Gå til innhold

Når man ikke har fastlege


Villanda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Villanda skrev:

En ting til: Når man ikke har fastlege her og trenger legehjelp. Henvender man seg til kommunalt legekontor eller legevakt?

Man henvender seg nå ihverfall ikke til legevakt, desto mindre det er øyeblikkelig hjelp man trenger...

Anonymkode: a3cfe...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man henvender seg nå ihverfall ikke til legevakt, desto mindre det er øyeblikkelig hjelp man trenger...

Anonymkode: a3cfe...fb3

Ok 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man henvender seg nå ihverfall ikke til legevakt, desto mindre det er øyeblikkelig hjelp man trenger...

Anonymkode: a3cfe...fb3

Jeg er litt uenig. Når man ikke har fastlege men trenger legehjelp, synes jeg at det må være lov å i det minste henvende seg til legevakta pr telefon. Og så får det være opp til den erfarne sykepleieren som tar telefonen å avgjøre om man kan komme ned, eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Visma. Du kan absolutt henvende deg til legevakta. Hvis du er villig til å betale litt  er private legesenter som f.eks Volvat, Dr dropin og Aleris også et alternativ om du har det i nærheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Villanda skrev:

En ting til: Når man ikke har fastlege her og trenger legehjelp. Henvender man seg til kommunalt legekontor eller legevakt?

Man ordner seg fastlege med en gang slik at man har det om man skulle trenge legehjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Villanda skrev:

En ting til: Når man ikke har fastlege her og trenger legehjelp. Henvender man seg til kommunalt legekontor eller legevakt?

Dersom fastlegen har oppgitt en vikar, så starter man med å henvende seg der. Min fastlege oppgir vikar på hjemmesiden til legekontoret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Man ordner seg fastlege med en gang slik at man har det om man skulle trenge legehjelp.

I dette tilfellet vet jeg ikke om det er mulig. Og vedkomnende vet nok ikke sikkert om han vil bli her over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, frosken skrev:

Dersom fastlegen har oppgitt en vikar, så starter man med å henvende seg der. Min fastlege oppgir vikar på hjemmesiden til legekontoret. 

Menervnpr en ikke har, og aldri har hatt det, og kanskje heller ikke komme til å få det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du bør gjøre er å ringe legekontoret og forhører deg der. Så ville jeg vurdert bytte av fastlege når det er så stor usikkerhet rundt denne fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fionys skrev:

Det første du bør gjøre er å ringe legekontoret og forhører deg der. Så ville jeg vurdert bytte av fastlege når det er så stor usikkerhet rundt denne fastlegen.

 Det er pasienten som kanskje ikke blir over tid, men ja, jeg skal ringe og spørre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Villanda skrev:

I dette tilfellet vet jeg ikke om det er mulig. Og vedkomnende vet nok ikke sikkert om han vil bli her over tid.

Uansett - vedkommende har tydeligvis behov for legehjelp innimellom (?) og bør selvfølgelig ha fastlege på stedet selv om hen ikke har tenkt å bo der så lenge - jeg ser ikke problemet her altså. Det er bare å gå inn på legelisten.no, søke opp hjemstedet sitt og dersom det er en lege der som ikke har venteliste så får man vedkommende som fastlege med en gang. Null problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Uansett - vedkommende har tydeligvis behov for legehjelp innimellom (?) og bør selvfølgelig ha fastlege på stedet selv om hen ikke har tenkt å bo der så lenge - jeg ser ikke problemet her altså. Det er bare å gå inn på legelisten.no, søke opp hjemstedet sitt og dersom det er en lege der som ikke har venteliste så får man vedkommende som fastlege med en gang. Null problem.

Ikke sikker på om det er så lett, Hvis han er to måneder her, en måned der, to uker der osv,  Unsett har jeg fått ordna med legetime i dag. 😊 og jeg håper han får hjelp også uten å måtte fortelle absolutt alt. Det er nok et enfangstilfelle, gjordt i desperasjon. Garantert ikke for rus med så lite. Jeg har beskjed fra behandler om å ta minst 7 ganger så mye. Om legen bringer det videre, kan det gå mest utover ham, men også kommunen og meg og andre.

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...