Gå til innhold

Hvorfor koster "bøttekott" i trygt område i Oslo 4 millioner kroner ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.finn.no/realestate/newbuildings/ad.html?finnkode=93367402&location=0.20061&ref=projectad&project=93367028

31.5 kvm hos OBOS nesten 4 millioner kroner. med grense for boliglån på maks 5 ganger inntekt betyr det f.eks da at du trenger f.eks 1 million egenkapital og inntekt på 600'000 for å få lov til å låne penger til å kjøpe bøttekottet på 31.5 kvm å bo i. 31.5 kvadratmeter ..........

Hva har skjedd med Oslo? Og hva skal vi gjøre med dette? Ja jeg vet det finnes noen rimeligere boliger i "high crime" / "nogo soner" i Oslo, men la oss forholde oss til prisen på et bøttekott et stykke fra sentrum i et ok område som ikke er eksklusivt bare relativt trygt

 

Jeg tror ikke det er lenge før kommunistene tar over om dere fortsetter slikt altså, og det er synd for alle taper på det, men hvis de gode gir opp eller ikke klarer løse utfordringene, da vil slemme folk vinne oppslutning og komme med "løsninger" som Rødt og co vil gjøre, som vi vet vil ende med katastrofe. Så, hva er løsningen godtfolk ? Mange har sikkert bolig selv og er glad for utviklingen, og tror at bare en strekker stigen opp etter seg vinner en, men jeg tror dere tar feil, en kortsiktig vinst blir det nok for dere, men hva med Rikets Fremtid, har ikke det en verdi også?

 

Kjør debatt !

Anonymkode: 12091...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da ikke nogo soner i oslo. Jeg bor i nabodrabantbyen til en av de 2 største innvndrerghettoene i Oslo. Jeg har aldri blitt ranet. Det er vel fordi noen driver å maser om hvor skummelt det er med innvandrere att noen drabantbyer blir uglesett. Det går fint an å bo i Groruddalen eller søndre Nordstrand selv om man er kritthvit. Det er ikke noe tryggere på Majorstuen hvis du tror det, de gjengene reiser dit også. Er så lei av å høre om no go soner. Sånne som deg driter ned ryktet til min bydel, for å score billige poeng. Ser du ikke att du er med på å akselerere utviklingen? Hvis alle hører att det er så fælt i drabantbyene så vil bare fattige folk bo her. 

For øvrig er jeg ikke noen naiv invandrings forkjemper. Jeg stemmer FRP. Men er drita lei de som må tegne ett dystrere bilde enn det som er.

 

 

Anonymkode: 5e0f4...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe menneskerett å bo i oslo vest heller. Vil man betale blodpris kan man satse på ett bøttekott i oslo vest.

Anonymkode: 5e0f4...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hvor får du 4 mill fra? prisen her er 1.9 mill

Anonymkode: e0167...032

ser det står en annen pris på totalpris, rart

Anonymkode: e0167...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvor får du 4 mill fra? prisen her er 1.9 mill

Anonymkode: e0167...032

Du må legge til fellesgjelden som betjenes igjennom (høye) felleskostnader.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke nogo soner i oslo. Jeg bor i nabodrabantbyen til en av de 2 største innvndrerghettoene i Oslo. Jeg har aldri blitt ranet. Det er vel fordi noen driver å maser om hvor skummelt det er med innvandrere att noen drabantbyer blir uglesett. Det går fint an å bo i Groruddalen eller søndre Nordstrand selv om man er kritthvit. Det er ikke noe tryggere på Majorstuen hvis du tror det, de gjengene reiser dit også. Er så lei av å høre om no go soner. Sånne som deg driter ned ryktet til min bydel, for å score billige poeng. Ser du ikke att du er med på å akselerere utviklingen? Hvis alle hører att det er så fælt i drabantbyene så vil bare fattige folk bo her. 

For øvrig er jeg ikke noen naiv invandrings forkjemper. Jeg stemmer FRP. Men er drita lei de som må tegne ett dystrere bilde enn det som er.

 

 

Anonymkode: 5e0f4...dda

Hvor er dette ? Haugenstua må da være den drabantbyen med mest innvandrere? Bor du på Furuset?

