Gå til innhold

Hva gjør du for dyrevelferden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan begynne med meg selv:

  • Jeg kjøper kun økologiske egg siden de får gå utendørs
  • Jeg har kuttet ut melk fordi vi mennesker har egentlig ikke noe behov for melk om mam ellers har et normalt og variert kosthold og fordi kuene som bruker til melkeproduksjon blir tvunget til å gå drektige året rundt og blir fora med masse hormoner som gjør at de forsetter å produsere melk selv om de ikke ammer (dissse hormonene går forresten over i melka vi drikker og er ikke bra for oss heller)
  • Jeg spiser ikke gris etter den føle grisedokumentaren på tv der man så hvordan bøndene behandlet grisene ved å slå de mot veggen, med stokk, dra de i halen og kastrere uten bedøvelse
  • Jeg drar ikke på dyreparker da jeg er imot at dyr holdes i fangenskap og ikke ønsker å støtte det

 

Anonymkode: 44a02...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er forferdelig med de som drar med seg barna sine til dyrehager kun for underholdningens del for å stå å se på at dyr pines. En sjimpanse er ikke skapt for å sitte inne i et x kvm stort rom av betong der de blir tvunget til å bo sammen med xx antall andre sjimpanser for å ta et eksempel.

 

 

Anonymkode: a989d...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør ikke noe.

Bruker ikke pels da. Der går grensa. Men mennesket er øverst i næringskjeden. Jeg har ikke noe problem eller kvaler med å spise kjøtt. Men jeg håper selvfølgelig dyra har blitt bra behandla. Selv om vel jeg ikke har noen garanti for det.

Man tenker ikke på att det som ligger på tallerken har vært ett levende vesen.

Anonymkode: 9afb0...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke kjøtt. Kjøper alltid økologisk egg. Er grusomt hvordan mennesker herjer å behandler dyrene. Mennesker er egentlig avskum. 

Anonymkode: 7ea58...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser ikke kjøtt. Kjøper alltid økologisk egg. Er grusomt hvordan mennesker herjer å behandler dyrene. Mennesker er egentlig avskum. 

Anonymkode: 7ea58...706

Er ulven avskum når den tar sau, eller ekorn eller hva den nå spiser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Er ulven avskum når den tar sau, eller ekorn eller hva den nå spiser?

Mennesker er avskum. Ikke bland inn uskyldige dyr i denne debatten. Gå i deg selv. Du har sikkert forbedringspotensiale  . Det er nok helt sikkert. 

Anonymkode: 7ea58...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mennesker er avskum. Ikke bland inn uskyldige dyr i denne debatten. Gå i deg selv. Du har sikkert forbedringspotensiale  . Det er nok helt sikkert. 

Anonymkode: 7ea58...706

Det var ett utrolig sært utsagn. Mennesker er da også dyr.... Det er helt naturlig.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Det var ett utrolig sært utsagn. Mennesker er da også dyr.... Det er helt naturlig.

Sært. Nei det er sant. Tragisk. Men sant. Mennesker misbruker å ødelegger jorda. Torturerer dyr .behandler de som dritt. 

Anonymkode: 7ea58...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...