Gå til innhold

Hva er hensikten med livet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når Norge har så mange ulykkelige mennesker, så lirer jeg på hvor ille det må være i andre land? Siden vi skryter sånn av at vårt land er best i det meste .

 

Får håpe på ny regjering, for slik det er nå, så skal de få som jobber, jobbe seg ihjel. De ledige skal bare gå ledige.

Anonymkode: c9f5b...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det består av mer slit enn glede? 

Er det sånn livet skal være? 

Anonymkode: 8c217...d2a

Du høres deprimert ut, og depresjon er definitivt en sykdom som gir oss tanker og følelser som egentlig ikke henger på greip. For sett i den store sammenhengen så er vi faktisk utrolig heldige som bor her i Norge! Jeg tipper at du verken mangler mat, drikke, ren luft, klær, eller tak over hodet? Du har mest sannsynlig en seng å sove i med mulighet for å ha en varm dyne over deg. Og du lever i et fritt land uten krig og forfølgelse, og i et land hvor staten tar vare på de svake. Du har nok også familie og venner rundt deg som er glade i deg! Sannheten er at vi er veldig heldige, og faktisk har vi ingenting å klage over, men det er depresjonen som lurer oss til å tro at vi har det så fælt og ille. Men vi er faktisk blant de som er heldigst stilt, -selv blant de heldige! 

Men jeg skjønner at dette er vanskelig å få tak på og forstå når en er nede. Er der nede selv i blant. Håper du får riktig hjelp til å bekjempe depresjonen, og ønsker deg god bedring! :)

Endret av Visma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke klage. 
Beklager innlegget. 

Anonymkode: 8c217...d2a

Det jeg mener er at vi greier å se dette når vi ikke er deprimerte. Du er sannsynligvis deprimert, derfor ser du det ikke sånn nå. Det er ikke din skyld, men sykdommen depresjon sin skyld. 

Men det er lov å "klage" og gi uttrykk for hvordan en føler og tenker, det er jo mye av det vi gjør her på forumet, inkludert meg selv. ;)

 

Endret av Visma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noen som sier at i Norge har vi alt og det er alt vi har. Tror vi er fattig på andre måter. Vi er individualister og lever mer ensomme liv. Har mindre å brenne for eller kjempe for. At vi har alt  gjør oss ikke nødvendigvis mer lykkelig. 

Anonymkode: 0a9f6...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At vi har alt  gjør oss ikke nødvendigvis mer lykkelig. 

Anonymkode: 0a9f6...5e8

Det tror jeg du har helt rett i. 

Endret av Visma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen som sier at i Norge har vi alt og det er alt vi har. Tror vi er fattig på andre måter. 

Anonymkode: 0a9f6...5e8

Det var faktisk veldig godt sagt! 

Tror det handler om at vi i Norge er så langt opp på behovspyramiden(?), typ selvrealisering, men som kansje gjør at vi føler oss mislykket. Vi strever etter noe mer, men vi vet ikke hva. Mens i ett fattig land handler det meste om å overleve, få tak i mat, ly osv. De tar kanskje en dag om gangen og setter mye mer pris på hva de faktisk har enn oss som fokuserer på alt vi ikke har😊

Anonymkode: 1954c...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...