Gå til innhold

Ar Behns bortgang, andre som syntes det tar litt vel av nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå blir jeg sikkert lynsjet, det får så være. Andre som syntes det tar litt vel av nå? Lys på Slottsplassen, fakkeltog i Moss, billedkunsten roses opp i skyene og sammenlignes med storheter fra kunsthistorien, kondolanseprotokoll på Theatercafeen, statsministeren endrer på nyttårstalen, direktesendt bisettelse i Oslo Domkirke. 

Anonymkode: 89179...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Man tenker sitt. Mer er det ikke å si. Han døde, så da er det ikke mer å gjøre. Att folk føler endeløs kjærlighet for noen de ikke kjenner, det er vel kanskje ikke noe negativt. Jeg reagerte med ettertanke. Men ettersom jeg ikke kjenner han, har jeg forlengst fordøyd den tragiske nyheten, og føler det holder nå. For min del. ... Jeg kan ikke snakke for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå blir jeg sikkert lynsjet, det får så være. Andre som syntes det tar litt vel av nå? Lys på Slottsplassen, fakkeltog i Moss, billedkunsten roses opp i skyene og sammenlignes med storheter fra kunsthistorien, kondolanseprotokoll på Theatercafeen, statsministeren endrer på nyttårstalen, direktesendt bisettelse i Oslo Domkirke. 

Anonymkode: 89179...f6d

Det er vel normalt når det er en kjendis som dør, jeg ba en bønn om at han måtte komme dit han skulle på den andre siden. Inn i lyset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte et par ungdommer (gutter) på bussen spøke med at de skulle "ta en Ari" snart. Syntes det var veldig uhyggelig.

Anonymkode: dd541...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå blir jeg sikkert lynsjet, det får så være. Andre som syntes det tar litt vel av nå? Lys på Slottsplassen, fakkeltog i Moss, billedkunsten roses opp i skyene og sammenlignes med storheter fra kunsthistorien, kondolanseprotokoll på Theatercafeen, statsministeren endrer på nyttårstalen, direktesendt bisettelse i Oslo Domkirke. 

Anonymkode: 89179...f6d

Jeg har ikke reagert på reaksjonene med unntak av fakkeltoget. Å arrangere fakkeltog for en avdød var rart syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke. Han var jo kjent for mange/alle. Men...Jeg synes ikke det er mer tragisk at han døde av selvmord enn at andre gjør det. Det er like tragisk uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glitter skrev:

Vet ikke. Han var jo kjent for mange/alle. Men...Jeg synes ikke det er mer tragisk at han døde av selvmord enn at andre gjør det. Det er like tragisk uansett. 

Sånn er det ikke for meg. Jeg reagerer mer på dette dødfallet enn når noen jeg ikke har et forhold til dør. For meg er det ekstra spesielt siden jeg ikke helt har skjønt at livet har vært så vondt for han de siste årene, og at han valgte å begå selvdrap. Veldig trist at noen har det så vondt syns jeg.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kayia skrev:

Sånn er det ikke for meg. Jeg reagerer mer på dette dødfallet enn når noen jeg ikke har et forhold til dør. For meg er det ekstra spesielt siden jeg ikke helt har skjønt at livet har vært så vondt for han de siste årene, og at han valgte å begå selvdrap. Veldig trist at noen har det så vondt syns jeg.. 

Jeg synes det er like trist uansett om jeg vet hvem det er eller ikke. Et selvmord er ikke noe mer ille bare fordi det er en kjent person. Det er like fullt en som hadde så vondt han hun eller han ikke greide å leve med. Og det er familie og venner som mister en de er glade i. 

Det eneste dette viser er at kjendiser også kan ha det så vondt bak fasaden at de ikke makter mer. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg synes det er like trist uansett om jeg vet hvem det er eller ikke. Et selvmord er ikke noe mer ille bare fordi det er en kjent person. Det er like fullt en som hadde så vondt han hun eller han ikke greide å leve med. Og det er familie og venner som mister en de er glade i. 

