Gå til innhold

Gravid og lungebetennelse

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært forkjølet med sterk hoste i ca 3 uker, fikk jeg i dag antibiotika for lungebetennelse (crp 50). Legen mente imidlertid at det kanskje bare var snakk om en "vanlig" forkjølelse. Har hatt feber et par dager, og ellers vært veldig slapp og hostet mye slim/klumper. De to siste dagene har jeg fått veldig vondt på venstre side ut mot ryggen, nederst på ribbena (særlig når jeg hoster). Men nå har denne smerten forverret seg betraktelig. Klarer nesten ikke bevege meg, i tillegg til at det også gjør vondt når jeg trekker pusten. Er gravid i uke 35, og er redd for at antibiotikakuren jeg har fått ikke er tilstrekkelig. Har hørt at gravide som får påvist lungebetennelse ofte blir lagt inn, pga vanskelig medisinering. Er det sannsynlig at jeg "bare" har fått en brist i ribbenet, eller kommer smerten fra selve lungen?

takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45221-gravid-og-lungebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Jeg tror ikke at smerten kommer fra lungen, jeg tror det er hjelpemuskulaturen rundt ribbena eller muligens en brist. Jeg tror heller ikke antibiotikakurene kan skade fosteret. Jeg tror imidlertid at siden du er gravid, bør du undersøkes ordentlig av din lege, så oppsøk denne og lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...