Gå til innhold

Liste over ord setninger man kan si til seg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom gjerne med alle ord/ setninger du vet om eller som du har sakt til deg selv når ting har vært litt vanskelig. 

Jeg kan jo ta et eks. Når jeg tenker ( det får jeg aldri til) så prøver jeg isteden å tenke at jeg klarer det hvis jeg bare prøver hardt nok.

Har dere flere slike eksempler ? Jeg tror at måten vi tenker på og snakker til oss selv påvirker veldig hvordan vi føler oss. Hva tenker dere ? 

Anonymkode: 3a7e7...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er ganske sikker på at måten vi snakker til oss selv på i stor grad påvirker hvordan vi føler oss. 

Hos meg er det også stemninger og stemningsskifter som påvirker. 

Når jeg er depressiv pleier jeg å si til meg selv noe sånt: "Hold ut, det går over!" 

Andre ting jeg sier til meg selv ved andre anledninger er det vel best å holde for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.12.2019 den 21.35, AnonymBruker skrev:

Kom gjerne med alle ord/ setninger du vet om eller som du har sakt til deg selv når ting har vært litt vanskelig. 

Jeg kan jo ta et eks. Når jeg tenker ( det får jeg aldri til) så prøver jeg isteden å tenke at jeg klarer det hvis jeg bare prøver hardt nok.

Har dere flere slike eksempler ? Jeg tror at måten vi tenker på og snakker til oss selv påvirker veldig hvordan vi føler oss. Hva tenker dere ? 

Anonymkode: 3a7e7...afe

Jeg synes Visma sier det veldig godt med: "Hold ut, det går over", det er kanskje de viktigste ordene i mine øyne. Jævelskapen går over ... selv om det ikke kjennes slik ut akkurat der og da. 

Ang ditt eget eksempel så er jeg usikker på om jeg liker det, men det avhenger nok av situasjon. Vi feiler rett som det er, det er lov. Jeg prøver å si at jeg i det minste skal feile med stil! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg synes Visma sier det veldig godt med: "Hold ut, det går over", det er kanskje de viktigste ordene i mine øyne. Jævelskapen går over ... selv om det ikke kjennes slik ut akkurat der og da. 

Ang ditt eget eksempel så er jeg usikker på om jeg liker det, men det avhenger nok av situasjon. Vi feiler rett som det er, det er lov. Jeg prøver å si at jeg i det minste skal feile med stil! 

 

Helt enig

Har fått en ny setning som jeg tar meg i å si ganske ofte.... Sånn ble det nå. Med den setningen aksepterer jeg mer hvordan ting ble, istedenfor å dvele ved det jeg har gjort/sagt.

Tror det er like viktig som hva en sier der og da, men nå liker jeg veldig godt Ole Brumm.  Ja takk, begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ofte Nikes Just do it! Det kan man selvfølgelig ikke bruke i alle situasjoner, men når jeg ikke får rævva i gir fordi jeg overtenker eller er redd sier jeg dette til meg selv. Veldig forfriskende!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...