Gå til innhold

Gjorde en feil på jobb som jeg erger meg over etterpå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En kunde kom til meg i dag og spurte om prisen på en vare. Hun ønsket å kjøpe varen. Men hun hadde hørt av annen kollega av meg at den mulig ble nedsatt i pris neste uke av en kollega av meg. Kollegaen min hadde lovet å sjekke om det i tilbudsavisen som vi får inn i slutten av uken men den kollegaen var ikke på jobb. Derfor spurte kunden meg om å sjekke. Og jeg angrer på det. Jeg sjekket og så at varen kom på tilbud neste uke. Kunden ba om å få lagt av varen til neste uke fordi det hender at vi ikke har varen inne selv om den er på tilbud. Jeg lå varen tilside og skrev navnet på kunden på den og at den hentes i neste uke. Etterpå sjekket jeg tilbudsavisen og det står at tilbudet gjelder ikke før fra fredag neste uke. Kunden kommer mandagen. Jeg fikk litt panikk for jeg er redd for å få kjeft eller problemer av at jeg røpet tilbudet. Det skal holdes hemmelig inntil kundeavisen er kommet ut til folk. Jeg vet ikke når den sendes ut og det hele var en lite tankefull handling.  Jeg trodde den kunden fikk en særskilt behandling pga en kollega hadde først sagt at det mulig ble nedsatt pris på varen.  

Jeg bekymrer meg veldig for at jeg kan få skikkelig kjeft på jobben for dette når kunden kommer inn på jobben og oppdager at prisen på varen ikke er nedsatt neste uke. 

Hvis dere var i min situasjon og den feil allerede var begått. Hva ville du ha gjort eller sagt til sjef om det? Jeg ble skikkelig urolig etter feilen. 

Anonymkode: d1777...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kunde kom til meg i dag og spurte om prisen på en vare. Hun ønsket å kjøpe varen. Men hun hadde hørt av annen kollega av meg at den mulig ble nedsatt i pris neste uke av en kollega av meg. Kollegaen min hadde lovet å sjekke om det i tilbudsavisen som vi får inn i slutten av uken men den kollegaen var ikke på jobb. Derfor spurte kunden meg om å sjekke. Og jeg angrer på det. Jeg sjekket og så at varen kom på tilbud neste uke. Kunden ba om å få lagt av varen til neste uke fordi det hender at vi ikke har varen inne selv om den er på tilbud. Jeg lå varen tilside og skrev navnet på kunden på den og at den hentes i neste uke. Etterpå sjekket jeg tilbudsavisen og det står at tilbudet gjelder ikke før fra fredag neste uke. Kunden kommer mandagen. Jeg fikk litt panikk for jeg er redd for å få kjeft eller problemer av at jeg røpet tilbudet. Det skal holdes hemmelig inntil kundeavisen er kommet ut til folk. Jeg vet ikke når den sendes ut og det hele var en lite tankefull handling.  Jeg trodde den kunden fikk en særskilt behandling pga en kollega hadde først sagt at det mulig ble nedsatt pris på varen.  

Jeg bekymrer meg veldig for at jeg kan få skikkelig kjeft på jobben for dette når kunden kommer inn på jobben og oppdager at prisen på varen ikke er nedsatt neste uke. 

Hvis dere var i min situasjon og den feil allerede var begått. Hva ville du ha gjort eller sagt til sjef om det? Jeg ble skikkelig urolig etter feilen. 

Anonymkode: d1777...08e

Ville forklart hva som hadde skjedd, og spurt hvordan han/hun mener det var best å håndere saken videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, frosken skrev:

Du kan ringe kunden og forklare situasjonen, slik at hun slipper å komme forgjeves på mandag. 

