Gå til innhold

Bekjent eller venn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mener dere at grensen mellom bekjent og venn går?

Selv så mener jeg at en som er bekjent er en man bare møter tilfeldig, men som man ikke oppsøker. Man treffer den kanskje bare gjennom jobb, eller studie. En venn derimot er noe man oppsøker, og en man kan finne på ting sammen med enten alene eller sammen med andre. En bekjent hilser man bare på, mens en venn på man ha lengre samtaler med.

En nær venn eller en bestevenn er en man kan snakke med alt om og ringe når som helst.

Anonymkode: 73370...b55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En bekjent hilser man bare på, mens en venn på man ha lengre samtaler med.

Jeg kan ha lengre samtaler med folk jeg regner som bekjente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner venner som noen man har kjent lenge, og som man stiller opp for og vice versa. Ofte glir vennskap ut i bekjentskap. Man er ikke nære venner lengre. Feks de jeg hang med som barn er folk jeg har som bekjentskap nå. Jeg ble ikke bedt i bryllupene til min bestekompis som barn, men dette er naturlig da vi ikke har omgått noe særlig de siste 30 år.

Anonymkode: 9835a...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.12.2019 den 23.12, AnonymBruker skrev:

Hvor mener dere at grensen mellom bekjent og venn går?

Selv så mener jeg at en som er bekjent er en man bare møter tilfeldig, men som man ikke oppsøker. Man treffer den kanskje bare gjennom jobb, eller studie. En venn derimot er noe man oppsøker, og en man kan finne på ting sammen med enten alene eller sammen med andre. En bekjent hilser man bare på, mens en venn på man ha lengre samtaler med.

En nær venn eller en bestevenn er en man kan snakke med alt om og ringe når som helst.

Anonymkode: 73370...b55

trodde som deg at det var slik, i tunge stunder kan det likevel være bekjente jeg snakker mest med og som er til mest hjelp. det er ikke så viktig for meg hvordan jeg kategoriserer disse begrepene. 

Anonymkode: 1e818...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...