Gå til innhold

Andre her som ikke har hverken venner eller bekjente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du føler deg ensom så er du vel det. Hvis ikke du føler det så er du det vel ikke. 

Men er det derfor du starter tulletråder fordi du ikke har annet å finne på? Hvis det er deg da. Det var bare en tanke som slo meg at det kunne være deg, men beklager hvis ikke det er det altså;)

Anonymkode: 5a04c...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du føler deg ensom så er du vel det. Hvis ikke du føler det så er du det vel ikke. 

Men er det derfor du starter tulletråder fordi du ikke har annet å finne på? Hvis det er deg da.

Det er det altså ikke. 😥

Anonymkode: b84c0...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man ensom da?

Anonymkode: b84c0...3a8

Nei det trenger man ikke være. Ensom kan man også være med 50 nære venner ved siden av seg.

Anonymkode: 919e5...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei det trenger man ikke være. Ensom kan man også være med 50 nære venner ved siden av seg.

Anonymkode: 919e5...a73

Er man fortsatt ensom når en har 50 nære venner, ja da tror jeg en bør ta en titt på seg selv. Noen mennesker blir jo bare aldri lykkelige og føler seg ensomme bare de går 1 dag uten å snakke med noen.  Mye vil ha mer osv.

Anonymkode: 960cd...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er man fortsatt ensom når en har 50 nære venner, ja da tror jeg en bør ta en titt på seg selv. Noen mennesker blir jo bare aldri lykkelige og føler seg ensomme bare de går 1 dag uten å snakke med noen.  Mye vil ha mer osv.

Anonymkode: 960cd...b68

selvfølgelig kan man være ensom fordi om man har nære venner. ensomhet er noe annet enn å være fysisk alene. 

https://forskning.no/psykologi/noen-foler-seg-ensomme-selv-om-de-har-mange-rundt-seg/1334008

Anonymkode: 919e5...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ensomhet er en subjektiv følelse. Man kan være alene, men ikke ensom. Man kan også være sjeldent alene, men likevel føle seg ensom. 

Jeg har besøk kanskje en gang i måneden, drar til min mor av og til og har ungene annen hver helg, men ikke hele helgen. Så det meste av døgnet er jeg alene og jeg kjenner meg ensom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde et stort nettverk med nære venner og bekjente før fordi jeg bodde på internat under hele skoletiden som ungdom. Men jeg ble alvorlig syk, både fysisk og psykisk så det meste av livet har jeg vært skjermet og isolert. Har hatt  mange og lange innleggelser. Samtidig som jeg trakk meg mer og mer vekk fra venner.  I en periode på mange år  kom jeg meg ikke ut av  døren hjemme uten å måtte ha med følge og de eneste jeg hadde kontakt med var helsevesenet.  Familie har jeg ikke hatt kontakt med siden jeg var 16 år.  Så jeg vet hvordan det er å være alene på ordentlig. Heldigvis har jeg fått fantastisk god hjelp så jeg fungerer langt bedre i dag. Jeg har egentlig ikke kjent på så mye ensomhet fordi jeg har hatt nok med å overleve. Men nå  i det siste har jeg kjent en slags sårhet. Jeg antar det er et godt tegn fordi det betyr at jeg lengter etter mer.  Målet mitt nå er å gjenopprette litt det jeg hadde før jeg ble syk, men jeg er redd. Det sitter langt inne å skrive dette fordi jeg synes det er så kleint,  men jeg ville at du skulle vite at du ikke er den eneste. 

Anonymkode: 9182e...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke venner. Jeg har noen bekjente, og jeg har foreldre. Jeg føler meg ikke ensom. 

 

Men jeg undrer meg når folk med venner og familie kaller seg ensomme, det er nesten litt provoserende. Så ty til de da for f..n! Får jeg lyst til å si til de.

 

Akkurat som folk sier de har sosial angst, men opptil flere venner. Virker ikke sannsynlig.... I min bok, mulig er jeg streng på det.

Anonymkode: e9c8c...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke venner. Jeg har noen bekjente, og jeg har foreldre. Jeg føler meg ikke ensom. 

 

Men jeg undrer meg når folk med venner og familie kaller seg ensomme, det er nesten litt provoserende. Så ty til de da for f..n! Får jeg lyst til å si til de.

 

Akkurat som folk sier de har sosial angst, men opptil flere venner. Virker ikke sannsynlig.... I min bok, mulig er jeg streng på det.

Anonymkode: e9c8c...cbd

Ja eller at de sier de har sosial angst, men drar på den ene festen, festivalen eller sosiale sammenkomsten etter den andre. 

Anonymkode: 960cd...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja eller at de sier de har sosial angst, men drar på den ene festen, festivalen eller sosiale sammenkomsten etter den andre. 

Anonymkode: 960cd...b68

De kan heller si att de har følelser de ikke kjenner igjen i andre. Det ville vært mer realt. Å kalle seg ensom når man har venner og ektefelle osv, er misbruk av ordet. Synes jeg.

 

 

Anonymkode: e9c8c...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig klarer jeg ikke ha en normal samtale med en nabo en gang, uten å bli satt ut i dager, om jeg sa noen feil eller noe som kunne tolkes galt. Det er sosial angst, ikke å være litt nærvøs blant nye folk....

Anonymkode: e9c8c...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...