Jeg har lov å legge av varer. Men jeg gjorde en feil og det var å opplyse om at den kanskje kom på tilbud neste uke.  Jeg kommer sikkert til å få skikkelig kjeft av sjefen for at jeg opplyste om at en vare mulig ble nedsatt neste uke og lot kunden ha varen liggende til over helgen. Jeg har nummeret til kunden og kan sende en melding om at prisen er den samme på mandag... da slipper jeg mulig problemet med at sjefen mottar kunden på mandag og sjefen blir sint fordi jeg lå dette av til kunden og avslørte et mulig tilbud på forhånd. Huff. Forstår ikke hvordan jeg kunne være så dum å gjøre den feilen. Men var stresset med at kunden påsto at en kollega hadde lovet å sjekke prisen. Men den kollegaen hadde ikke lov til det heller. 

Anonymkode: d1777...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lov å legge av varer. Men jeg gjorde en feil og det var å opplyse om at den kanskje kom på tilbud neste uke.  Jeg kommer sikkert til å få skikkelig kjeft av sjefen for at jeg opplyste om at en vare mulig ble nedsatt neste uke og lot kunden ha varen liggende til over helgen. Jeg har nummeret til kunden og kan sende en melding om at prisen er den samme på mandag... da slipper jeg mulig problemet med at sjefen mottar kunden på mandag og sjefen blir sint fordi jeg lå dette av til kunden og avslørte et mulig tilbud på forhånd. Huff. Forstår ikke hvordan jeg kunne være så dum å gjøre den feilen. Men var stresset med at kunden påsto at en kollega hadde lovet å sjekke prisen. Men den kollegaen hadde ikke lov til det heller. 

Anonymkode: d1777...08e

Er det en veldig dyr vare?

Anonymkode: 5ee9b...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en veldig dyr vare?

Anonymkode: 5ee9b...dac

Den koster 2000 kr men blir ofte satt ned 800 kr etter jul. 

Anonymkode: d1777...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal Skal snakke med sjefen din si det akkurat som det er til sjefen din. Det er lov å gjøre feil, alle gjør det, og det å fortelle til sjefen at du gjorde en feil skaper tillit. Dessuten var det din kollega som fikk denne snøballen til å rulle, ikke du. 

Dette er overhode ingen krise, og du kan ta det helt med ro. 

ps. Jeg har selv jobbet i butikk og vet hva jeg snakker om. Dessuten betyr det jo i grunnen bare at dere har solgt en vare før tiden om du skjønner. Ikke sikkert dere ville fått solgt den heller, for å sette det på spissen. 

Anonymkode: 04b29...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du skal Skal snakke med sjefen din si det akkurat som det er til sjefen din. Det er lov å gjøre feil, alle gjør det, og det å fortelle til sjefen at du gjorde en feil skaper tillit. Dessuten var det din kollega som fikk denne snøballen til å rulle, ikke du. 

Dette er overhode ingen krise, og du kan ta det helt med ro. 

ps. Jeg har selv jobbet i butikk og vet hva jeg snakker om. Dessuten betyr det jo i grunnen bare at dere har solgt en vare før tiden om du skjønner. Ikke sikkert dere ville fått solgt den heller, for å sette det på spissen. 

Anonymkode: 04b29...522

Takk for råd. Jeg gjør som du sier. Jeg skal fortelle den dumme feilen min til sjefen selv. Mye bedre. Blir feil å kontakte kunden fra privaten på eget basis. Beste er nok å si feilen til sjefen. Jeg er bare et menneske. Selv om jeg synes feilen var idiotisk av meg så er det nok ikke den verste feil en kan begå. 

Anonymkode: d1777...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:Takk for råd. Jeg gjør som du sier. Jeg skal fortelle den dumme feilen min til sjefen selv. Mye bedre. Blir feil å kontakte kunden fra privaten på eget basis. Beste er nok å si feilen til sjefen. Jeg er bare et menneske. Selv om jeg synes feilen var idiotisk av meg så er det nok ikke den verste feil en kan begå. 

Anonymkode: d1777...08e

Ja, det er dessuten mye verre om sjefen får vite at du har kontaktet kunden, for det skal du jo ikke gjøre. 

Jeg gjorde noen dårlige valg selv i butikkjobben min, t o m sjefen gjorde det. 

