Gjest Nora1979 Skrevet 17. september 2000 Del Skrevet 17. september 2000 Hei. Jeg oppdaget i dag at jeg har mistet/fått stort hull på en del av toppen på visdomstannen. Det er såpass dypt at man ser tanna inni, det brunegule inni. Jeg har "nettop" fått visdomstenner og litt av tannkjøttet ligger fortsatt oppå tannen. Hullet er omtrent på størrelse med et spikerhodet, kanskje litt mindre. Den har vært sånn i ca 1 1/2 mnd, jeg var sist gang hos tannlege i mai og da hadde jeg endel hull p.g.a dårlig tannpuss men har forbedret meg kraftig siden da. 1.Hvor lenge kan jeg gå med denne tannskaden (uten å gå til tannlege) uten at det har noen andre konsekvenser enn den smerten jeg opplever? 2. Er det sjangse for at flere av tennene mine plutselig skal få biter som bare detter av? 3. Hvis jeg får tannbehandling, blir det sannsynligvis snakk om trekking? Hvor mye pleier det å koste sånn ca?(jeg har ekstremt lite penger ettersom jeg er fattig student) 4. Hvordan kan noe sånt skje på så kort tid? Jeg var jo hos tannlege i mai og da var det ikke antydning til hull engang. Takker for en fin tjeneste. Vennlig hilsen Nora 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4522-bit-av-tann-er-bortedigert-hull-hva-gj%C3%B8r-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 18. september 2000 Del Skrevet 18. september 2000 Hei Nora1979. Jeg er redd dette tannråteangrepet i tannen har vært der en stund og blitt oversett. Sånt skal ikke kunne skje, men det skjer. Det bør behandles så nøl ikke med å ta kontakt med tannlegen din.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med tannlege,lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i innlegget, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/4522-bit-av-tann-er-bortedigert-hull-hva-gj%C3%B8r-jeg/#findComment-26116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.