Gå til innhold

Samboer sa at dyna stinker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboer sa at dyna som jeg bruker stinker forferdelig derfor kan han ikke klemme meg.  Han ba meg bytte dynetrekk og mulig kaste dynetrekket. Jeg følte det var som å si at jeg stinker.  Jeg er veldig renslig. Dusjer annenhver dag eller hver dag. Bruk et deodorant som jeg tar på flere ganger for dagen. Bruker parfyme. Jeg har dusjet og luktet etterpå godt på dynetrekket. Kjente ingen dårlig lukt. Det luktet kun litt som om den har vært vasket for mye. Ikke dårlig. 

Hadde du vært nærtagen til en slik kommentar? 

Anonymkode: 7f6e3...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboer sa at dyna som jeg bruker stinker forferdelig derfor kan han ikke klemme meg.  Han ba meg bytte dynetrekk og mulig kaste dynetrekket. Jeg følte det var som å si at jeg stinker.  Jeg er veldig renslig. Dusjer annenhver dag eller hver dag. Bruk et deodorant som jeg tar på flere ganger for dagen. Bruker parfyme. Jeg har dusjet og luktet etterpå godt på dynetrekket. Kjente ingen dårlig lukt. Det luktet kun litt som om den har vært vasket for mye. Ikke dårlig. 

Hadde du vært nærtagen til en slik kommentar? 

Anonymkode: 7f6e3...00b

Selvsagt er ikke en slik kommentar ok, og særlig ikke fra samboer. Er dette samme samboer som stadig kommer med respektløse kommentarer? Det er jo bedre at han sier dyna lukter enn at du lukter, men om det bare var dyna burde det ikke stoppe ham fra å klemme deg. Uansett merkelig kommentar.

 

Om dyna lukter, tipper jeg det er selve dyna og ikke relativt rent sengetøy. Dyner bør vaskes minst en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboer sa at dyna som jeg bruker stinker forferdelig derfor kan han ikke klemme meg.  Han ba meg bytte dynetrekk og mulig kaste dynetrekket. Jeg følte det var som å si at jeg stinker.  Jeg er veldig renslig. Dusjer annenhver dag eller hver dag. Bruk et deodorant som jeg tar på flere ganger for dagen. Bruker parfyme. Jeg har dusjet og luktet etterpå godt på dynetrekket. Kjente ingen dårlig lukt. Det luktet kun litt som om den har vært vasket for mye. Ikke dårlig. 

Hadde du vært nærtagen til en slik kommentar? 

Anonymkode: 7f6e3...00b

Det kan hende det lukter litt av dyna di selv om du er renslig.

Det at han ikke vil klemme deg på grunn dyna er usakelig, og jeg ville tatt som et signal. Jeg ville tenkt at han enten er respektløs, eller veldig irritert og lei. Noen utbrudd kan man sette på kontoen for lavt blodsukker o.l, men kommer det ofte sånne drypp så er det noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det luktet kun litt som om den har vært vasket for mye.

Hva slags lukt er det? Og smitter virkelig lukt fra sengetøyet over på personen som ligger i det (hvis vi snakker om såpass lite lukt at den ikke merkes når man kommer inn i rommet)? Hvis det er selve dyna eller madrassen som avgir lukt, vil man vel kjenne det når man går inn i soverommet fra et annet rom? Er han veldig følsom for annen lukt, som f.eks. matlukt eller "innestengt" luft?

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker deodorant som jeg tar på flere ganger for dagen. Bruker parfyme.

Kanskje han misliker lukten av deodoranten eller parfymen din. Men da burde det gjelde hele døgnet, ikke bare i senga.

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboer sa at dyna som jeg bruker stinker forferdelig, derfor kan han ikke klemme meg. 

Eventuelt er dette med lukt bare et påskudd... Jeg hadde ikke bare godtatt noe sånt, men stilt flere spørsmål om hva i alle dager han mente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Xtra skrev:

Selvsagt er ikke en slik kommentar ok, og særlig ikke fra samboer. Er dette samme samboer som stadig kommer med respektløse kommentarer? Det er jo bedre at han sier dyna lukter enn at du lukter, men om det bare var dyna burde det ikke stoppe ham fra å klemme deg. Uansett merkelig kommentar.

 

Om dyna lukter, tipper jeg det er selve dyna og ikke relativt rent sengetøy. Dyner bør vaskes minst en gang i året.

Jeg ble skuffet. Synes kommentaren var tåpelig. Mulig han reagerte på en lukt som ikke jeg klarte å kjenne. Har luktet på dynen etter å ha dusjet osv for å kjenne om det er mulig å kjenne noe dårlig lukt men det luktet bare tøymykner av den. Helt vanlig tøymykner som vi begge bruker. Luktet heller ingen dårlig lukt av meg. Men han er veldig opphengt i bakterier. Så mulig det var derfor han holdt på slik. Han er hysterisk for bakterier. Og han tror hele tiden at jeg drar med meg bakterier overalt. Jeg har aldri hørt noe om at jeg lukter dårlig. Hørt alltid at jeg lukter godt. Jeg ble veldig skuffet da han sa at han ikke ville klemme meg pga det og at jeg måtte kaste dynen.....og så gikk han på jobb... 