Anonymkode: 04b29...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt kunden og sagt at det ikke er noe tilbud fra mandag. Du kan si at varen kommer på tilbud om ikke lenge, og oppfordre henne til å følge med i tilbudsavisen. Jeg ville ikke sagt når tilbudet begynner og lagt til at det skal dere ikke gjøre.

Jeg ville IKKE sagt noe til sjefen, men om du lander på å gjøre det - IKKE sladre på kollegaen din som har sagt at hun kunne sjekke for kunden. Jeg syns du er på grensen til ansvarsfraskrivende når du beskriver kollegaen din i innleggene her, og det tjener du ingenting på å fortsette med. Stå heller for det du har gjort selv, er mitt råd. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg syns du er på grensen til ansvarsfraskrivende når du beskriver kollegaen din i innleggene her, og det tjener du ingenting på å fortsette med. Stå heller for det du har gjort selv, er mitt råd. 

Jeg oppfattet det ikke sånn. Ts bare forklarte hvorfor hun ble litt usikker og derfor gjorde denne feilen, og det hadde med denne kollegaen å gjøre. Helt grei forklaring det, og jeg ser ingenting i det som vitner om ansvarsfraskrivelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Visma skrev:

Jeg oppfattet det ikke sånn. Ts bare forklarte hvorfor hun ble litt usikker og derfor gjorde denne feilen, og det hadde med denne kollegaen å gjøre. Helt grei forklaring det, og jeg ser ingenting i det som vitner om ansvarsfraskrivelse.

Jeg tror heller ikke hun ønsker at det skal framstå sånn, og det er nettopp derfor jeg skrev det jeg skrev. Ts blir ganske lett stressa og redd, og det kan derfor være fristende å bruke kollegaens "feil" som forklaring på egen feil. Ettersom TS er litt hakkekylling på job fra før (hennes tidligere beskrivelse) ville jeg vært svært forsiktig med å fristes til å minimere egen feil ved å peke på andres. Hun trenger den støtten hun kan få, og i tillegg er det faktisk ikke relevant hva den andre kollegaen gjorde først.

En siste ting - det er en bitteliten feil TS har gjort, det burde være grei skuring (og god lærdom) å rydde opp i dette. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Jeg tror heller ikke hun ønsker at det skal framstå sånn, og det er nettopp derfor jeg skrev det jeg skrev. Ts blir ganske lett stressa og redd, og det kan derfor være fristende å bruke kollegaens "feil" som forklaring på egen feil. Ettersom TS er litt hakkekylling på job fra før (hennes tidligere beskrivelse) ville jeg vært svært forsiktig med å fristes til å minimere egen feil ved å peke på andres. Hun trenger den støtten hun kan få, og i tillegg er det faktisk ikke relevant hva den andre kollegaen gjorde først.

En siste ting - det er en bitteliten feil TS har gjort, det burde være grei skuring (og god lærdom) å rydde opp i dette. 

Jo, det er relevant fordi dette ikke hadde skjedd om ikke ballen allerede var spaken. Jeg synes den andre kollegaen godt kan ta sitt ansvar også oppi dette.

Anonymkode: 04b29...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er relevant fordi dette ikke hadde skjedd om ikke ballen allerede var spaken. Jeg synes den andre kollegaen godt kan ta sitt ansvar også oppi dette.

Anonymkode: 04b29...522

Spaken=sparket 

Anonymkode: 04b29...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kunde kom til meg i dag og spurte om prisen på en vare. Hun ønsket å kjøpe varen. Men hun hadde hørt av annen kollega av meg at den mulig ble nedsatt i pris neste uke av en kollega av meg. Kollegaen min hadde lovet å sjekke om det i tilbudsavisen som vi får inn i slutten av uken men den kollegaen var ikke på jobb. Derfor spurte kunden meg om å sjekke. Og jeg angrer på det. Jeg sjekket og så at varen kom på tilbud neste uke. Kunden ba om å få lagt av varen til neste uke fordi det hender at vi ikke har varen inne selv om den er på tilbud. Jeg lå varen tilside og skrev navnet på kunden på den og at den hentes i neste uke. Etterpå sjekket jeg tilbudsavisen og det står at tilbudet gjelder ikke før fra fredag neste uke. Kunden kommer mandagen. Jeg fikk litt panikk for jeg er redd for å få kjeft eller problemer av at jeg røpet tilbudet. Det skal holdes hemmelig inntil kundeavisen er kommet ut til folk. Jeg vet ikke når den sendes ut og det hele var en lite tankefull handling.  Jeg trodde den kunden fikk en særskilt behandling pga en kollega hadde først sagt at det mulig ble nedsatt pris på varen.  

