Gå til innhold

Har du opplevd at det ble disket opp med alt for lite mat i selskap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At vertinnen totalt har feilberegnet matmengden? F.eks. 4 koteletter til 12 personer?

Anonymkode: 21036...e63

Nei, men jeg har opplevd det på en turisthytte en gang. Var også en julaften at steika vår var litt i minste laget så alt ble spist, men alle var rimelig mette tror jeg da.

Om man beregner 4 koteletter til 12 personer er man jo helt fjern, må minst ha en kotelett på hver og noen ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At vertinnen totalt har feilberegnet matmengden? F.eks. 4 koteletter til 12 personer?

Anonymkode: 21036...e63

Nei, snarere det motsatte = overflod, men det er bare hyggelig da 🙂

Anonymkode: 85902...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bommet flaut ved min egen invitasjon til tapas/koldtbord. Hvor jeg feilberegnet veldig hvilke matvarer det gikk mest av. Hadde 12 ulike tapasretter fordelt på 10 personer. Hadde rikelig med alt unntatt  kyllinglår og karbonader. Som der bare var 10-12 stk av..Og typisk da at alle foretrakk det😅 Et par forsynte seg med flere stk på tallerkenen og mange fikk dermed ikke og spurte om der var mer. Flaut!🙈

Anonymkode: 50b02...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på klassefest i 1ste gym, og det var 17 timer til neste buss, og det var ikke en skål med peanøtter en gang. Ikke noen kiosk eller noe å handle i. Ikke noe gatekjøkken. Så da ble det 12 øl og ikke noe mer. De første timene var artig men fy fader så kvalm jeg ble når jeg ikke fikk en brødskive en gang. Dette var i Yttre Enebakk.

Anonymkode: 39345...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bommet flaut ved min egen invitasjon til tapas/koldtbord. Hvor jeg feilberegnet veldig hvilke matvarer det gikk mest av. Hadde 12 ulike tapasretter fordelt på 10 personer. Hadde rikelig med alt unntatt  kyllinglår og karbonader. Som der bare var 10-12 stk av..Og typisk da at alle foretrakk det😅 Et par forsynte seg med flere stk på tallerkenen og mange fikk dermed ikke og spurte om der var mer. Flaut!🙈

Anonymkode: 50b02...6ad

Folk bør forstå at man ikke kan spise seg mett på bare én ting når det er 12 retter, men det er alltid noen som ikke tenker over det.

Kanskje du burde sagt på forhånd at det var ett kyllinglår og en karbonade til hver. Det er nok når man har mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men venninna mi opplevde det i et bryllup en gang. Der var det kun én bitteliten porsjon mat til hver gjest, og det endte med at flere i løpet av kvelden stakk ut på gatekjøkken for å få seg litt mer mat, mens de fremdeles var i bryllupsselskapet.

Endret av Visma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gargamel skrev:

Folk bør forstå at man ikke kan spise seg mett på bare én ting når det er 12 retter, men det er alltid noen som ikke tenker over det.

Kanskje du burde sagt på forhånd at det var ett kyllinglår og en karbonade til hver. Det er nok når man har mye annet.

Samtidig er det ofte mye nytt og ukjent av tapasretter så man bør jo enten si fra i forkant eller ha mye av det man vet mange liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tidligere familiemedlem serverte alltid for lite mat. Det løste vi med å spise godt rett før vi skulle dit og vi var gjerne også sultene da vi kom hjem (hvis det var et litt langvarig besøk)

Det merkelige var at en av disse nærmest krevde god servering da vedkommende kom til oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Et tidligere familiemedlem serverte alltid for lite mat. Det løste vi med å spise godt rett før vi skulle dit og vi var gjerne også sultene da vi kom hjem (hvis det var et litt langvarig besøk)

Det merkelige var at en av disse nærmest krevde god servering da vedkommende kom til oss.

Gjerrig er et passende ord på slike. Og skamløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg. En gang i en dåp, jeg valgte å ikke forsyne meg med så mye, siden jeg så det ble knapt.

 

I bursdagsselskap ble det laget alt for lite mat en gang, heldigvis var det ikke så langvarig selskap, så vi spiste når vi kom hjem. I ettertid så tilbydde jeg meg å stå for maten når vedkommende skulle feire, det var en spesiell rett som alltid ble servert og jeg har laget den mange ganger, så det fikk jeg lov til. Vinn-vinn, for jeg lagde rikelig og «bursdagsbarnet» ble veldig glad.

 

Mine slektninger pleide visstnok å ha 4 koteletter til 8 personer, det var før jeg ble født, men disse kotelettmiddagene har blitt fortalt om veldig mange ganger i ettertid 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2019 den 1.29, AnonymBruker skrev:

Hadde rikelig med alt unntatt kyllinglår og karbonader.

Du har sikkert tenkt på det selv, men i slike tilfeller er det lurt å si fra: "Det er påfyll av alt, unntatt... " evt. "Alt er satt fram, så ha i bakhodet at alle bør få smake på alt".

Men gjestene bør også ha bittelitt gangsyn selv. Jeg har ofte tenkt mitt om folk som forsyner seg med f.eks. eggerøre som om de var de eneste i forsamlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...