Gå til innhold

Bit av tann er borte/digert hull hva gjør jeg


Gjest Nora1979

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg oppdaget i dag at jeg har mistet/fått stort hull på en del av toppen på visdomstannen. Det er såpass dypt at man ser tanna inni, det brunegule inni. Jeg har "nettop" fått visdomstenner og litt av tannkjøttet ligger fortsatt oppå tannen. Hullet er omtrent på størrelse med et spikerhodet, kanskje litt mindre. Den har vært sånn i ca 1 1/2 mnd, jeg var sist gang hos tannlege i mai og da hadde jeg endel hull p.g.a dårlig tannpuss men har forbedret meg kraftig siden da.

1.Hvor lenge kan jeg gå med denne tannskaden (uten å gå til tannlege) uten at det har noen andre konsekvenser enn den smerten jeg opplever?

2. Er det sjangse for at flere av tennene mine plutselig skal få biter som bare detter av?

3. Hvis jeg får tannbehandling, blir det sannsynligvis snakk om trekking? Hvor mye pleier det å koste sånn ca?(jeg har ekstremt lite penger ettersom jeg er fattig student)

4. Hvordan kan noe sånt skje på så kort tid? Jeg var jo hos tannlege i mai og da var det ikke antydning til hull engang.

Takker for en fin tjeneste.

Vennlig hilsen

Nora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Nora1979.

Jeg er redd dette tannråteangrepet i tannen har vært der en stund og blitt oversett.

Sånt skal ikke kunne skje, men det skjer.

Det bør behandles så nøl ikke med å ta kontakt med tannlegen din.Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med tannlege,lege eller annet

kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av

problemstillingen du tar opp i innlegget, bør du rådføre deg med din

kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...