Gå til innhold

Befolkningsveksten må ned!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Innfør gratis sterilisering i tillegg til gratis prevensjonsmidler. Stopp å få barn! Verden rundt, spesielt i Asia!

Anonymkode: 31c92...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innsett psykopatiske diktatorer i overbefolkede land og betal dem dyrt for å få sterilisert befolkningen i landene de regjerer over. Så tenker jeg at det blir andre boller og kloden kan reddes!

Anonymkode: 31c92...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og barnetrygden bør fjernes!

Bare tenk på alle utlendingene som kommer hit å får i gjennomsnitt 6+ barn fordi de vet de tjener på det!

Anonymkode: 50db5...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og barnetrygden bør fjernes!

Bare tenk på alle utlendingene som kommer hit å får i gjennomsnitt 6+ barn fordi de vet de tjener på det!

Anonymkode: 50db5...07d

Ja enig i det. Det skulle blitt innført en regel om at man kun fikk barnetrygd for maks tre barn. Da hadde de nok ikke fått så mange unger. Og avskaffe kontantstøtten seff.

Anonymkode: 31c92...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Dysfunksjonelle samfunn produserer flere barn enn funksjonelle. Det blir nok vestens undergang. Etterhvert blir det som i muslimske land her også.

 

Se på Irak, der demonstrerer de for resursene og fremtidshåpet blir mindre. Men de klarer ikke skjønne att dette skyldes økende befolkning som skal dele de samme resursene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja enig i det. Det skulle blitt innført en regel om at man kun fikk barnetrygd for maks tre barn. Da hadde de nok ikke fått så mange unger. Og avskaffe kontantstøtten seff.

Anonymkode: 31c92...04d

3 unger? Dersom befolkningsveksten skal gå ned så burde man få barnetrygd for max 1 unge! Personlig mener jeg man ikke burde få for noen unger. Man skal ikke tjene på å få barn og å få barn er ingen menneskerett. Har man ikke råd til å ha barn så skal man heller ikke skaffe seg barn!

Anonymkode: 50db5...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke det at vi blir eldre som også er årsaken? Vi blir eldre fordi vi har det så godt her. 
 

Dårlig velferd fører vel gjerne til tettere familier. Det er familien som tar vare på deg når du blir gammel. Vi trenger ikke familie fordi vi har velferden. Tenk litt på det?

 

Anonymkode: 107a8...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

3 unger? Dersom befolkningsveksten skal gå ned så burde man få barnetrygd for max 1 unge! Personlig mener jeg man ikke burde få for noen unger. Man skal ikke tjene på å få barn og å få barn er ingen menneskerett. Har man ikke råd til å ha barn så skal man heller ikke skaffe seg barn!

Anonymkode: 50db5...07d

Hvem skal da passe på de gamle? Ser du for deg ett sykehjem der roboter gjør jobben?

 

I norge eller resten av europa er ikke overbefolkning noe som helst problem, snarere det motsatte. Vi lever i en boble nå der alle skal drive selvrealisering og reise og nyte livet. Så kanskje få ett barn når de er oppe i 30 årene. Det sier seg att dette vil bli svært problematisk for samfunnet etterhvert. Men det er ikke mangel på folk som gjerne flytter hit og formerer seg, men de har en litt annen kultur, og er ikke like godt representert i arbeidslivet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Worrysome plenty skrev:

Hvem skal da passe på de gamle? Ser du for deg ett sykehjem der roboter gjør jobben?

 

I norge eller resten av europa er ikke overbefolkning noe som helst problem, snarere det motsatte. Vi lever i en boble nå der alle skal drive selvrealisering og reise og nyte livet. Så kanskje få ett barn når de er oppe i 30 årene. Det sier seg att dette vil bli svært problematisk for samfunnet etterhvert. Men det er ikke mangel på folk som gjerne flytter hit og formerer seg, men de har en litt annen kultur, og er ikke like godt representert i arbeidslivet......

Hvor lenge varer eldrebølgen da? Eldrebølgen er vel over om 20års tid?

Barnetrygden bør forøvrig avskaffes. Har man så dårlig råd at man ikke klarer å fø sitt eget barn så burde man heller ikke få barn er min mening.

Anonymkode: 3a2de...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge varer eldrebølgen da? Eldrebølgen er vel over om 20års tid?

Barnetrygden bør forøvrig avskaffes. Har man så dårlig råd at man ikke klarer å fø sitt eget barn så burde man heller ikke få barn er min mening.

Anonymkode: 3a2de...517

Det er du nok ganske alene om. Men du står jo fritt til å mene hva du vil. Typisk var de årene man fikk barn en tid med dårlig råd. Man er i etableringsfasen og man har gjerne nettop skaffet bolig og slike ting.

 

Men jeg er for å behovsprøve barnetrygden slik att de som trenger den får den, mens folk som har god råd ikke får. 

 

Sikkert akuratt motsatt av det du mener.

 

Kontantstøtten synes jeg derimot må bort, den bidrar til dårlig integrering av innvandrerkvinner.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnetrygden bør forøvrig avskaffes. Har man så dårlig råd at man ikke klarer å fø sitt eget barn så burde man heller ikke få barn er min mening.

Min mening er at barnetrygden bør være behovsprøvd. La de fattige familiene få barnetrygd, men ta den fra dem som tjener mer en nok! 

Et søsken av meg har god jobb og tjener veldig godt. I tillegg har han en kone som er i full jobb. De har tre barn, men har aldri brukt barnetrygden på dem. I stedet har de spart barnetrygden på egen konto til ungene sine, noe som gjør at hver av dem har rundt 216.000 kr på konto når de blir 18 år. I tillegg har de råd til å spare ekstra til dem ved siden av. Alt i alt får disse barna et stort forsprang og en stor fordel den dagen de skal inn på boligmarkedet når de har så godt med egenkapital. Satt litt på spissen vil det si at Staten sponser og hjelper rike barn inn på boligmarkedet. Og det er ikke rettferdig på en flekk!

Men det blir jo en annen diskusjon enn hva denne tråden handler om. ;)

Endret av Visma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Visma skrev:

Min mening er at barnetrygden bør være behovsprøvd. La de fattige familiene få barnetrygd, men ta den fra dem som tjener mer en nok! 

Et søsken av meg har god jobb og tjener veldig godt. I tillegg har han en kone som er i full jobb. De har tre barn, men har aldri brukt barnetrygden på dem. I stedet har de spart barnetrygden på egen konto til ungene sine, noe som gjør at hver av dem har rundt 216.000 kr på konto når de blir 18 år. I tillegg har de råd til å spare ekstra til dem ved siden av. Alt i alt får disse barna et stort forsprang og en stor fordel den dagen de skal inn på boligmarkedet når de har så godt med egenkapital. Satt litt på spissen vil det si at Staten sponser og hjelper rike barn inn på boligmarkedet. Og det er ikke rettferdig på en flekk!

Men det blir jo en annen diskusjon enn hva denne tråden handler om. ;)

Er enig i det. Verden trenger både søppelmenn, postmenn og kassadamer på rema ikke kun ingeniører og leger.

Anonymkode: 3a2de...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om tråstarter tuller? Du kan da ikke mene det du sier?. Er det fordi du selv ikke har eller kan få barn at du snakket så enkelt om frata andre både støtte og rett til å få barn?. Poenget med mindre barneflokker er viktig men måten det blir fremstillt på her i tråen er litt for brutalt. 

Anonymkode: efc9f...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...