Gå til innhold

Kupton, vi har en diskusjon på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke sinne en form for selvhevdelse uansett om det rettes utover eller om noen retter det mot seg selv? Er ikke sinne i seg selv selvhevdende? De andre påstår at det bare er selvutslettende om det rettes mot en selv. 

Anonymkode: f05d9...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke kupton, men jeg er enig med dem som sier at sinne mot seg selv ikke er selvhevdende. Det er jo istedet nedbrytende. 

Anonymkode: 83e19...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at når man retter sinnet mot seg selv så er går det iallefall ikke utover andre. Men jeg vil ikke kalle det selvhevdelse, for da setter en liksom ikke grenser overfor andre.

 

Anonymkode: 7f3bc...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinne er ikke selvhevdelse, men å være litt bestemt eller konsekvent vil jeg heller si går mer i rett retning. Men noen kan feiltolke å være bestemt som et sinne har jeg erfart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kupton skrev:

Jeg er nok enig med "de andre". Men du kan jo prøve å forklare oss hvorfor du mener sinne mot seg selv også er selvhevdende.

Jeg trodde at det på en måte var selvhevdende å reagere på noe med sinne i steden for passivitet/likegyldighet. Selv om sinnet ikke rettes utover, så trekkes liksom selvfølelsen opp, at du hevder deg over noe med følelsen av sinne. I tillegg til at det kan være selvdestruktivt osv 

 

Anonymkode: f05d9...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at når man retter sinnet mot seg selv så er går det iallefall ikke utover andre. Men jeg vil ikke kalle det selvhevdelse, for da setter en liksom ikke grenser overfor andre.

 

Anonymkode: 7f3bc...c10

men det var vel det du påstå i hovedinnlegget ditt? at  sinne rettet mot en selv er selvhevdende ?

Anonymkode: fecc8...e67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men det var vel det du påstå i hovedinnlegget ditt? at  sinne rettet mot en selv er selvhevdende ?

Anonymkode: fecc8...e67

Jeg er ikke Ts.

Anonymkode: 7f3bc...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...