Gå til innhold

Vet ikke om dette er riktig forum,men jeg prøver.....

Anbefalte innlegg

Hei dr.

Jeg er 34 år,kvinne,mor til 3 barn;6,13,14 år.

Jeg har AD/HD og bruker Ritalin daglig.

Problem:

I kveld hovnet venstre fot voldsomt opp,og etter 2-3-timer hele ankelen.Det ble rødt,men ikke hardt.Trykker jeg på benet blir en slags "grop" sittende igjen en stund etterpå.Det gjør ikke særlig vondt.Jeg regner med at dette er vann,og vet at det vanligvis ike er farlig.

Jeg lurer på hva det kan komme av?Jeg fikk vanndrivende av en venninne,og etter bare en times tid,har hevelsen minket veldig.Er dette et symtom på noe annet?Burde jeg kontakte lege?Og hvis jeg må,kan jeg vente til Onsd.da datteren min skal til fastlegen vår.

Kan det ha noe med bruk av Ritalin?Jeg har brukt det i ca 2 år.

Er egentlig mest nysjerrig,for dette har jeg aldri hatt før. :o)

Håper på svar. :o)

Hilsen - jensus.

Fortsetter under...

Benet er nå veldig rødt,og glovarmt,men mindre hovent.Det andre benet er også litt hovent nå.Jeg holder på å fryse meg fordervet,og benet verker.

Er dette kroppen som jobber?Det røde "kryper"liksom oppover mot lår+hoft.Der var/er det ikke hovent.

Er dette væsken som "går tilbake"til urinblæra,eller burde jeg ringe legevakt?

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Hei,

Det beste jeg kan svare at det høres ikke som det har noe med infeksjon å gjøre. Jeg ville ikke drive med bruk av tilfeldige medisiner fra en veninne. Hvis tilstanden er plagsom og ikke går over ville jeg gå til lege. Tror neppe det har noe med Ritalin å gjøre.

Vennlig hilsen

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Benet er nå veldig rødt,og glovarmt,men mindre hovent.Det andre benet er også litt hovent nå.Jeg holder på å fryse meg fordervet,og benet verker.

Er dette kroppen som jobber?Det røde "kryper"liksom oppover mot lår+hoft.Der var/er det ikke hovent.

Er dette væsken som "går tilbake"til urinblæra,eller burde jeg ringe legevakt?

Nå har jeg lest ditt tillegg. Gå til lege. Jeg er fortsatt i tvil om det er infeksjon.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...