Det eneste dette viser er at kjendiser også kan ha det så vondt bak fasaden at de ikke makter mer. 

Jeg skjønner at det er sånn for deg, men for meg er det sånn at det er mer trist når noen jeg har et forhold til dør. Det handler ikke om at Ari var "kjendis" for meg, men at jeg hadde et forhold til han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg skjønner at det er sånn for deg, men for meg er det sånn at det er mer trist når noen jeg har et forhold til dør. Det handler ikke om at Ari var "kjendis" for meg, men at jeg hadde et forhold til han. 

Jeg snakker ikke rundt om man har et forhold til personen eller ikke. Jeg snakker om temaet selvmord generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra at det har vært åpenhet om årsaken til Ari Behns bortgang og selvfølgelig er det trist akkurat slik det er med alle andre selvmord. 

Det ønskes åpenhet og fokus på psykisk helse og selvmord, men tror ikke det er riktig veien å gå slik det har blitt hauset opp med Ari Behn. Tror dette fokuset forsvinner som blaff med vinden når Ari Behn har blitt bisatt. Jeg vet ikke hva som er rett veien å gå for å få denne åpenheten og dette fokuset, men at det stadig er kutt i helsetilbud gjør ikke saken bedre, det må brukes mer penger. I tillegg så synes jeg at psykisk helse bør få en større plass i undervisningen både på ungdomskolen og videregående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ari fortjener oppmerksomheten som media gir han nå. Han får positiv omtale. Og det fortjener han så absolutt. Han var en fantastisk fin person, etter min mening. Jeg synes det er veldig trist at han er død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at kjendiser dør pleier ikke gå særlig inn på meg, men dette gjorde det. Han var en fargeklatt i en ellers ganske kjedelig norsk offentlighet, og jeg kommer til å savne han. Syns det er fryktelig kjipt :( 
I tillegg er jeg opprørt over denne andre....hvis navn skal være usagt og som tar seg til rette både her og der og alle steder, og som jeg mener kunne lært seg både å holde snavla og moderere oppførselen sin. Det at Ari postet på insta flere ganger i måneden helt bak til midten av 2016 (lengre bak gikk jeg ikke), og så plutselig sluttet å poste i februar da Se og Hør skrev om det nye forholdet, sier vel sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 29.12.2019 den 21.44, Kayia skrev:

Jeg har ikke reagert på reaksjonene med unntak av fakkeltoget. Å arrangere fakkeltog for en avdød var rart syns jeg.

Det har jeg opplevd tidligere da noen venner av datteren døde. 

Vennenne samlet seg og gikk fakkeltog fra ulykkesstedet og frem til hjemmet deres. I hagen utenfor hjemmet lagde de et hjerte av faklene. 

Det var like mye en gest til foreldrene som mistet begge barna sine.   Det var både vakkert og fryktelig fryktelig trist 😢

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Det har jeg opplevd tidligere da noen venner av datteren døde. 

Vennenne samlet seg og gikk fakkeltog fra ulykkesstedet og frem til hjemmet deres. I hagen utenfor hjemmet lagde de et hjerte av faklene. 

Det var like mye en gest til foreldrene som mistet begge barna sine.   Det var både vakkert og fryktelig fryktelig trist 😢

Her arrangerte de bilkortesje. Ordføreren kom også å talte på ulykkesstedet og politiet sperret veien og dirigerte trafikken ca 2 mil så kortesjen kunne kjøre. 

Anonymkode: 469d1...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Her arrangerte de bilkortesje. Ordføreren kom også å talte på ulykkesstedet og politiet sperret veien og dirigerte trafikken ca 2 mil så kortesjen kunne kjøre. 

Anonymkode: 469d1...800

Ok, jeg har tydeligvis ikke fulgt så god med. Jeg synes det hele er trist, men for min del nå så holder det med overskriftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ok, jeg har tydeligvis ikke fulgt så god med. Jeg synes det hele er trist, men for min del nå så holder det med overskriftene.

Enig

Anonymkode: 469d1...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...