Gå til innhold

Akseptere og leve med at en har vært en dårlig forelder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, kupton skrev:

Da har du fasiten. Hvorfor må du devaluere deres opplevelse?

Fordi noe sier meg at de ikke er helt ærlige med dette (for å beskytte meg).

Anonymkode: 42d00...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi noe sier meg at de ikke er helt ærlige med dette (for å beskytte meg).

Anonymkode: 42d00...e07

Du kan ikke frata barna dine sine meninger på en sånn måte. Så må du også stole på dem og det de sier.

Nå synes jeg du ikke er særlig snill med deg selv.  Barna dine trenger fortsatt sin mor og da bør du prøve å være snillere mot deg selv. Da blir en også lettere en god mor (tror jeg da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kan hjelpe meg hvis de tror at jeg bader i følelser og ikke tar meg og det jeg skriver på alvor. Jeg vil ikke diskutere dette mer og skal gå inn for å lære meg å akseptere fortiden så dette ikke fortsetter å prege meg så mye. Takk for engasjementet.

Anonymkode: 42d00...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kan hjelpe meg hvis de tror at jeg bader i følelser og ikke tar meg og det jeg skriver på alvor. Jeg vil ikke diskutere dette mer og skal gå inn for å lære meg å akseptere fortiden så dette ikke fortsetter å prege meg så mye. Takk for engasjementet.

Anonymkode: 42d00...e07

Det var litt av en reaksjon og svart-hvit-tenking. Her har flere svart deg i beste mening for å hjelpe deg med tankene dine, og tatt dine tanker på alvor og svart seriøst. 

Anonymkode: dba7b...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, kupton skrev:

Da har du fasiten. Hvorfor må du devaluere deres opplevelse?

Hvordan kan du være sikker på at det er fasiten? Som en annen sier i tråden så kan det være at de ikke tør å si sannheten fordi de enda i godt voksen alder er redd for represalier. Eller at de ikke ønsker å fortelle sannheten fordi de ikke ønsker å såre mor. 

Anonymkode: 90422...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kan hjelpe meg hvis de tror at jeg bader i følelser og ikke tar meg og det jeg skriver på alvor. Jeg vil ikke diskutere dette mer og skal gå inn for å lære meg å akseptere fortiden så dette ikke fortsetter å prege meg så mye. Takk for engasjementet.

Anonymkode: 42d00...e07

Vi må alle leve med konsekvensene av våre valg. Dine barn kunne sikkert hatt det bedre i oppveksten, men du får ikke gjort noe med det nå. Sånn er livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vokste opp i et godt hjem. Fikk god mat og rene klær. Ble passet på og satt grenser for. Lærte folkeskikk og ble en god samfunnsborger. Ingenting å utsette på noe. Det er da vanskelig å forstå at jeg likevel følte på savn. Jeg savnet nærhet og gode ord. Savnet å føle meg bekreftet og elsket. Selv har jeg ikke kunne stille opp på alt mulig for mine unger pga psykisk lidelse. Det har kanskje vært litt mer støv i krokene og rot men ungene vet at jeg elsker de. Samfunnet dømmer ofte ut fra det de ser. 

Anonymkode: 61921...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, frosken skrev:

Vi må alle leve med konsekvensene av våre valg. Dine barn kunne sikkert hatt det bedre i oppveksten, men du får ikke gjort noe med det nå. Sånn er livet.

Takk for den. 

Anonymkode: 42d00...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for den. 

Anonymkode: 42d00...e07

Synes ikke at du har grunn til å tolke froskens svar til deg som et angrep på din morsrolle. De perfekte foreldrene har aldri eksistert og vil heller aldri komme til å eksistere. Vi er bare mennesker alle sammen, og mennesker gjør feil, også i barneoppdragelsen. Mange kjenner nok litt på at de kunne ha gjort andre valg ift barna da de var små, jeg også. Men alt i alt så går det vel bra med de fleste unger, også mine. De gir meg i alle fall gode skussmål, og jeg vet at de mener det siden vi har et godt og nært forhold! :) Og dine barn mener det sikkert også når de sier til deg at du har vært en god mor. :)

 

Endret av Visma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...