Gå til innhold

Bruker de lydopptaker på sykehuset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De samtalene jeg hadde med legen på det psykiatriske sykehuset jeg var innlagt er jo skrevet ned helt ordrett og til minste detalj i min journal. Det er snakk om ganske mye tekst også.

Hvordan kan de huske en samtale som varer kanskje i 30-60minutter så detaljert? Bruker de lydopptaker?? Jeg nekter å tro at de husker så godt alt jeg har sagt.

Anonymkode: c5899...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Behandlere på psykiatriske sykehus har absolutt IKKE tid til å bruke timevis av arbeidsdagen på å lytte til lydopptak fra samtaler for å få journalnotatene helt presis. De prioriterer langt viktigere ting. 

Hvordan vet du at det var ordrett? Hvis du husker det så godt, så er det kanskje ikke så rart at de også husker det. De noterer gjerne ting underveis også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Cesium skrev:

Behandlere på psykiatriske sykehus har absolutt IKKE tid til å bruke timevis av arbeidsdagen på å lytte til lydopptak fra samtaler for å få journalnotatene helt presis. De prioriterer langt viktigere ting. 

Hvordan vet du at det var ordrett? Hvis du husker det så godt, så er det kanskje ikke så rart at de også husker det. De noterer gjerne ting underveis også. 

Nå har de sekretærer til å renskrive journalene vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De samtalene jeg hadde med legen på det psykiatriske sykehuset jeg var innlagt er jo skrevet ned helt ordrett og til minste detalj i min journal. Det er snakk om ganske mye tekst også.

Var de av den typen der det står P(asient): Ordrett sitat, deretter B(ehandler) eller T(erapeut): Ordrett sitat. Og var det linjeskift for hver gang en skiftet mellom P og B?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kupton skrev:

Var de av den typen der det står P(asient): Ordrett sitat, deretter B(ehandler) eller T(erapeut): Ordrett sitat. Og var det linjeskift for hver gang en skiftet mellom P og B?

Skjønner ikke hva du mener, men det hadde jo skrevet ned hele samtalen jeg hadde med legen som varte i 1 time. Typ Pasienten sier han har problemer med x og z fordi han mangler y og w sånn at han føler seg deprimert. UT sier til P at han kan prøve å dra på a slik at problemet med x og z blir mindre, men dette nekter P å gjøre og forteller at han kan ikke gjøre dette fordi han har problemer med angst og er deprimert. UT prøver derfor å fortelle videre viktigheten av å ikke isolere seg og at dette er grunnen til at P er så suicidal. P sier at livet er meningsløst. Han har prøvd i flere år og er nå lei av å prøve.

Samtalen varte jo i 1 time, sikker på at de ikke har lydopptaker i rommmet og at det sitter en annen person i et annet rom å hører på og noterer hva som blir sagt?

Anonymkode: c5899...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samtalen varte jo i 1 time, sikker på at de ikke har lydopptaker i rommmet og at det sitter en annen person i et annet rom å hører på og noterer hva som blir sagt?

Uten å kjenne til verken deg, situasjonen din, eller den aktuelle timen du refererer til, så synes jeg nok at dette er litt paranoide tanker? Jeg tror det er svært sjeldent (kanskje aldri?) at behandlingstimer blir tatt opp på bånd, eller at det sitter en person i et annet rom og lytter til og noterer hva som blir sagt. Så jeg tror ikke at det har skjedd i ditt tilfelle heller. :)

Endret av Visma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to mulige forklaringer: 1. Leger og psykologer som ikke er spesialister, har som obligatorisk del av jobben å motta veiledning i psykoterapi i utdanningen for å bli spesialister. Om veileder er gammel og konservativ dynamiker, vil denne ha ordrett utskrift av hele timen. (Ja, det er håpløst gammeldags, men noen er slik). Samtalen tas opp på bånd, og behandler bruker en liten evighet på å skrive den ned etter timen. I slike tilfeller skal pasienten informeres og skal godkjenne opplegget.

2. Det finnes noen som i studietida har lært seg en notatteknikk som ligger tett opp mot stenografi. Disse kan være i stand til å produsere slike journaler uten å bruke båndopptaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Jeg har to mulige forklaringer: 1. Leger og psykologer som ikke er spesialister, har som obligatorisk del av jobben å motta veiledning i psykoterapi i utdanningen for å bli spesialister. Om veileder er gammel og konservativ dynamiker, vil denne ha ordrett utskrift av hele timen. (Ja, det er håpløst gammeldags, men noen er slik). Samtalen tas opp på bånd, og behandler bruker en liten evighet på å skrive den ned etter timen. I slike tilfeller skal pasienten informeres og skal godkjenne opplegget.

2. Det finnes noen som i studietida har lært seg en notatteknikk som ligger tett opp mot stenografi. Disse kan være i stand til å produsere slike journaler uten å bruke båndopptaker.

Dette visste jeg ikke, så det var nyttig informasjon å få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kupton skrev:

Jeg har to mulige forklaringer: 1. Leger og psykologer som ikke er spesialister, har som obligatorisk del av jobben å motta veiledning i psykoterapi i utdanningen for å bli spesialister. Om veileder er gammel og konservativ dynamiker, vil denne ha ordrett utskrift av hele timen. (Ja, det er håpløst gammeldags, men noen er slik). Samtalen tas opp på bånd, og behandler bruker en liten evighet på å skrive den ned etter timen. I slike tilfeller skal pasienten informeres og skal godkjenne opplegget.

2. Det finnes noen som i studietida har lært seg en notatteknikk som ligger tett opp mot stenografi. Disse kan være i stand til å produsere slike journaler uten å bruke båndopptaker.

Behandleren min får veiledning og han har spurt om å få filme samtalene. Jeg nekter tvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...