Gå til innhold

Beste øretermometer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja jeg vet at det kun er tempen i rumpa som er 100% pålitelig, men mine små har utviklet total angst for denne målingen og det har nå blitt helt umulig uten vond fysisk tvang😓 Har et dyrt ‘best i test’ pannetermometer, men det er rett og slett ikke pålitelig. Det kan vise 37 grader det ene øyeblikket og 39 i tp et par sekunder etterpå😳🙈 Men bruke dette likevel som indikator de få gangene det viser samme tall flere ganger etter hverandre og det er over 39,5. Da blir det tvangsmåling i rumpa:(

Nå vil jeg forsøke å finne et annet humant alternativ å måle tempen på. Leser mange mener at også øretermometer er upålitelig. Men jevnt over, er det mer positive erfaringer med disse enn pannetermometer får jeg inntrykk av. Og de bruker tross alt øretermometer på de fleste store sykehus.

Har noen her gode erfaringer med øretermometer? Og hvilket merke er det? Noen sm vet hvilken type som brukes på sykehus?

På forhånd takk for evt svar:)

Anonymkode: c091f...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innvendingen mot øretermometer er at det er ganske sensitivt for brukerfeil. Bevegelse under måling kan gi utslag, så slik sett kan det kanskje være en utfordring med barn om de ikke sitter i ro. Når det er sagt er det ofte ikke nødvendig med 100% nøyaktig måling. Det viktigste er å få en indikasjon på hvilken vei det går. Allmenntilstanden er det beste målet på hvilken forfatning man er i. 

Alternativt kan man måle i munnen når barna er litt større. Noen måler under armen og, men det er mindre presist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...