Gå til innhold

Røde kors om psykisk vold i hjemmet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett dette skuespillet, men synes ikke akkurat at det var et så godt eksempel på "psykisk vold" i familien. Det var for mildt på en måte, og jeg er sikker på at dette kan oppleves som bagatellmessig av barn/voksne som har opplevd reell omsorgssvikt. I alle fall gjorde jeg det. Jeg tenkte: "Jøss, er dette psykisk vold?" Og så tenkte jeg at han eldste gutten overdrev sin reaksjon. Men det er helt sikkert fordi jeg har vært, og er, vant til så mye verre selv. 

Dessuten er det ikke alltid bare far som kan være den skumleste, mor kan også i høyeste grad være den som ødelegger familien sin...

https://m.facebook.com/rodekors/ 

Scroll litt nedover så ser du at filmsnutten til slutt kommer opp.

Anonymkode: 2ff22...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har sett dette skuespillet, men synes ikke akkurat at det var et så godt eksempel på "psykisk vold" i familien. Det var for mildt på en måte, og jeg er sikker på at dette kan oppleves som bagatellmessig av barn/voksne som har opplevd reell omsorgssvikt. I alle fall gjorde jeg det. Jeg tenkte: "Jøss, er dette psykisk vold?" Og så tenkte jeg at han eldste gutten overdrev sin reaksjon. Men det er helt sikkert fordi jeg har vært, og er, vant til så mye verre selv. 

Dessuten er det ikke alltid bare far som kan være den skumleste, mor kan også i høyeste grad være den som ødelegger familien sin...

https://m.facebook.com/rodekors/ 

Scroll litt nedover så ser du at filmsnutten til slutt kommer opp.

Anonymkode: 2ff22...5a9

Jeg synes det var ubehagelig å se, sånn skal ikke fedre være (eller mødre, spiller ingen rolle hvilket kjønn). Vil tro det kan sette spor, og ihvertfall om det er noe som gjentar seg stadig. 

Det kan godt være at du som har opplevd alvorligere ting synes dette er bagateller, det er like fullt en kald og truende mann, og jeg ville ikke følt meg trygg der. Det kan kanskje være fint for de barna som opplever dette å se at dette er "ille nok". Trenger ikke vente til det blir verre, med å ta kontakt med noen? 

Anonymkode: 13564...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det ikke er så ille, det som blir sagt, men det er noe med måten det blir sagt på. En truende undertone og et inntrykk av de berørte om at her er det erfaring med at ting brått eskalerer fra relativt uskyldig til alvorlig. De er redde og i beredskap. 

Anonymkode: 2e0f6...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...