Anonymkode: 8e9ab...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei av å høre om no go soner. Sånne som deg driter ned ryktet til min bydel, for å score billige poeng.

Anonymkode: 5e0f4...dda

ok ok, men, da får du svare på spørsmålet, hvorfor koster bøttekottet 4 mill, eller la meg omformulere, hvorfor ser folk seg nødt til å betale 4 millioner for et bøttekott i Oslo Nord (ikke vest), hvis det er more "bang for your buck" lenger ut til Øst ? Kun fordommer og rasistiske folk eller noe ? 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe menneskerett å bo i oslo vest heller. Vil man betale blodpris kan man satse på ett bøttekott i oslo vest.

Anonymkode: 5e0f4...dda

Ville ikke kalt dette for vestkanten (ja et steinkast over akerselva men det blir mer en teknikalitet), det er et normalt gjennomsnittlig område midt i byen mtp øst/vest dimensjonen , men delvis ute i skogen i Nord, langt fra sentrum og "fintfolket"/"vestkanten", så premiumen er bare eventuelt for skogen og tryggheten, hvorfor betaler folk så mye for det mon tro ... Ikke vet jeg

Anonymkode: 12091...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er dette ? Haugenstua må da være den drabantbyen med mest innvandrere? Bor du på Furuset?

Anonymkode: 8e9ab...79d

Skal du ha adresse og telefonnummer også eller?

Anonymkode: 5e0f4...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ok ok, men, da får du svare på spørsmålet, hvorfor koster bøttekottet 4 mill, eller la meg omformulere, hvorfor ser folk seg nødt til å betale 4 millioner for et bøttekott i Oslo Nord (ikke vest), hvis det er more "bang for your buck" lenger ut til Øst ? Kun fordommer og rasistiske folk eller noe ? 

 

Anonymkode: 12091...ced

i drabantbyene har det altid vært stor gjennomtrekk. Jeg tenker att det er få norske småbarnsfamilier som velger å etablere seg her, da det er mye innvandrere. Men det er ikke no go soner. Jeg reiser fint på kryss og tvers av Groruddalen båte indre og Yttre områder, og får ikke noe problemer av det. De som er født og oppvokst her reagerer på 2 forskjellige måter, der de første blir boende (jeg har flere bekjentskaper som har bodd her hele livet), og den andre gruppen er de som drar pga de synes det virker utrygt. Men det er ikke noe mer utrygt her enn i indre oslo øst, eller på Majorstua feks. Slyngelen flytter gjerne på seg. Det er ikke langt til finere deler av byen, og rikfolk å rane.

 

Jeg vet ikke hvor dette no go zone utrykket kommer fra, men det er vel noe man leser hos folk med islamfobi. Men selv på Furuset er det ikke majoritet av muslimer. Innvandrerne kommer fra forskjellige land, og forskjellige kulturer/religioner. I min oppgang er det 15 leiligheter og 2 er vel muslimske familier. Halvparten er norske, eller blandet.

 

Skulle man ikke ønske å bo på furuset, er det flere drabantbyer i Grorudalen og sør i byen med mindre innvandrertetthet. Feks Tveita , Hellerud, eller Tonsenhagen, eller bjerke. Uansett så er det ikke farligere å bo her, enn i indre vest. Vi har gjenger ja, men de reiser som sagt gjerne vestover for å skaffe seg noen ofre.

 

 

Anonymkode: 5e0f4...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenger var det før i tiden også. Tveita-gjengen feks. Og sosiale problemer har det altid vært. Slik det går når man plasserer masse folk i en masse bydeler som har enorme mengder boenheter spredd utover gammelt bondeland.

Anonymkode: 5e0f4...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte google og ser at inntekten generelt er ganske høy i området også, så jeg antar det er litt "vestkanten" premium da, så trekker det tilbake, hehe :P 

Får finne nytt sted for bøttekottet mitt da, hvor er det trygt og godt i Oslo uten rikfolk som presser opp prisen for mye mon tro 🤑

Anonymkode: 12091...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.finn.no/realestate/newbuildings/ad.html?finnkode=93367402&location=0.20061&ref=projectad&project=93367028

31.5 kvm hos OBOS nesten 4 millioner kroner. med grense for boliglån på maks 5 ganger inntekt betyr det f.eks da at du trenger f.eks 1 million egenkapital og inntekt på 600'000 for å få lov til å låne penger til å kjøpe bøttekottet på 31.5 kvm å bo i. 31.5 kvadratmeter ..........

