Gå til innhold

Hvor ofte kaster du klær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte kaster du (egne) klær? Og hvor mye er det snakk om da?

Anonymkode: da57b...661

Når klære er slitt og ikke kan brukes mer. Eller har krympet og ikke passer.

Anonymkode: e496c...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte kaster du (egne) klær? Og hvor mye er det snakk om da?

Anonymkode: da57b...661

Jeg flyttet året 2018 og kastet/ga bort veldig mye.  Jeg rydder klesskapet engang i året, og dette året var det noen få bæreposer som havnet i kontaineren hos Frelsesarmeen.  I en pose var det en fantastisk ullgenser med et lite hull på brystet og sengesett av satin som var blitt hullete rundt glidelåsen (Jeg hadde den i tolv år og den var mye brukt).  Jeg har dårlig samvittighet overfor miljøet at jeg ikke brukte dette lenger.

Anonymkode: f1d2d...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte kaster du (egne) klær? Og hvor mye er det snakk om da?

Anonymkode: da57b...661

Sjelden - jeg bruker klærne mine leeenge. Men samler heller opp litt før jeg legger en pose til Fretex, de tar både brukbare og ødelagte tekstiler her jeg bor. Det jeg leverer er typisk tøy som har fått permanente flekker eller er utslitt / ødelagt på annen måte, f.eks. skjorter med stygge mansjetter eller tynnslitte albuer. Dessuten noen få plagg som skiftes ut, f.eks. pentøy eller gensere jeg ikke bruker lenger (selv for meg finnes det grenser for hvor mange år jeg kan vise meg i det samme antrekket).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte kaster du (egne) klær? Og hvor mye er det snakk om da?

Anonymkode: da57b...661

Har en storopprydding år om annet og om jeg da finner tøy jeg ikke har brukt siden sist / som er ødelagt / har fått flekker som ikke går av / eller har blitt håpløst ufikst og umoderne (selv for meg!) så går det til Fretex. Det som ikke er brukbart lenger legges i en egen sekk som merkes "Filler", resten i vanlig svartsett og alt puttes i en Fretex-container. Skal forresten ha en runde og gå gjennom sengetøy nå, der er det mye som ikke blir brukt av ulike grunner og noen sett som faktisk rett og slett er helt utslitte...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster nesten aldri klær. Dersom det er noe som er fullstendig ute av fasong eller stil (jeg er ikke nøye på sånt), så gir jeg det til UFF. Hvis det er slitt/hullete, bruker jeg det gjerne noen år til, det hender jeg stopper hull, men jeg er ikke så nøye på det heller 😮 , og så går som regel det også til UFF eller Fretex. Bare hvis det er grisete eller brukt til maling, kaster jeg det i restavfallet.

Jeg har tøy i skapet, og som jeg bruker innimellom, som er bortimot 30 år gammelt, bl.a. pyamasbuksa jeg brukte i natt 😄 Den er i deilig flanell, og jeg kjøpte den i 1990 😮 Overdelen er slitt ut for mange år siden, men bukse virker! Jeg har også et par penjakker og en kjole fra samme tidsrom - jakka passer i alle fall, og jeg bruker den om sommeren - kjolen er kanksje litt trang, men den er klassisk og jeg tenker at kanskje yngstejenta vil passe den 🙂 Jeg har hjemmestrikkede gensere og kofter som er 25-30-35 år gamle, som er like fine som da de var nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har flyttet en del siste året så da har det automatisk blitt en del opprydding. Har nok kvittet meg med minst to søppelsekker med klær. Sånn ellers kjøper jeg ikke klær så ofte og så lenge det ikke blir trangt i klesskapet eller de er ødelagte så kaster jeg ikke. Av julekjoler har jeg kjoler jeg kjøpte da jeg var 18 år som passer meg perfekt/har blitt et lite hakk for stor. Samme med sommerklær. De klærne har jeg i år etter år. De fleste sommerkjolene har blitt for store, men jeg beholder de i fall jeg går opp i vekt en dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...