Gå til innhold

Hvordan var det her før i tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den gjennomgående trenden i over 20 år har vært at brukerne har et oppriktig ønske om å hjelpe hverandre. Slik er det fortsatt.

Så finnes det et par sjeldne unntak. De som konstruerer noen problemstillinger, og de med litt for stort ego som på grunnlag av et kort innlegg mener seg å vite bedre enn helsevesenet hvem som fortjener helsehjelp og ikke.

Endret av kupton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk for svar:)

Men hva mente du med å si at 'det er det kanskje en god grunn til?' Hvordan kan andre stille seg til doms over andres historier og trekke konklusjoner om de er oppkonstruert? Hvordan ser man at noe er oppkonstruert? Jeg er mulig naiv, men jeg har vel aldri med unntak av et par ganger mistrodd det folk skriver. 

Så kan du komme med et eksempel på hva som kan være oppkonstruert og hvordan du kan skjønne at det er det? Du trenger ikke å komme med noe konkret eksempel herfra, men bare si sånn generelt. 

Anonymkode: 7787b...de7

Hvordan kan det være så vanskelig å forstå at folk som har vært på et forum lenge kjenner igjen måten folk skriver på og når det er oppkonstruert?

Anonymkode: 75770...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver jo selv at du har opptrådt tullete noen ganger, en legger jo merke til det. Da vil en kjenne deg igjen i andre tråder selv om du ikke skulle opptre tullete da. Hva er poenget med å opptre tullete? 

Anonymkode: 75770...771

Jeg tuller noen ganger og har feks laget noen tråder om boller og ta deg en bolle og sånn, og noen trygdetråder som gleder du deg til trygda kommer? Da blir det vel cola med sukker og sånn. Fordi jeg har sett andre tulle på den måten har jeg tenkt at det har vært gøy å være med på det. Litt humor må det vel være lov å ha også. 

Anonymkode: 7787b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan det være så vanskelig å forstå at folk som har vært på et forum lenge kjenner igjen måten folk skriver på og når det er oppkonstruert?

Anonymkode: 75770...771

Fordi de skriver som anonyme. Siden du er så skarp på dette her, så si meg hven jeg er da. Hvilket Nick skjuler seg bak min anonyme bruker her? Kom igjen la meg se hvor god du er på det!

Anonymkode: 7787b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de skriver som anonyme. Siden du er så skarp på dette her, så si meg hven jeg er da. Hvilket Nick skjuler seg bak min anonyme bruker her? Kom igjen la meg se hvor god du er på det!

Anonymkode: 7787b...de7

Hva er poenget? Selv jeg klarer å gjenkjenne enkelte anonyme, men ikke de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de skriver som anonyme. Siden du er så skarp på dette her, så si meg hven jeg er da. Hvilket Nick skjuler seg bak min anonyme bruker her? Kom igjen la meg se hvor god du er på det!

Anonymkode: 7787b...de7

Det er spesielt en anonym jeg lett kjenner igjen, uten at jeg skal nevne hvem. Andre anonyme er, for meg, stort sett sauset sammen og jeg aner ikke hvem som er hvem (jada, jeg er klar over dette med tall-kodene) og etter den trolletråden med analsex så kjenner jeg at jeg gidder enda mindre å svare i slike tråder startet av anonyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, kupton skrev:

Hva er poenget? Selv jeg klarer å gjenkjenne enkelte anonyme, men ikke de fleste.

Poenget med at jeg spurte vedkommende om det var fordi jeg syntes hun virket i overkant selvgod som mente at hun kunne identifisere meg som en som troller. Men mulig jeg blander ulike anonym-koder i tråden her nå. 

Men sant, det spiller jo ingen rolle. 

Anonymkode: 7787b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget med at jeg spurte vedkommende om det var fordi jeg syntes hun virket i overkant selvgod som mente at hun kunne identifisere meg som en som troller. Men mulig jeg blander ulike anonym-koder i tråden her nå. 

Men sant, det spiller jo ingen rolle. 

Anonymkode: 7787b...de7

Det er en person som troller og en person som hele tiden tar opp hvordan det er på forumet nå pga at det er EN person som troller. Om dette er samme person eller ikke er ikke godt å si. Men hva er poenget med å gi personen som troller så mye oppmerksomhet. 

Anonymkode: 75770...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en person som troller og en person som hele tiden tar opp hvordan det er på forumet nå pga at det er EN person som troller. Om dette er samme person eller ikke er ikke godt å si. Men hva er poenget med å gi personen som troller så mye oppmerksomhet. 

Anonymkode: 75770...771

Jeg tror det dreier seg om minst to personer som driver på og er sure hele tiden. Og kommer med sure kommentarer til folk. Om det er på gr. av misunnelse eller om det er på gr. av noe annet er jo ikke godt å si.  