Hva har skjedd med Oslo? Og hva skal vi gjøre med dette? Ja jeg vet det finnes noen rimeligere boliger i "high crime" / "nogo soner" i Oslo, men la oss forholde oss til prisen på et bøttekott et stykke fra sentrum i et ok område som ikke er eksklusivt bare relativt trygt

 

Jeg tror ikke det er lenge før kommunistene tar over om dere fortsetter slikt altså, og det er synd for alle taper på det, men hvis de gode gir opp eller ikke klarer løse utfordringene, da vil slemme folk vinne oppslutning og komme med "løsninger" som Rødt og co vil gjøre, som vi vet vil ende med katastrofe. Så, hva er løsningen godtfolk ? Mange har sikkert bolig selv og er glad for utviklingen, og tror at bare en strekker stigen opp etter seg vinner en, men jeg tror dere tar feil, en kortsiktig vinst blir det nok for dere, men hva med Rikets Fremtid, har ikke det en verdi også?

 

Kjør debatt !

Anonymkode: 12091...ced

Må du bo i Oslo? 

Anonymkode: 1b0ab...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.finn.no/realestate/newbuildings/ad.html?finnkode=93367402&location=0.20061&ref=projectad&project=93367028

31.5 kvm hos OBOS nesten 4 millioner kroner. med grense for boliglån på maks 5 ganger inntekt betyr det f.eks da at du trenger f.eks 1 million egenkapital og inntekt på 600'000 for å få lov til å låne penger til å kjøpe bøttekottet på 31.5 kvm å bo i. 31.5 kvadratmeter ..........

Hva har skjedd med Oslo? Og hva skal vi gjøre med dette? Ja jeg vet det finnes noen rimeligere boliger i "high crime" / "nogo soner" i Oslo, men la oss forholde oss til prisen på et bøttekott et stykke fra sentrum i et ok område som ikke er eksklusivt bare relativt trygt

 

Jeg tror ikke det er lenge før kommunistene tar over om dere fortsetter slikt altså, og det er synd for alle taper på det, men hvis de gode gir opp eller ikke klarer løse utfordringene, da vil slemme folk vinne oppslutning og komme med "løsninger" som Rødt og co vil gjøre, som vi vet vil ende med katastrofe. Så, hva er løsningen godtfolk ? Mange har sikkert bolig selv og er glad for utviklingen, og tror at bare en strekker stigen opp etter seg vinner en, men jeg tror dere tar feil, en kortsiktig vinst blir det nok for dere, men hva med Rikets Fremtid, har ikke det en verdi også?

 

Kjør debatt !

Anonymkode: 12091...ced

Hvem er vi som vet at løsningene til Rødt ender med katastrofe?  Snakk for deg selv.  Hvilken områder kaller du "high crime" og "nogo"?

En leilighet på 36 kvm. er ikke noe bøttekott, og hva har du for deg i at Grefsen/Kjelsås er et trygt område?

Fordommer for mennesker som du viser er så hårreisende at jeg blir kvalm.  Snobb og mer snobb er hva du presenterer.  Jeg har ikke den minste lyst å bo i de "fine" områdene dine.

Anonymkode: ed941...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem er vi som vet at løsningene til Rødt ender med katastrofe? 

Hvor i verden har kommunist-løsningene til Rødt noen gang fungert?

Anonymkode: 1b0ab...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor i verden har kommunist-løsningene til Rødt noen gang fungert?

Anonymkode: 1b0ab...315

Jeg trodde Rødt var et norsk, politisk parti, men mulig du vet noe annet.  De som diskuterer på ditt nivå har vanligvis ikke mye å fare med.

Anonymkode: ed941...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde Rødt var et norsk, politisk parti, men mulig du vet noe annet. 

