Gå til innhold

Ari


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere? 

Her har vi hatt en ladd debatt om arroganse, selvopptatthet, eksentrisitet og at han var bent frem skikkelig egoistisk som kunne finne på noe sånt og etterlate seg tre barn. 

Syntes det var vondt å høre, men det stemmer kanskje? 

Anonymkode: 6d306...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

at han var bent frem skikkelig egoistisk som kunne finne på noe sånt og etterlate seg tre barn. 

Jeg synes det er trist at en automatisk blir stemplet som egoistisk om en tar livet sitt. De aller fleste har nok tenkt nøye gjennom det på forhånd, veiet for og imot, tenkt på de som forlates, osv.,men likevel funnet det nødvendig å forlate livet og alle man er glad i. 

Selv om det er et forferdelig valg som etterlater familie og venner i sjokk, vantro og sorg, er det nok aller mest fælt for den som velger å ta livet sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første vil jeg si at det alltid er dypt tragisk når et menneske tar sitt eget liv. Jeg husker da jeg selv var suicidal og tenkte at barna kom til å få det bedre i fosterhjem enn å ha meg som mor. For de som aldri har beveget seg nær grensen selv kan det være uforståelig at noen kan få det så vondt at de vil gjøre slutt på det hele. Fordi Ari Behn var en kjendis er det lett å la seg rive med og ha meninger om det, men mine tanker går først og fremst til døtrene og familien hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Visma skrev:

Jeg synes det er trist at en automatisk blir stemplet som egoistisk om en tar livet sitt. De aller fleste har nok tenkt nøye gjennom det på forhånd, veiet for og imot, tenkt på de som forlates, osv.,men likevel funnet det nødvendig å forlate livet og alle man er glad i. 

Selv om det er et forferdelig valg som etterlater familie og venner i sjokk, vantro og sorg, er det nok aller mest fælt for den som velger å ta livet sitt. 

Hei

ja men uansett er det rart velge ta sitt liv 1 juledag... andre spesielle dager er 1 påskedag, valentinsdag eller St hans aften eller julaften m. Fl.

men muligens mennesker som tar sine liv rundt slike høytidsdager er spesielt emosjonelt knyttet til disse?...

men utvilsomt har disse menneskene det vondt, så sikkert like godt for dem det gjelder. Hvor berørt familier og de rundt blir, tror jeg ofte er høyst overdrevet. De fleste voksne kommer «fort» over at et annet menneske mangler/ har tatt sitt liv. Livet må gå videre, jobb og skole osv... er viktigst.

sorg / eller bedre kalt, « et fravær» av svar, muligheter til å forstå, kan sitte litt i, men ikke mer enn at livet går sin vante gang videre.

så det er bare den som tar sitt liv som taper, sorg kommer de fleste forholdsvis raskt nok over.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hvor berørt familier og de rundt blir, tror jeg ofte er høyst overdrevet. De fleste voksne kommer «fort» over at et annet menneske mangler/ har tatt sitt liv. Livet må gå videre, jobb og skole osv... er viktigst.

sorg / eller bedre kalt, « et fravær» av svar, muligheter til å forstå, kan sitte litt i, men ikke mer enn at livet går sin vante gang videre.

så det er bare den som tar sitt liv som taper, sorg kommer de fleste forholdsvis raskt nok over.

Jeg tror helt ærlig at det er vanskelig å komme over sorg ifm et nært familiemedlems død. Det er nok forskjell på bestemor på 85 og onkel på 35. Førstnevnte kommer man lettere over fordi det er forventet at man dør i den alderen. Men onkel på 35 er nok vanskeligere å finne fred med fordi han var så ung. 

Jeg tror ikke at sorg er lett å komme raskt over, nei. Mange mister sine barn, foreldre, søsken, kjærester og ektefeller i ung alder hver dag i f.eks. ulykker og sykdom. Dette er hendelser som setter varige spor hos de etterlatte, og mange kommer aldri over det. Sorgen vil de alltid bære med seg, selv om den vanligvis mildner på sikt. Å miste noen til selvmord, er kanskje noe av det vanskeligste å komme over. Derfor vil jeg aldri ta livet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Visma skrev:

Jeg tror helt ærlig at det er vanskelig å komme over sorg ifm et nært familiemedlems død. Det er nok forskjell på bestemor på 85 og onkel på 35. Førstnevnte kommer man lettere over fordi det er forventet at man dør i den alderen. Men onkel på 35 er nok vanskeligere å finne fred med fordi han var så ung. 

Jeg tror ikke at sorg er lett å komme raskt over, nei. Mange mister sine barn, foreldre, søsken, kjærester og ektefeller i ung alder hver dag i f.eks. ulykker og sykdom. Dette er hendelser som setter varige spor hos de etterlatte, og mange kommer aldri over det. Sorgen vil de alltid bære med seg, selv om den vanligvis mildner på sikt. Å miste noen til selvmord, er kanskje noe av det vanskeligste å komme over. Derfor vil jeg aldri ta livet mitt. 

Ok interessant.

i min familie har flere tatt sitt liv, det er storslåtte begravelser og store ord om sorg og savn og smerte.

noen leier også lokaler som koster en halv million, bare for minnestunden, storslåtte omgivelser, store ord om sorg for ikke å glemme om hvilken betydningsfull person den avdøde var....

om jeg aldri hørt noe annet enn sukk og stønn om vedkommende, som har avdødd,  så i begravelsen, er det for min del, rart sitte høre på hvor fantastisk begavet, kjærlighetsfull og hvilken  ressurs vedkommende har vært...??

det er fullstendig helomvending:-(?

bare hørt at vedkommende var brysom og skapte problemer... så tar sitt liv, og blir for knapt en dag lagd til helt. Men så blir vedkommende glemt.

jeg tror alle vet det er løgn og at de lyver, men men, min følelse bare

Når jeg er på gravlund, legger jeg blomster på graver ingen besøker, tenner lys, selv når deres egne barn har tatt sitt liv...selv om jeg ikke gråt i noens begravelse. Jeg sørger i blant over det faktum at mennesker ikke finner andre utveier, samtidig blir jeg uvel av « skuespillet» når familier, slipper mer av de som lager uro,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Gondor skrev:

For det første vil jeg si at det alltid er dypt tragisk når et menneske tar sitt eget liv. Jeg husker da jeg selv var suicidal og tenkte at barna kom til å få det bedre i fosterhjem enn å ha meg som mor. For de som aldri har beveget seg nær grensen selv kan det være uforståelig at noen kan få det så vondt at de vil gjøre slutt på det hele. Fordi Ari Behn var en kjendis er det lett å la seg rive med og ha meninger om det, men mine tanker går først og fremst til døtrene og familien hans. 

Så sant.

Anonymkode: 95341...77d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...