Gå til innhold

Kastet ut fra dps etter jeg fikk uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gått hos dps nå i nesten 2 år pga diverse problematikk jeg ikke vil gå så mye nærmere inn på, men har under disse årene gått på aap og mottatt behandling på dps som også var et krav for å motta økonomisk støtte fra nav. Jeg ble aldri helt bra fra mine diagnoser (flere alvorlige diagnoser), men har merket litt fremgang opp og ned. Tror jeg ville blitt mye bedre dersom jeg hadde fått enda litt mer tid på meg, men etter at jeg fikk innvilget uføretrygd i september så fikk jeg beskjed fra behandleren at jeg ikke kom til å få noe mer hjelp fra de.... jeg visste ikke hva jeg skulle si, er jo ikke noe å diskutere heller virker det som. Jeg har tidligere fått høre at jeg har et komplekst symptombilde som krever langvarig behandling.

Anonymkode: 513fc...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis du har gått i 2 år uten en merkbar bedring så er det kanskje ikke mer de kan gjøre for deg?

Anonymkode: 4a0fd...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har gått hos dps nå i nesten 2 år pga diverse problematikk jeg ikke vil gå så mye nærmere inn på, men har under disse årene gått på aap og mottatt behandling på dps som også var et krav for å motta økonomisk støtte fra nav. Jeg ble aldri helt bra fra mine diagnoser (flere alvorlige diagnoser), men har merket litt fremgang opp og ned. Tror jeg ville blitt mye bedre dersom jeg hadde fått enda litt mer tid på meg, men etter at jeg fikk innvilget uføretrygd i september så fikk jeg beskjed fra behandleren at jeg ikke kom til å få noe mer hjelp fra de.... jeg visste ikke hva jeg skulle si, er jo ikke noe å diskutere heller virker det som. Jeg har tidligere fått høre at jeg har et komplekst symptombilde som krever langvarig behandling.

Anonymkode: 513fc...400

Dersom du selv har tro på at videre psykoterapi kan gi deg bedre livskvalitet, så kan du høre med fastlegen om det kan være aktuelt med henvisning til en privatpraktiserende avtalespesialist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

De prioriterer de som står i jobb. Jula skal gå rundt osv.

Anonymkode: 2d9a8...ac9

Det er ikke sant har gått der i mange år og er uføretrygdet. Treffer flere andre og som er uføre som har fått hjelp i mange år. DPS har mange pasienter som er så syke at de trenger hjelp i mange år, dette er pasientersom trenger tette oppfølging av psykolog, psykiater og innleggelser. Selv forsøkte jeg å gå til privat psykolog en gang etter eget ønske. Der fikk jeg beskjed om at jeg var for syk til at han ville ta på seg å behandle meg jeg fikk beskjed om å kontakte DPS.  

Så det er de med moderate og alvorlig sykdom som får hjelp fra DPS og de friskeste som går privat. Detcer som ellers i helsetjenesten de sykeste får mest hjelp, 

Anonymkode: 22b2c...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er mennesker i samfunnet.

Var vi maskiner, ville selvsagt prioriteringen vært:

1. Få maskiner som ikke fungerer tilbake i produksjon.

2. Sørg for at maskiner holder seg i produksjon.

3. Eventuelt se på maskiner som ikke kan brukes i produksjon i overskuelig framtid.

Jeg føler at mange tenker at dagens regjering med onde blåbrune mennesker ser på oss som maskiner. Det stemmer ikke. 

Men det er selvfølgelig et interessant tema hvor ressursene i helsevesenet skal benyttes. Hvor mye skal brukes til palliativ behandling og hvor mye skal brukes til å gjøre folk friske? Hva synes dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, ISW skrev:

Vel, det er mennesker i samfunnet.

Var vi maskiner, ville selvsagt prioriteringen vært:

1. Få maskiner som ikke fungerer tilbake i produksjon.

2. Sørg for at maskiner holder seg i produksjon.

3. Eventuelt se på maskiner som ikke kan brukes i produksjon i overskuelig framtid.

Jeg føler at mange tenker at dagens regjering med onde blåbrune mennesker ser på oss som maskiner. Det stemmer ikke. 

Men det er selvfølgelig et interessant tema hvor ressursene i helsevesenet skal benyttes. Hvor mye skal brukes til palliativ behandling og hvor mye skal brukes til å gjøre folk friske? Hva synes dere? 

Det riktigste utifra et økonomisk perspektiv er nok å bruke ressursene på dem som kan gjøres friske for å få dem ut i produksjon/arbeid igjen.

Ut fra medmenneskelig perspektiv så er det også bra å bruke ressurser på dem som ikke lenger kan brukes i produksjon/arbeid. Og det er jo fordi at disse menneskene skal ha det best mulig med sin sykdom. Leger slutter jo ikke med å lindre somatiske smerter hos f.eks kreftpasienter, selv om de forventes å dø innen kort tid. Behandling i tradisjonell forstand nytter jo ikke lenger i slike tilfeller, men lindring kan gis. 

Hvorvidt psykisk syke som er blitt uføre pga sin psykiske lidelse skal få tradisjonell behandling eller lindring, bør jo bestemmes utifra sannsynligheten for et arbeidsaktivt liv igjen, eller om løpet er kjørt og det ikke finnes håp om bedring. Uansett er vel lindrende behandling bedre enn ingen behandling, men den lindrende behandlingen behøver da ikke nødvendigvis skje ved DPSentre, men kanskje heller ved kommunal psykiatrisk omsorg i form av støttesamtaler ift livsmestring.  

Med lindrende behandling mener jeg som sagt støttesamtaler ift livsmestring, men også medisiner. Og med tradisjonell behandling mener jeg samtaleterapi og medisiner. 

Når man ser at det ikke nytter med samtaleterapi, er ikke DPS nødvendigvis stedet å gå. 

Anonymkode: bd272...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring så er dps mest ment for akutte tilfeller eller kortvarig behandling av mildere problematikk slik som angst, depresjon og traume. Vil heller råde deg til å søke privapraktiserende behandler med frikort avtale. De private kan gjerne tilby mer langvarig og kontinuerlig behandling dersom du allerede er uføretrygdet ❤

Anonymkode: edc5e...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har kanskje en kvote for folk som de skal forsøke å få i jobb, og når du ikke lenger er i den gruppen er du jo ikke kvalifisert der lenger. Det betyr vel ikke at det ikke er mulighet allikevel, men da må du sikkert søke på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...