Rødt er et kommunitisk parti i henhold til partiprogrammet. Hvor har kommunismen fungert?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De som diskuterer på ditt nivå har vanligvis ikke mye å fare med.

Du har så dårlige argumenter at du må ty til personangrep. Lykke til.

Anonymkode: 1b0ab...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i mange bydeler i Oslo i over 20 år. Både i øst, vest og nord. Jeg kjenner meg overhode ikke igjen i din beskrivelse av Oslo. 

Anonymkode: aa99f...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er vi som vet at løsningene til Rødt ender med katastrofe?  Snakk for deg selv. 

Anonymkode: ed941...54c

Får ta deg en studietur, til f.eks Venezuela Men husk livvakt da. Og husk, ja du kan sprade rundt i venezuela med livvakter, fordi du har råd til det, fordi du ikke bor i Venezuela /annet sosialistisk/kommunistisk land. Vet du hvem som ikke har den muligheten, Venezuelerne, for de må leve i et sosialistisk/kommunistisk land, og de har ikke råd til livvakt, de har ikke råd til mat engang på minstelønnen på 2 dollar i måneden som ikke er uvanlig lønn i landet i verden med største oljereserver, hvor alt gikk på skinner , inntil, "Rødt" kom til makten og løste alt av problemer i landet som faktisk var veldig bra å leve i i forhold til nabolandene ... -_- 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken områder kaller du "high crime" og "nogo"?

hva har du for deg i at Grefsen/Kjelsås er et trygt område?

Anonymkode: ed941...54c

Så først insinuerer du, at det ikke er high crime områder i Oslo, så tviler du på at grefsen/kjelsås er et trygt område ? Hva er det du vil frem til

Beklager dette blir for dumt

Skjønner at du er fornærmet, men anbefaler å lukke øynene og telle til 10. Jeg beklager at jeg ikke visste at dette var et såpass rikt/velstående område og burde sikkert valgt et annet eksempel for et "midt på treet"/"trygt" område i Oslo, men det har vist seg vanskelig å finne trygge områder som ikke er i de velstående delene av byen, så jeg kan ikke ta på meg all skyld her, og som andre folk har nevnt, selv de velstående delene av byen er ikke så trygge som de pleide å være, pga gjenger som har blomstret opp i "enkelte deler av Oslo" ifølge anonym bruker 5e0f4...dda  (i high crime/no go sonene, du hevder ikke finnes) som ferdes rundt i hele byen på jakt etter ofre. 

Anmeldt kriminalitet som helhet er ned i Oslo siste tiårene (bra), men krim relatert til fattigdom og gjeng-problemer og kultur relaterte problemer som fører til opplevd utrygghet øker i mange deler av byen, det er en reell "flukt" fra enkelte områder i Oslo, i følge statistikken, og det fører til prisjokk i det som oppleves som mer trygge områder. Dette er ikke min skyld, jeg bare så etter boliger i Oslo og forsøkte finne en kombinasjon av lite bygg (for å redusere prisen), usentralt (for å redusere prisen), i et område hvor opplevd trygghet var høy (fordi jeg må jo leve der), jeg landet på dette bygget jeg aldri vil ha råd til, derfor lagde jeg en tråd om det, for det var skuffende for meg.

Så får du klage alt du vil, rett sinnet hit, isteden for mot de som faktisk har ansvaret for denne utviklingen, det er samme strategi som å beskylde politiet for å være rasister, det ikke bare løser ingenting, det fører til at de som forsøker løse problemene, blir syndebukker og hetset, og de gir opp, og de kriminelle bandene vinner områdene over, for evig tid, slik vi har sett i Sverige (Sverige hadde heller ikke no go soner vet du, selv for 2 år siden når Listhaug dro på tur dit var det stor motstand mot at dette eksisterte, men det hadde vært så mye bomber og granater flyvende rundt i byen at selv Svenskene måtte trekke det tilbake og innrømme tingenes tilstand der men det var tungt for dem). Jeg er ikke fienden. Og det er ikke Politiet heller, selv om mediene liker å hetse dem for problemene i Oslo, som angivelig ikke finnes

Anonymkode: 12091...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...