Gå til innhold

Hva spiser sultne barn i Afrika ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Middagsrestene og skorpene til ungene dine, vel! Mamma sa alltid at jeg måtte tenke på de sultne barna i Afrika når jeg ikke ville spise opp maten min i håp om å få meg til å spise opp. Jeg tror den dag i dag at hun sendte restene til dem når jeg likevel ikke spisete opp...;)

Anonymkode: cf20c...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Middagsrestene og skorpene til ungene dine, vel! Mamma sa alltid at jeg måtte tenke på de sultne barna i Afrika når jeg ikke ville spise opp maten min i håp om å få meg til å spise opp. Jeg tror den dag i dag at hun sendte restene til dem når jeg likevel ikke spisete opp...;)

Anonymkode: cf20c...46a

Jeg har ikke barn, men ja… Hmm. Så de lever ikke på bare melk ? Hvor får de tak i mat fra ? 

Jeg høres sikkert bare dum ut, men jeg vet faktisk ikke så mye om sult i den 3 verden

Anonymkode: 742c9...a7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke barn, men ja… Hmm. Så de lever ikke på bare melk ? Hvor får de tak i mat fra ? 

Jeg høres sikkert bare dum ut, men jeg vet faktisk ikke så mye om sult i den 3 verden

Anonymkode: 742c9...a7e

Tror de spiser ris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De spiser nok kjøtt også. De slakter vel de utsultede, magre kyrne sine etter å ha tynt ut det de kan av melk fra dem. Og så tror jeg de er gode på planteernæring. 

Anonymkode: cf20c...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Afrika er ikke et land, men mange. I de fleste av dem spiser de nok tilnærmet slik vi gjør, mens i noen er det uttalt fattigdom og kamp for føden. 

Fisk spiser de nok også. 

Anonymkode: cf20c...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring blant afrikanske barn som ikke sultet:

Maisgrøt og maissuppe opp og i mente. Kanskje alle måltid. 

Noen ganger bønner til maisen. Kanskje en pepperfrukt drøyd over flere måltid til å piffe det opp. Brød er luksus. Ananas, kokos og bananer ganske tilgjengelig. 

 

Anonymkode: 99135...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de spiser all plasten som vi her i norge kaster fra oss. Tenk på neste gang du kjøper klementiner i plaspose som du kaster like etter!

Anonymkode: e023f...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...