppen av egoisme og egenkjærlighet eller egenelsking er å motta behandling for ulike lidelser en måtte ha. Dere som påstår at dere ikke er egosentriske og egoistiske, hvorfor lar dere dere da behandle for sykdommer som oppstår hos dere? Hva er det som gjør at dere tenker at nettopp deres liv er så forbanna viktig og interessant for samfunnet at dere lar dere behandle for å forlenge deres allerede usle liv?

Anonymkode: d4007...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Så fordi jeg skrev at jeg håpet på en diskusjon med temperatur, så lar man være å svare. Kun av ren trass, eller? 

Anonymkode: d4007...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant ut nettopp ut i fra en annen tråd at toppen av egoisme og egenkjærlighet eller egenelsking er å motta behandling for ulike lidelser en måtte ha. Dere som påstår at dere ikke er egosentriske og egoistiske, hvorfor lar dere dere da behandle for sykdommer som oppstår hos dere? Hva er det som gjør at dere tenker at nettopp deres liv er så forbanna viktig og interessant for samfunnet at dere lar dere behandle for å forlenge deres allerede usle liv?

Anonymkode: d4007...807

Du skrev først for ca. en time siden, og jeg tror ikke mange sitter og leser nå.  Jeg leser ikke alle tråder, men uttalelser om egenkjærlighet i forhold til behandling som du beskriver er for dumt til at jeg engasjerer meg i dette.  Har du tenkt på at noen som leser kan være i behandling for kreft og hvordan det kan ramme dem å lese den siste setningen din?  Eller pårørende?

Anonymkode: a49a0...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Så fordi jeg skrev at jeg håpet på en diskusjon med temperatur, så lar man være å svare. Kun av ren trass, eller? 

Anonymkode: d4007...807

For min del blir det bare merkelig å diskutere det temaet der. Det meste vi gjør her i verden er ut fra egoisme. Egoisme er ikke utelukkende negativt. 

Jeg prøver å få livet mitt mer i orden slik at barna mine får ha meg i livet sitt i framtiden. Det er jo for deres del, men det er for min del også. For jeg som mor er jo opptatt av at barna mine har det bra. Så det er jo av egoistiske grunner også at jeg vil de skal ha det bra. 

Spørsmålet er ikke hvorfor skulle jeg ta i mot behandling for å forbedre mitt usle liv. Spørsmålet er heller hvorfor IKKE? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt på at noen som leser kan være i behandling for kreft og hvordan det kan ramme dem å lese den siste setningen din?  Eller pårørende?

Ja, klabern. Men man bør vel kunne greie å se forbi din egen navle og undertrykke behovet for å føle seg krenket, legge godviljen til og forstå at andre kan ha andre oppfatninger. Jeg skrev et annet sted at om jeg selv hadde fått kreft så hadde ikke jeg villet hatt livsforlengende behandling, kun lindrende. Det er jo mitt valg, og ingen behøver å føle seg krenket av det. Og heller ikke behøver man å føle seg krenket på andres vegne. Jeg mener da at disse lettkrenkede absolutt bør logge seg av internett, kaste TV'n, og si opp avisabonnementer. I tillegg bør de flytte i en hytte ute i skævven et sted, langt bort fra andre mennesker sånn at de slipper å høre at noen kan ha andre oppfatninger enn dem selv og dermed bli krenket.  

Anonymkode: d4007...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, klabern. Men man bør vel kunne greie å se forbi din egen navle og undertrykke behovet for å føle seg krenket, legge godviljen til og forstå at andre kan ha andre oppfatninger. Jeg skrev et annet sted at om jeg selv hadde fått kreft så hadde ikke jeg villet hatt livsforlengende behandling, kun lindrende. Det er jo mitt valg, og ingen behøver å føle seg krenket av det. Og heller ikke behøver man å føle seg krenket på andres vegne. Jeg mener da at disse lettkrenkede absolutt bør logge seg av internett, kaste TV'n, og si opp avisabonnementer. I tillegg bør de flytte i en hytte ute i skævven et sted, langt bort fra andre mennesker sånn at de slipper å høre at noen kan ha andre oppfatninger enn dem selv og dermed bli krenket.  

Anonymkode: d4007...807

Det er ikke mulig å bli krenket av sånt tull.

Anonymkode: a49a0...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mulig å bli krenket av sånt tull.

Anonymkode: a49a0...94e

Så bra! Men du skal se at det garantert er flere som enten vil bli krey på egne eller andres vegne av dette her. 

Anonymkode: d4007...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så bra! Men du skal se at det garantert er flere som enten vil bli krey på egne eller andres vegne av dette her. 

Anonymkode: d4007...807

Hvis det er mulig å snakke om egoisme så er det hos ts. som trenger oppmerksomhet og vil få den med uttalelser som er egnet til å såre og krenke.  Kan man ikke underholde seg selv på en annen måte?  

Anonymkode: a49a0...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! Men du skal se at det garantert er flere som enten vil bli krey på egne eller andres vegne av dette her. 

Anonymkode: d4007...807

Dette forstår jeg ingenting av. Er denne tråden ment som et forsøk på å ta de som blir krenket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er mulig å snakke om egoisme så er det hos ts. som trenger oppmerksomhet og vil få den med uttalelser som er egnet til å såre og krenke.  Kan man ikke underholde seg selv på en annen måte?  

Anonymkode: a49a0...94e

😂

Anonymkode: d4007...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Martine skrev:

 

Dette forstår jeg ingenting av. Er denne tråden ment som et forsøk på å ta de som blir krenket? 

Ja. Er så utrolig lei folk som er lettkrenkede. Det burde jo være en egen diagnose og gå innunder sekken 'alvorlig sinnslidelse'. 

Anonymkode: d4007...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Så fordi jeg skrev at jeg håpet på en diskusjon med temperatur, så lar man være å svare. Kun av ren trass, eller? 

Anonymkode: d4007...807

Ja.

Anonymkode: 87156...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Martine skrev:

 

Dette forstår jeg ingenting av. Er denne tråden ment som et forsøk på å ta de som blir krenket? 

Dette er noen som mangler underholdning i hverdagen.  Det er mørkt og kaldt nå.

Anonymkode: a49a0...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, klabern. Men man bør vel kunne greie å se forbi din egen navle og undertrykke behovet for å føle seg krenket, legge godviljen til og forstå at andre kan ha andre oppfatninger. Jeg skrev et annet sted at om jeg selv hadde fått kreft så hadde ikke jeg villet hatt livsforlengende behandling, kun lindrende. Det er jo mitt valg, og ingen behøver å føle seg krenket av det. Og heller ikke behøver man å føle seg krenket på andres vegne. Jeg mener da at disse lettkrenkede absolutt bør logge seg av internett, kaste TV'n, og si opp avisabonnementer. I tillegg bør de flytte i en hytte ute i skævven et sted, langt bort fra andre mennesker sånn at de slipper å høre at noen kan ha andre oppfatninger enn dem selv og dermed bli krenket.  

Anonymkode: d4007...807

har du lite å gjøre i dag? :) 

Anonymkode: 71e45...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Er så utrolig lei folk som er lettkrenkede. Det burde jo være en egen diagnose og gå innunder sekken 'alvorlig sinnslidelse'. 

Anonymkode: d4007...807

Blir du krenka av de som er lettkrenka? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...