GĂ„ til innhold

Redd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er sykest? 😅

Er det sykest Ă„ tro at man er spesielt utvalgt (av noe hĂžyere enn seg selv) til Ă„ utfĂžre et veldig viktig oppdrag, og vĂŠre villig til Ă„ utfĂžre det?

Eller er det sykest Ä vÊre redd for Ä bli bortfÞrt (av denne hÞyerestÄende makten) fordi en har ombestemt seg ift villighet, for sÄ Ä bli tvunget til Ä utfÞre det oppdraget? 

Jeg har fÄtt vite at begge deler er syke tanker, men det forandrer jo ikke pÄ det faktum at jeg baler med disse tingene innimellom. Innimellom tror jeg fullt pÄ dette, noen ganger tviler jeg, og andre ganger kan jeg med sikkerhet slÄ meg til ro med at dette bare er tull og tÞys som hjernen min har oppkonstruert. 

Saken er den at jeg i dag mÄ ta en lengre spasertur aleine. En del av strekningen er gjennom et skogholt, og jeg tuller ikke nÄr jeg sier at jeg er livredd for Ä bli tatt mens jeg gÄr der... Noen som vil berolige meg og si til meg at det ikke vil komme til Ä skje? For det er jo det jeg gjerne vil tro, men jeg er veldig usikker nÄ. Kom gjerne med fakta, realitetsorienter meg, for det trenger jeg nÄ. Tusen takk! 

Anonymkode: 1148c...02c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tvilen din rundt om dette er reelt som er de friske tankene dine som prÞver Ä rasjonalisere og overprÞve de syke tankene dine. Tankene om denne hÞyere makten og dette oppdraget er syke tanker uansett om du fÞler villighet til Ä gjennomfÞre oppdraget eller ikke. Frykten din for Ä bli bortfÞrt pga. Uvillighet er ikke friske tanker det heller, for det er ingen der som vil bortfÞrte deg. Det er kanskje tvilen til om det er reelt som fÞrer til uvilligheten sÄ du er kanskje mer inni de syke tankene nÄr du i tillegg er villig til Ä utfÞre oppdraget, men sÄ lenge du tror du kan bli bortfÞrt pÄ grunn av dette sÄ er det ikke friske tanker likevel. 

Her mÄ du bare la all tvil vÊre bevis pÄ at det ikke er reelt. Det gÄr helt fint nÄr du skal gÄ tur i dag. :)

Skrevet

Tusen takk, Glitter. Jeg skal ta meg sammen og prÞve Ä ikke vÊre redd. Jeg bÞr vel tenke at om det skjer, sÄ skjer det. Ikke noe Ä fÄ gjort med det uansett. Skjebnen (hvis det er noe som heter det), kan man uansett ikke styre over. 

Ingen har full kontroll over dagen i dag.

Skrevet

Det gikk jo bra pÄ turen i dag. Men har tenkt om jeg rett og slett bare mÄ gi opp motstanden for Ä bli kvitt dette. Jeg bÞr kanskje gÄ mye ut Ä eksponere meg heretter. GÄ mye turer i skogen og pÄ Þde steder og sÄnn. SÄ vil jeg vel etterhvert fÄ en fÞlelse av om det er reelt eller ikke? Evt. fÄ et tegn. 

Skrevet

Er det deg igjen?

Anonymkode: a283d...d5e

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det deg igjen?

Anonymkode: a283d...d5e

Hva mener du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...