Anonymkode: 7f6e3...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Hva slags lukt er det? Og smitter virkelig lukt fra sengetøyet over på personen som ligger i det (hvis vi snakker om såpass lite lukt at den ikke merkes når man kommer inn i rommet)? Hvis det er selve dyna eller madrassen som avgir lukt, vil man vel kjenne det når man går inn i soverommet fra et annet rom? Er han veldig følsom for annen lukt, som f.eks. matlukt eller "innestengt" luft?

Kanskje han misliker lukten av deodoranten eller parfymen din. Men da burde det gjelde hele døgnet, ikke bare i senga.

Eventuelt er dette med lukt bare et påskudd... Jeg hadde ikke bare godtatt noe sånt, men stilt flere spørsmål om hva i alle dager han mente. 

Jeg skal stille han flere spørsmål om hva han mente med det i kveld når han kommer hjem fra jobb. 

Anonymkode: 7f6e3...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble skuffet. Synes kommentaren var tåpelig. Mulig han reagerte på en lukt som ikke jeg klarte å kjenne. Har luktet på dynen etter å ha dusjet osv for å kjenne om det er mulig å kjenne noe dårlig lukt men det luktet bare tøymykner av den. Helt vanlig tøymykner som vi begge bruker. Luktet heller ingen dårlig lukt av meg. Men han er veldig opphengt i bakterier. Så mulig det var derfor han holdt på slik. Han er hysterisk for bakterier. Og han tror hele tiden at jeg drar med meg bakterier overalt.

Jesus Christ, og han orker du å bo sammen med? Jeg forstår det ikke...

Anonymkode: 27287...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dusjer annenhver dag eller hver dag. Bruk et deodorant som jeg tar på flere ganger for dagen. Bruker parfyme.

Anonymkode: 7f6e3...00b

Tar du på deg deodorant flere ganger til dagen fordi samboeren din mener du skal det eller fordi det er et reelt behov for det (om du har problemer med sterk svette tenker jeg på)? Vanligvis holder det å påføre deodorant etter at man har dusjet eller vasket seg.

For øvrig tenker jeg at det er din samboer som har et problem her og ikke du som lukter vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og han tror hele tiden at jeg drar med meg bakterier overalt.

Det gjør du - og det gjør han også 😉 Alle har massevis av bakterier både inni og utenpå kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2019 den 9.23, AnonymBruker skrev:

Samboer sa at dyna som jeg bruker stinker forferdelig derfor kan han ikke klemme meg.  Han ba meg bytte dynetrekk og mulig kaste dynetrekket. Jeg følte det var som å si at jeg stinker.  Jeg er veldig renslig. Dusjer annenhver dag eller hver dag. Bruk et deodorant som jeg tar på flere ganger for dagen. Bruker parfyme. Jeg har dusjet og luktet etterpå godt på dynetrekket. Kjente ingen dårlig lukt. Det luktet kun litt som om den har vært vasket for mye. Ikke dårlig. 

Hadde du vært nærtagen til en slik kommentar? 

Anonymkode: 7f6e3...00b

«Samboer sa at dyna som jeg bruker stinker forferdelig»

Som andre sier - om det er lenge siden selve dyna er vasket bør den få en runde i maskina, lukt eller ei.

«derfor kan han ikke klemme meg»

Dette er i beste fall en dårlig unnskyldning for å unngå nærhet, i verste fall er det sagt for å såre deg.

«Han ba meg bytte dynetrekk og mulig kaste dynetrekket»

Hvorfor kunne ikke han fikse dette når det er han som er plaget av det?

«Jeg følte det var som å si at jeg stinker»

Vil råde deg til å slutte å la hans dårlige oppførsel og mangel på høflighet vekke «følelser».  Om du ikke greier å trigges bør du bryte med han, han er ikke sunn for din psykiske helse. 

«Bruk et deodorant som jeg tar på flere ganger for dagen

Hvirfor bruker du deo flere ganger daglig? Har du redsel for å lukte, eller produserer du mye svette/lukt?

«Det luktet kun litt som om den har vært vasket for mye»

What?? Hvilken lukt avgir dette?

«Hadde du vært nærtagen til en slik kommentar?«

Med forbehold om at jeg hadde et problem med abnormal utskillelse av lukt fra egen kropp - nei. Som sagt er dette enten sagt for å unngå nærhet eller for å såre, og det ville jeg tatt opp med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Kayia skrev:

«Samboer sa at dyna som jeg bruker stinker forferdelig»

Som andre sier - om det er lenge siden selve dyna er vasket bør den få en runde i maskina, lukt eller ei.

