Gå til innhold

En av de som ikke har noen venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.tv2.no/a/9742176/

Det snakkes mye om traumer, overgrep, psykose og personlighetsofrstyrrelser, men snakker vi for lite om hvordan livet er for de som er ensomme fordi de ikke har noen jevnaldrende venner? Mange vokser jo opp og blir kanskje mobbet gjennom hele oppveksten og har ingen venner. Verken venner i barndommen eller i voksen alder. Burde det ikke bli mer fokus på hva ensomhet og isolasjon kan føre til? 

Anonymkode: 5dedf...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker at det var et stort problem i tenårene og alltid være alene hjemme i helger og om ettermiddager, og det opplevdes vondt å li mobbet på skolen. Jeg har få venner i dag som voksen, men de få jeg har er svært gode venner selv om vi kun snakkes på telefon 2-3 ganger i året. Ingen venner jeg omgås med fysisk. Alle bor på andre kanter av landet. Jeg har lært meg å leve med ensomheten til daglig og det gjør meg ingenting. Jeg trives i eget selskap. I en annen tråd jeg begynte å lese i, stod det om å være flau over at partneren ville komme til å ha flere gjester i en familietilstelning enn seg selv. Det kunne aldri falle meg inn å være flau over - jeg er den jeg er og mitt liv kan jeg ikke endre på.

Jeg er ikke glad i sosiale medier som Facebook og holder meg i lange perioder av gangen unna den selv. Den gjør det lettere å holde kontakten med folk sier mange, men sannelig skaper den avstand også. Jeg tror at chattemuligheten og det at folk føler de har kontakt med hverandre ved å lese om hva andre driver med og ved å kunne trykke på en Liker-knapp, har de siste 10-12 årene ført til mer avstand mellom folk i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...