Gå til innhold

Å være bekymret for noen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kanskje harselert litt med folk som sier de blir bekymret for andre når de sier at de ikke "orker mer". For meg er det et så dagligdags uttrykk at jeg ikke automatisk forbinder det som noe alvorlig å si. Men jeg har forståelse for at ord og uttrykk kan tillegges ulik betydning og vekt avhengig av bakgrunnen til den som leser.

Men når jeg nå i kveld  har lest om en person som rett ut sier "Jeg vil ikke leve" "Jeg har gitt opp", DA blir jeg alvorlig bekymret! 

Det har vært flere i dialog med vedkommende i kveld, og jeg håper hun har fått noen innspill som kan være til hjelp. Jeg er faktisk så bekymret at jeg ikke har lyst til å legge meg i kveld...

Men kjære deg det gjelder: Du MÅ be om hjelp hvis dette utarter og blir akutt og farlig! Fint å lese at du har noen til å kjøre deg til legevakten hvis det blir verre, men da MÅ du også tørre å be dem om å gjøre det!

Og tør/vil du ikke "bry" vennene dine, så ringer du 113! Ok?

Anonymkode: cedd9...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kanskje harselert litt med folk som sier de blir bekymret for andre når de sier at de ikke "orker mer". For meg er det et så dagligdags uttrykk at jeg ikke automatisk forbinder det som noe alvorlig å si. Men jeg har forståelse for at ord og uttrykk kan tillegges ulik betydning og vekt avhengig av bakgrunnen til den som leser.

Men når jeg nå i kveld  har lest om en person som rett ut sier "Jeg vil ikke leve" "Jeg har gitt opp", DA blir jeg alvorlig bekymret! 

Det har vært flere i dialog med vedkommende i kveld, og jeg håper hun har fått noen innspill som kan være til hjelp. Jeg er faktisk så bekymret at jeg ikke har lyst til å legge meg i kveld...

Men kjære deg det gjelder: Du MÅ be om hjelp hvis dette utarter og blir akutt og farlig! Fint å lese at du har noen til å kjøre deg til legevakten hvis det blir verre, men da MÅ du også tørre å be dem om å gjøre det!

Og tør/vil du ikke "bry" vennene dine, så ringer du 113! Ok?

Anonymkode: cedd9...64d

Nå overdriver du vel en smule... hvorfor gjentar du dette i en ny tråd? 

Anonymkode: 8a0eb...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har kanskje harselert litt med folk som sier de blir bekymret for andre når de sier at de ikke "orker mer". For meg er det et så dagligdags uttrykk at jeg ikke automatisk forbinder det som noe alvorlig å si. Men jeg har forståelse for at ord og uttrykk kan tillegges ulik betydning og vekt avhengig av bakgrunnen til den som leser.

Men når jeg nå i kveld  har lest om en person som rett ut sier "Jeg vil ikke leve" "Jeg har gitt opp", DA blir jeg alvorlig bekymret! 

Det har vært flere i dialog med vedkommende i kveld, og jeg håper hun har fått noen innspill som kan være til hjelp. Jeg er faktisk så bekymret at jeg ikke har lyst til å legge meg i kveld...

Men kjære deg det gjelder: Du MÅ be om hjelp hvis dette utarter og blir akutt og farlig! Fint å lese at du har noen til å kjøre deg til legevakten hvis det blir verre, men da MÅ du også tørre å be dem om å gjøre det!

Og tør/vil du ikke "bry" vennene dine, så ringer du 113! Ok?

Anonymkode: cedd9...64d

Er det deg igjen visma? Personen du snakker om forteller jo om slike tanker annenhver dag jo, og jeg tror han vet utmerket godt hvordan han skal få hjelp siden han har tydeligvis mer enn lang nok fartstid i helsevesenet til å vite det.

Anonymkode: 9857c...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå overdriver du vel en smule... hvorfor gjentar du dette i en ny tråd? 

Anonymkode: 8a0eb...c80

Fordi jeg er så redd... Sliter litt med angst også jeg da. 

Og så tenkte jeg at det var bra for vedkommende å se dette i egen tråd, istedet for å leite seg fram til de forskjellige rådene i de ulike trådene som det er blitt skrevet i, hvis hun skulle trenge å lese ting på nytt. 

Anonymkode: cedd9...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kanskje harselert litt med folk som sier de blir bekymret for andre når de sier at de ikke "orker mer". For meg er det et så dagligdags uttrykk at jeg ikke automatisk forbinder det som noe alvorlig å si. Men jeg har forståelse for at ord og uttrykk kan tillegges ulik betydning og vekt avhengig av bakgrunnen til den som leser.