«derfor kan han ikke klemme meg»

Dette er i beste fall en dårlig unnskyldning for å unngå nærhet, i verste fall er det sagt for å såre deg.

«Han ba meg bytte dynetrekk og mulig kaste dynetrekket»

Hvorfor kunne ikke han fikse dette når det er han som er plaget av det?

«Jeg følte det var som å si at jeg stinker»

Vil råde deg til å slutte å la hans dårlige oppførsel og mangel på høflighet vekke «følelser».  Om du ikke greier å trigges bør du bryte med han, han er ikke sunn for din psykiske helse. 

«Bruk et deodorant som jeg tar på flere ganger for dagen

Hvirfor bruker du deo flere ganger daglig? Har du redsel for å lukte, eller produserer du mye svette/lukt?

«Det luktet kun litt som om den har vært vasket for mye»

What?? Hvilken lukt avgir dette?

«Hadde du vært nærtagen til en slik kommentar?«

Med forbehold om at jeg hadde et problem med abnormal utskillelse av lukt fra egen kropp - nei. Som sagt er dette enten sagt for å unngå nærhet eller for å såre, og det ville jeg tatt opp med han. 

Jeg syntes det kommer så mange rare tråder om dette så jeg lurer litt på hvor virkelig dette er. 

Anonymkode: 27287...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2019 den 12.31, AnonymBruker skrev:

Jeg skal stille han flere spørsmål om hva han mente med det i kveld når han kommer hjem fra jobb. 

Anonymkode: 7f6e3...00b

Hva mente han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det kommer så mange rare tråder om dette så jeg lurer litt på hvor virkelig dette er. 

Anonymkode: 27287...281

Må faktisk si meg enig. Denne samboeren virker så merkelig at det nesten er litt rart om det skal være sant og det at ts i tillegg sier det er så mye fint og bra også i forholdet at hun velger å bli... Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.12.2019 den 12.31, AnonymBruker skrev:

Jeg skal stille han flere spørsmål om hva han mente med det i kveld når han kommer hjem fra jobb. 

Anonymkode: 7f6e3...00b

Sa han noe mer om hva han hadde ment?

Jeg skjønner at du ble overrumplet og paff der og da, da han sa det, men det er såpass stygt sagt at han må forklare seg, mener jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette samme som du mistenkte var homofil?

Den samme som ikke betalte depositum i tide?

Så mange rare spørsmål om TS sin samboer, att jeg begynner å lure på om TS bare tuller med oss. Gjør hun det ikke, bør hun snarest finne seg et ekte mannfolk. Hvis det er samme, og hvis det er sant.

Anonymkode: 1deb7...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2019 den 9.23, AnonymBruker skrev:

Samboer sa at dyna som jeg bruker stinker forferdelig derfor kan han ikke klemme meg.  Han ba meg bytte dynetrekk og mulig kaste dynetrekket. Jeg følte det var som å si at jeg stinker.  Jeg er veldig renslig. Dusjer annenhver dag eller hver dag. Bruk et deodorant som jeg tar på flere ganger for dagen. Bruker parfyme. Jeg har dusjet og luktet etterpå godt på dynetrekket. Kjente ingen dårlig lukt. Det luktet kun litt som om den har vært vasket for mye. Ikke dårlig. 

Hadde du vært nærtagen til en slik kommentar? 

Anonymkode: 7f6e3...00b

Hei

da jeg fikk kjæreste for noen år siden, merket jeg fort at hun tørket klær feil.

resultatet ble at visse plagg lukter uttørket tøy, for meg med god luktesans ble det forstyrrende, likevel ikke det jeg tok opp, før om lag godt over ett år senere.

jeg var tiltrukket på alle vis av henne, i den grad at lukten av uttørket tørk ble fortrengt, selv om jeg fant den forstyrrende.

det hadde ingenting med urenslighet å gjøre, kun at hun tørket/ muligens brettet klærne sine før de var knusktørre, om du skjønner.

flere mennesker lukter uttørket tøy, den lukten er for meg fryktelig, men den gjør likevel ikke at jeg ikke kan klemme / elske noen til tross for en lukt jeg finner ubehagelig/ forstyrrende.

så jeg syns det er en dårlig unnskyldning for å ikke kunne klemme deg!

men sant er at denne type lukt sjelden kan vaskes bort, ofte må dyner og klær med slik lukt kastes.

jeg syns imidlertid man bør skille mer på lukt og aversjon, følelsene man har for hverandre, faktisk tåler kjærligheten også ubehag, så om så lite skal til for å ikke kunne klemme sin kjære, ja så tror jeg forholdet har lite for seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...