Gå til innhold

Quetiapin Kupton


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt 150 mg Quetiapin depottabletter og ønsker å gå over til 100 mg av de, men da ikke som depottabletter. Hvordan gjør jeg dette på riktig måte?

Anonymkode: cea2f...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bare går over fra den ene dagen til den andre. Vanlige tabletter tas vanligvis om kvelden et par tider før du ønsker å sovne.

Merk. Jeg tar med dette ikke stilling til om reduksjonen er riktig eller ikke. Jeg regner med at dette skjer i samarbeid med din lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kupton skrev:

Du bare går over fra den ene dagen til den andre. Vanlige tabletter tas vanligvis om kvelden et par tider før du ønsker å sovne.

Merk. Jeg tar med dette ikke stilling til om reduksjonen er riktig eller ikke. Jeg regner med at dette skjer i samarbeid med din lege.

Takk Kupton. En så liten reduksjon har vel ikke noe å si? Nei, det er noe jeg ønsker å gjøre selv uten å ha hørt med legen min siden det nesten ikke er forskjell. 

Anonymkode: cea2f...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kupton skrev:

Du bare går over fra den ene dagen til den andre. Vanlige tabletter tas vanligvis om kvelden et par tider før du ønsker å sovne.

Merk. Jeg tar med dette ikke stilling til om reduksjonen er riktig eller ikke. Jeg regner med at dette skjer i samarbeid med din lege.

Oi.., jammen er dette veldig individuelt. Innen en halv til en time bør jeg være i seng, etter å ha tatt quetiapin. Kunne sikkert gått ned på vanlige tabl, siden jeg blir så trøtt og sovner så raskt. Oppretteholde søvn fikk jeg kun hjelp av depotvarianten til. Men nå har jeg blitt flink pasient og avventer til neste samtale med behandler. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Villanda skrev:

Oi.., jammen er dette veldig individuelt. Innen en halv til en time bør jeg være i seng, etter å ha tatt quetiapin. Kunne sikkert gått ned på vanlige tabl, siden jeg blir så trøtt og sovner så raskt. Oppretteholde søvn fikk jeg kun hjelp av depotvarianten til. Men nå har jeg blitt flink pasient og avventer til neste samtale med behandler. 

 

Samme her, merker vanligvis effekt etter en halvtime. Blir skikkelig svimmel og får hjertebank hvis jeg ikke går og legger meg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal visst fortsette litt med samme dose likevel.  Skal sikkert vøre stabil og hatt god søvn over litt lenger tid først. Jeg diskuterer ikke, jeg adlyder 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, kupton skrev:

Smart 🙂

Det har tatt tid 😊. Tror det hjelper med litt mer bestemt behandler, som ser ut til å generelt kunne mer om medisiner. Hun jeg gikk til før, var spesialisert i kognitiv terapi, og følte hun ikke kunne mer om nedisiner enn meg selv. Fant vel også ut det ble slitsomt å skulle finne ut av alt og mase og forsøke overtale, legge fram teori..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Villanda skrev:

Det har tatt tid 😊. Tror det hjelper med litt mer bestemt behandler, som ser ut til å generelt kunne mer om medisiner. Hun jeg gikk til før, var spesialisert i kognitiv terapi, og følte hun ikke kunne mer om nedisiner enn meg selv. Fant vel også ut det ble slitsomt å skulle finne ut av alt og mase og forsøke overtale, legge fram teori..

Jeg har også en behandler som er bestemt og det gjør meg tryggere. Nå er det fastlegen som bestemmer mine medisiner og hvis han kommer med forandringer, så gjør jeg som han sier. Nå samarbeider fastlegen med en dyktig psykiater og terapeuten,  så jeg føler meg godt ivaretatt og trygg på at jeg får den beste behandlingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...