Gå til innhold

Smerter ved motorsykkelkjøring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg motorsykkel i mai 2019. (Kvinne) jeg får store smerter i underlivet som ødelegger hele gleden med kjøringen. De oppstår etter ca 1time, det kjennes ut som jeg rett og slett skal revne og som sterke urinveisinfeksjonsmerter. Jeg har aldri kjørt sykkel før, men drevet aktivt med hest i flere år. Jeg er ikke nervøs eller redd, og de oppstår både når jeg kjører og sitter på. 
de gir seg nesten med en gang jeg går av sykkelen, og kommer tilbake etter ca 10min med kjøring igjen. 
hva kan være problemet? Og hva kan fungere for å bli kvitt smertene? Hørt med flere damer som kjører sykkel, det er ingen som har opplevd det jeg beskriver... jeg er helt rådvill og vil jo ikke gi opp kjøringen!

Anonymkode: c92bf...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte meg motorsykkel i mai 2019. (Kvinne) jeg får store smerter i underlivet som ødelegger hele gleden med kjøringen. De oppstår etter ca 1time, det kjennes ut som jeg rett og slett skal revne og som sterke urinveisinfeksjonsmerter. Jeg har aldri kjørt sykkel før, men drevet aktivt med hest i flere år. Jeg er ikke nervøs eller redd, og de oppstår både når jeg kjører og sitter på. 
de gir seg nesten med en gang jeg går av sykkelen, og kommer tilbake etter ca 10min med kjøring igjen. 
hva kan være problemet? Og hva kan fungere for å bli kvitt smertene? Hørt med flere damer som kjører sykkel, det er ingen som har opplevd det jeg beskriver... jeg er helt rådvill og vil jo ikke gi opp kjøringen!

Anonymkode: c92bf...e04

Det er mulig å få veldig vondt i rumpa av å sykle. Av en eller annen grunn går det over når man blir vant til det. Jeg tipper det ikke er noe spesielt feil med deg, kanskje du kan legge noe mykt mellom og ta kortere turer til du blir vant til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte meg motorsykkel i mai 2019. (Kvinne) jeg får store smerter i underlivet som ødelegger hele gleden med kjøringen. De oppstår etter ca 1time, det kjennes ut som jeg rett og slett skal revne og som sterke urinveisinfeksjonsmerter. Jeg har aldri kjørt sykkel før, men drevet aktivt med hest i flere år. Jeg er ikke nervøs eller redd, og de oppstår både når jeg kjører og sitter på. 
de gir seg nesten med en gang jeg går av sykkelen, og kommer tilbake etter ca 10min med kjøring igjen. 
hva kan være problemet? Og hva kan fungere for å bli kvitt smertene? Hørt med flere damer som kjører sykkel, det er ingen som har opplevd det jeg beskriver... jeg er helt rådvill og vil jo ikke gi opp kjøringen!

Anonymkode: c92bf...e04

Har du smerter i andre situasjoner, slik som ved samleie, eller gjelder dette kun når du er på motorsykkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, XbellaX skrev:

Har du smerter i andre situasjoner, slik som ved samleie, eller gjelder dette kun når du er på motorsykkelen?

Kun ved kjøring av motorsykkel. Aldri opplevd noe lignende. 
 

4 timer siden, Gargamel skrev:

Det er mulig å få veldig vondt i rumpa av å sykle. Av en eller annen grunn går det over når man blir vant til det. Jeg tipper det ikke er noe spesielt feil med deg, kanskje du kan legge noe mykt mellom og ta kortere turer til du blir vant til det. 

Rart det ikke gikk over når jeg kjørte nesten hele sommeren da 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2019 den 16.52, Potet91 skrev:

Kun ved kjøring av motorsykkel. Aldri opplevd noe lignende. 
 

Rart det ikke gikk over når jeg kjørte nesten hele sommeren da 🤔 

da kan en pute på setet være deilig. sån tempur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
På 24.12.2019 den 16.52, Potet91 skrev:

Kun ved kjøring av motorsykkel. Aldri opplevd noe lignende. 
 

Rart det ikke gikk over når jeg kjørte nesten hele sommeren da 🤔 

Du sier det kun er  når du kjører motorsykkel og etter en time. Da må det jo nesten være setet som er ubehagelig for deg. Hva annet kan det være? Kanskje de som rir på hest har noen erfaringet og tips? @påskelilje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2019 den 16.52, Potet91 skrev:

Kun ved kjøring av motorsykkel. Aldri opplevd noe lignende. 
 

 

Merkelig, har du forsøkt å låne en annen sykkel for å sjekke om du får like vondt av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gargamel skrev:

Du sier det kun er  når du kjører motorsykkel og etter en time. Da må det jo nesten være setet som er ubehagelig for deg. Hva annet kan det være? Kanskje de som rir på hest har noen erfaringet og tips? @påskelilje?

Jeg er også gammel hestejente, men har ingen teorier her. Kanskje @mrxx har noen tanker, som mangeårig mc-kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2019 den 14.33, Gargamel skrev:

Du sier det kun er  når du kjører motorsykkel og etter en time. Da må det jo nesten være setet som er ubehagelig for deg. Hva annet kan det være? Kanskje de som rir på hest har noen erfaringet og tips? @påskelilje?

Dessverre, dette kjenner jeg ikke til. Høres vondt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...