Anonymkode: 7787b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det dreier seg om minst to personer som driver på og er sure hele tiden. Og kommer med sure kommentarer til folk. Om det er på gr. av misunnelse eller om det er på gr. av noe annet er jo ikke godt å si.  

Anonymkode: 7787b...de7

Jeg tror dere tror veldig mye rart.

Anonymkode: 4097d...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer alltid til å være både folk som troller, folk som kommer med ufine kommentarer og folk som er på forumet bare for å spre sine nedlatende og uopplyste holdninger. Det er på en måte en ufravikelig del av et forum. 

Men jeg vil nå si det er langt bedre her enn på kvinneguiden, men så er det jo også lavere aktivitet og færre brukere her. Likevel opplever jeg en langt hyggeligere stemning her sånn generelt sett. Selv om det av og til blir sur stemning her også. Det er uansett ikke så mye at jeg ikke synes det er hyggelig å være aktiv her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fionys skrev:

Dessverre er det slik at enkelte har det som hobby å forsure diverse forum, de har stor glede av det.

 

Ja, og jeg mener at da burde noen se seg om etter bedre og mer meningsfylte fritidsaktiviteter istedenfor å kaste bort time etter time av ungdommen eller voksenlivet sitt på den måten... Men, vi er alle forskjellige. Jeg er i hvert fall glad jeg velger å fylle livet mitt med annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det alltid vært sånn at spesifikke diagnosegrupper får mye motstand?

Har det alltid vært sånn her at man ikke blir trodd på det man forteller? Har sett flere ganger at noen får kommentarer som at det de skriver feks er oppkonstruert. 

Har det alltid vært sånn at noen har trollet og tullet? 

Eller er det bare en ukultur som har kommet den siste tiden?

Anonymkode: 

Det har alltid vært noen som har tullet og trollet på dol, men jeg kan ikke huske at diagnoser har blitt nevnt i den sammenheng. 

Eneste forskjellen jeg har registrert er at det var heftigere diskusjoner før. Mer engasjement. 

Det er borte. Det tror jeg kommer av at vi har blitt eldre og  ikke gidder å engasjere oss lenger, samt at det kommer få nye og unge brukere til. 

Unge mennesker i dag bruker ikke fritiden sin til å henge på dol 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tuller noen ganger og har feks laget noen tråder om boller og ta deg en bolle og sånn, og noen trygdetråder som gleder du deg til trygda kommer? Da blir det vel cola med sukker og sånn. Fordi jeg har sett andre tulle på den måten har jeg tenkt at det har vært gøy å være med på det. Litt humor må det vel være lov å ha også. 

Anonymkode: 7787b...de7

Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygdetrådene og colatrådene er jo noe av sjarmen med DOL. Det er langt verre å fake en problemstilling så masse hjelp som kunne vært gitt noen andre fra f.eks Kupton brukes unødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ISW skrev:

Trygdetrådene og colatrådene er jo noe av sjarmen med DOL. Det er langt verre å fake en problemstilling så masse hjelp som kunne vært gitt noen andre fra f.eks Kupton brukes unødig.

Enig

Anonymkode: 992ee...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ISW skrev:

Trygdetrådene og colatrådene er jo noe av sjarmen med DOL. Det er langt verre å fake en problemstilling så masse hjelp som kunne vært gitt noen andre fra f.eks Kupton brukes unødig.

Enig, men uenig i at det er sjarm når noen kopierer trygde-og cola-trådene. De holder vel med de ekte?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Enig, men uenig i at det er sjarm når noen kopierer trygde-og cola-trådene. De holder vel med de ekte?😅

Det er flere som kopierer de opprinnelige og ekte. Du har vel feks sett flere skrive: Vi har alle vårt. Jaja. Men men. Sånn er det nok. Liddelig morsomt, og sånne ting. Det er ikke alltid at det er forfatteren av uttrykkene selv som bruker dem, og det må da være lov? Er jo bare artig det. Litt intern dol-humor som vi har vært med på å skape sammen:)

Anonymkode: 7787b...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, ISW skrev:

Trygdetrådene og colatrådene er jo noe av sjarmen med DOL. Det er langt verre å fake en problemstilling så masse hjelp som kunne vært gitt noen andre fra f.eks Kupton brukes unødig.

Haha nå lo jeg høyt - rørende men nok noe unødig omsorg overfor Kupton der. Han er ikke de lange & gjentagende svars mester, og sist jeg sjekket var han godt kapabel til å styre tidsbruken sin selv :) 

Forøvrig uenig om trygdecolatrådene, ser ingen sjarm i dem. Faketrådene er i det minste underholdende, sikkert derfor de gjerne blir på 6 sider også. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...