Men når jeg nå i kveld  har lest om en person som rett ut sier "Jeg vil ikke leve" "Jeg har gitt opp", DA blir jeg alvorlig bekymret! 

Det har vært flere i dialog med vedkommende i kveld, og jeg håper hun har fått noen innspill som kan være til hjelp. Jeg er faktisk så bekymret at jeg ikke har lyst til å legge meg i kveld...

Men kjære deg det gjelder: Du MÅ be om hjelp hvis dette utarter og blir akutt og farlig! Fint å lese at du har noen til å kjøre deg til legevakten hvis det blir verre, men da MÅ du også tørre å be dem om å gjøre det!

Og tør/vil du ikke "bry" vennene dine, så ringer du 113! Ok?

Anonymkode: cedd9...64d

Jeg synes det er leit å høre at du har blitt såpass uroet. Synes du nå skal fokusere på deg selv og dine egne behov. Den du skriver om er ikke uten tilgang til hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det deg igjen visma? Personen du snakker om forteller jo om slike tanker annenhver dag jo, og jeg tror han vet utmerket godt hvordan han skal få hjelp siden han har tydeligvis mer enn lang nok fartstid i helsevesenet til å vite det.

Anonymkode: 9857c...9e6

Ja, du har nok rett. Skal prøve å roe meg ned noen hakk!

Anonymkode: cedd9...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg synes det er leit å høre at du har blitt såpass uroet. Synes du nå skal fokusere på deg selv og dine egne behov. Den du skriver om er ikke uten tilgang til hjelp. 

Det er sant, frosken. Jeg skal roe meg nå. Er bare litt skjelven (skjelver på hendene og inni meg) og på gråten fordi jeg ble så engstelig. Men jeg skal roe meg. Ta en vival før jeg går til sengs. Er nok bare jeg som overreagerer nå. Skal ta meg sammen! 

Anonymkode: cedd9...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er sant, frosken. Jeg skal roe meg nå. Er bare litt skjelven (skjelver på hendene og inni meg) og på gråten fordi jeg ble så engstelig. Men jeg skal roe meg. Ta en vival før jeg går til sengs. Er nok bare jeg som overreagerer nå. Skal ta meg sammen! 

Anonymkode: cedd9...64d

Jeg synes ikke du overreagerer, det er vanlig å bli trigget av den typen tråder det har vært i kveld. Heldigvis har vedkommende selv sagt at hun skal være konstruktiv. 

Håper du får en rolig natt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meningen å gjøre deg bekymret, men jeg har ved hver eneste ytring jeg har skrevet også forsikret om at jeg har kontroll og vil oppsøke hjelp hvis jeg kjenner at jeg mister den. Jeg har ikke skrevet at jeg vil ta livet mitt og ikke noe mer. Jeg har satt ord på hvordan jeg har det, men at jeg ikke skal la det overvinne meg. 

Jeg føler det må være lov å sette ord på slike tanker og følelser så lenge en forsikrer om at det ikke vil føre til en handling. Tabu rundt selvmord er ikke bra. 

Jeg ligger i sengen nå og venter på å bli trøtt nok til å sove. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Glitter skrev:

Ikke meningen å gjøre deg bekymret, men jeg har ved hver eneste ytring jeg har skrevet også forsikret om at jeg har kontroll og vil oppsøke hjelp hvis jeg kjenner at jeg mister den. Jeg har ikke skrevet at jeg vil ta livet mitt og ikke noe mer. Jeg har satt ord på hvordan jeg har det, men at jeg ikke skal la det overvinne meg. 

Jeg føler det må være lov å sette ord på slike tanker og følelser så lenge en forsikrer om at det ikke vil føre til en handling. Tabu rundt selvmord er ikke bra. 

Jeg ligger i sengen nå og venter på å bli trøtt nok til å sove. 

Du har gjort det på en veldig fin måte Glitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg føler det må være lov å sette ord på slike tanker og følelser så lenge en forsikrer om at det ikke vil føre til en handling. Tabu rundt selvmord er ikke bra. 

Det verste er jo at jeg er helt enig med deg! Jeg har alltid ment her inne at det må være lov til å sette ord på slike tanker og følelser! Jeg vet egentlig ikke hva som gikk av meg i kveld. Jeg er vel litt skjør for tida selv, så kanskje det er forklaringen.

Unnskyld for at jeg oppførte meg og reagerte rart!

Nå får vi sove litt, så er dagen forhåpentligvis bedre for oss begge i morgen! Nattaklem! :)

(Skriver med nick nå siden det er så åpenbart at det er jeg som står bak denne tråden) 

Endret av Visma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...