Jeg bekymrer meg veldig for at jeg kan få skikkelig kjeft på jobben for dette når kunden kommer inn på jobben og oppdager at prisen på varen ikke er nedsatt neste uke. 

Hvis dere var i min situasjon og den feil allerede var begått. Hva ville du ha gjort eller sagt til sjef om det? Jeg ble skikkelig urolig etter feilen. 

Anonymkode: d1777...08e

jeg synes ihvertfall du skal ringe kunden å gi beskjed . hadde vært ganske irritert på den ansatte om jeg kom langveisfra for å kjøpe noe jeg ble lovet, komme forgjeves og så gidder ikke den ansatte engang å ringe å gi beskjed. Hadde sagt i fra til sjefen også, fordi selve saken er ikke et stort problem i det hele tatt. Er også veldig enig med kayia om å tone veldig ned hva kollegaen har gjort eller ikke gjort.

Anonymkode: d91a1...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er relevant fordi dette ikke hadde skjedd om ikke ballen allerede var spaken. Jeg synes den andre kollegaen godt kan ta sitt ansvar også oppi dette.

Anonymkode: 04b29...522

Helt uenig. Om en av mine kollegaer gjør en feil hjelper jeg heller til med å rette opp framfor å skape mer tull ved å gjøre samme (følge)feil. Det er menneskelig å feile, ingen er kommet til skade og det bør ikke være et stort problem å rydde opp i dette. Skal se kollegaen selv innrømmer sin feil om TS innrømmer sin også?

Ts har nok problem på jobb om hun ikke skal sladre til sjefen om andres feil. Det siste hun trenger er at kollegaene skal vende seg mot henne.

Unntaket er om hun skulle få skylden for noe hun ikke har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Her er jeg enig med Kayia. 

Dette er en enkel sak å løse. Du ringer til kunden og sier noe ala dette. - Beklager, men jeg jeg har kommet med en feil opplysning til deg . Du forklarer at det var en missforståelse av deg og at varen ikke er på salg før fredag. 

Du roter verken kollegaen din eller sjefen din inn i dette, men ordner opp selv. 

Vi gjør alle feil på jobb og det er ikke så farlig, bare vi rydder opp etter oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Her er jeg enig med Kayia. 

Dette er en enkel sak å løse. Du ringer til kunden og sier noe ala dette. - Beklager, men jeg jeg har kommet med en feil opplysning til deg . Du forklarer at det var en missforståelse av deg og at varen ikke er på salg før fredag. 

Du roter verken kollegaen din eller sjefen din inn i dette, men ordner opp selv. 

Vi gjør alle feil på jobb og det er ikke så farlig, bare vi rydder opp etter oss. 

Jeg gjorde som Kayia sa.  Jeg fortalte at tilbudet kommer men ikke før jul. Sa ingenting om dato. Kunden takket for tilbakemeldingen. 

Anonymkode: d1777...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Her er jeg enig med Kayia. 

Dette er en enkel sak å løse. Du ringer til kunden og sier noe ala dette. - Beklager, men jeg jeg har kommet med en feil opplysning til deg . Du forklarer at det var en missforståelse av deg og at varen ikke er på salg før fredag. 

Du roter verken kollegaen din eller sjefen din inn i dette, men ordner opp selv. 

Vi gjør alle feil på jobb og det er ikke så farlig, bare vi rydder opp etter oss. 

Vi gjør alle feil på jobb. Helt sant. 

Anonymkode: d1777...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å spørre de som kjenner deg og din historie neste gang, så slipper andre å bruke av sin tid på deg. 

Anonymkode: 04b29...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...