Gå til innhold

Er Arbeiderbevegelsen kuppet?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Er den overtatt av broilere som er harde ideologer, som ikke gjør det arbeidsfolk vil? Er de mer opptatt av å være radikale enn å slå an hos de som er arbeidere, eller tilhører arbeiderklassen?

 

Se i Sverige der skal halvparten av alle menn som er medlem i LO stemme Sverige Demokratene, om meningsmålingene slår til. I UK så gikk Labor på en smell, og det kan man kanskje skjønne når man leser denne linken her: (jeg ble sjokkert)

 

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/2G0vkR/folkepartiets-mulige-doed?utm_source=vgfront&utm_content=row-32

En liten kopi av det grøvste under sakset fra kronikken.

"Før en partisamling i East Midlands i 2018, der blant annet Corbyn skulle tale, ble det bestemt at hvite medlemmer skulle betale mer i deltakeravgift enn ikke-hvite. Prisen for å være hvit var 10 pund ekstra. Dette skapte naturligvis en viss oppstandelse fra konservativt hold, men også innad i partiorganisasjonen. Da Equality and Human Rights Commission (tilsvarende likestillings- og diskrimineringsombudet) kom på banen og etterlyste en begrunnelse (de mente at det kunne være ulovlig å forskjellsbehandle folk på bakgrunn av rase) ble vedtaket imidlertid omgjort. 

Omtrent på samme tid arrangerte Labours ungdomsorganisasjon (Young Labour) en likestillingskonferanse der hvite unge menn ikke var velkomne med mindre de selv definerte seg som kvinne, funksjonshemmet, BAME (black, Asian and minority ethnic people) eller LBGT+. I motsetning til moderorganisasjonen omgjorde ikke Young Labour sine deltagerkriterier. «Heldigvis for dem er de ikke undertrykt i politikken», skrev leder Caroline Hill i The Guardian: «De trenger ikke delta på en konferanse om frigjøring og underrepresentasjon, noe vi ikke tror kan være kontroversielt.»"

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette ser man over hele europa. De sosialdemokratiske partiene er i krise. De har tapt arbeidsklassen på å bli for liberale og kosmopolitiske, og har blitt alt for positive til åpne grensenser, frihandel, innvandring, LGBT og identitetspolitikk.

Anonymkode: 09a0c...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det eneste som hindrer meg fra å stemme AP, er nettop at det har blitt slikt. Rent økonomisk burde jeg stemme blodrødt, men når man får med alt dette "på kjøpet" så vet jeg ikke om det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Det eneste som hindrer meg fra å stemme AP, er nettop at det har blitt slikt. Rent økonomisk burde jeg stemme blodrødt, men når man får med alt dette "på kjøpet" så vet jeg ikke om det er verdt det.

Enig med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...