Gå til innhold

Ser ikke virkeligheten


Alwaysfeeling

Anbefalte innlegg

Når jeg er langt nede klarer jeg ikke å virkelighetsorientere meg. Alt jeg tenker og føler er jo ikke riktig. Dette vet jeg men klarer ikke å gjøre noe med det. Enda. Er dette normalt ved en depresjon? I det siste har tenker som- «hvem er jeg», begynt å dukke opp så fort jeg våkner og åpner øynene. Hva  er dette?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Alwaysfeeling skrev:

Når jeg er langt nede klarer jeg ikke å virkelighetsorientere meg. Alt jeg tenker og føler er jo ikke riktig. Dette vet jeg men klarer ikke å gjøre noe med det. Enda. Er dette normalt ved en depresjon? I det siste har tenker som- «hvem er jeg», begynt å dukke opp så fort jeg våkner og åpner øynene. Hva  er dette?????

Jeg vet ikke,men jeg har ofte tanker og om "Hvem er jeg"?

Finner ikke ut av hvem jeg er heller, vet ikke hva det er for noe. Lite ego styrke kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske normalt. Jeg har også havnet i eksistensiell krise hvor jeg faktisk har blitt usikker på hele min fysiske eksistens og om jeg faktisk befinner meg der jeg er. 😛 Men det tror jeg har kommet av isolasjon og ikke depresjonen i seg selv. 

Å miste kontakten med "Jeg-et" er ikke uvanlig når man over tid kjenner på den tåken depresjonen legger på sinnet slik at man gradvis mister seg selv mer og mer. 

Deprimerte "Glitter" er ganske annerledes enn normale "Glitter". Eller oppspilte "Glitter" for den saks skyld. Siden jeg for det meste er enten deprimert eller en sjelden gang oppspilt så er det ikke så ofte jeg er den normale/friske meg. Derfor har jeg mistet meg selv. Vet ikke hvem jeg er egentlig. Og da er det helt naturlig at tanker som "hvem er jeg" dukker opp. Det er nok noe de fleste med langvarig depresjon eller annen psykisk lidelse kan kjenne seg igjen i. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2019 den 9.51, Alwaysfeeling skrev:

Når jeg er langt nede klarer jeg ikke å virkelighetsorientere meg. Alt jeg tenker og føler er jo ikke riktig. Dette vet jeg men klarer ikke å gjøre noe med det. Enda. Er dette normalt ved en depresjon? I det siste har tenker som- «hvem er jeg», begynt å dukke opp så fort jeg våkner og åpner øynene. Hva  er dette?????

høres ut som du har godt tak på hva som er virkelig. mange grublende tanker om eksistensielle spm er vanlig ved depresjon .

Anonymkode: c15b0...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...