Gå til innhold

Får kjeft og blir kritisert fordi jeg bruker tobakk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes dere at det er greit ? Jeg er jo voksen og burde bestemme selv. Jeg røyker ikke, men snuser og det irriterer folk rundt meg. 

Hver gang vi havner i en diskusjon så kaller de meg for snuskjerring. Jeg forstår at folk ikke liker at jeg snuser, men det er MIN sak! 

Jeg er voksen og det har ingen noe med. Det er et valg jeg selv har tatt, liker ikke å bli behandlet som en tenåring. 

Nå er jeg bare så irritert! 

Anonymkode: ceda9...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes dere at det er greit ? Jeg er jo voksen og burde bestemme selv. Jeg røyker ikke, men snuser og det irriterer folk rundt meg. 

Hver gang vi havner i en diskusjon så kaller de meg for snuskjerring. Jeg forstår at folk ikke liker at jeg snuser, men det er MIN sak! 

Jeg er voksen og det har ingen noe med. Det er et valg jeg selv har tatt, liker ikke å bli behandlet som en tenåring. 

Nå er jeg bare så irritert! 

Anonymkode: ceda9...5ba

Det var litt av noen folk,vil ikke kalle det folkeskikk nei. Som du skriver er det ditt valg, hva skal vel andre blande seg borti det etter? Jeg røyker men ingen kritiserer det,men vet jo at de som ikke røyker tenker sitt. De fleste av dem ihvertfall,men jeg plager ingen andre med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det var litt av noen folk,vil ikke kalle det folkeskikk nei. Som du skriver er det ditt valg, hva skal vel andre blande seg borti det etter? Jeg røyker men ingen kritiserer det,men vet jo at de som ikke røyker tenker sitt. De fleste av dem ihvertfall,men jeg plager ingen andre med det. 

De vil at jeg skal slutte med det, men når de driver å presse meg slik så får det motsatt effekt. Da får jeg i allefall ikke lyst til å slutte. Kall det gjerne stahet, men jeg hater når folk blander seg opp i ting de ikke har noe med! 

Anonymkode: ceda9...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De vil at jeg skal slutte med det, men når de driver å presse meg slik så får det motsatt effekt. Da får jeg i allefall ikke lyst til å slutte. Kall det gjerne stahet, men jeg hater når folk blander seg opp i ting de ikke har noe med! 

Anonymkode: ceda9...5ba

Ja det kan jo få motsatt effekt,men de mener det sikkert bare godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes dere at det er greit ? Jeg er jo voksen og burde bestemme selv. Jeg røyker ikke, men snuser og det irriterer folk rundt meg. 

Hver gang vi havner i en diskusjon så kaller de meg for snuskjerring. Jeg forstår at folk ikke liker at jeg snuser, men det er MIN sak! 

Jeg er voksen og det har ingen noe med. Det er et valg jeg selv har tatt, liker ikke å bli behandlet som en tenåring. 

Nå er jeg bare så irritert! 

Anonymkode: ceda9...5ba

Jeg skjønner ikke hvordan folk hæler å røyke og snuse, men jeg kommenterer selvfølgelig ikke det til de som gjør det. :) En av grunnene til at jeg ikke skjønner de som snuser er at det er rett og slett stygt med den snusleppa - og jo, den er der selv om man bruker små porsjonssnus,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes dere at det er greit ? Jeg er jo voksen og burde bestemme selv. Jeg røyker ikke, men snuser og det irriterer folk rundt meg. 

Hver gang vi havner i en diskusjon så kaller de meg for snuskjerring. Jeg forstår at folk ikke liker at jeg snuser, men det er MIN sak! 

Jeg er voksen og det har ingen noe med. Det er et valg jeg selv har tatt, liker ikke å bli behandlet som en tenåring. 

Nå er jeg bare så irritert! 

Anonymkode: ceda9...5ba

La vær å bry deg, du gjør som du selv vil.

Anonymkode: 3a38c...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Lillemus said:

Jeg skjønner ikke hvordan folk hæler å røyke og snuse, men jeg kommenterer selvfølgelig ikke det til de som gjør det. :) En av grunnene til at jeg ikke skjønner de som snuser er at det er rett og slett stygt med den snusleppa - og jo, den er der selv om man bruker små porsjonssnus,

Det var snusfornuftig sagt!

Anonymkode: 10b17...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg har aldri fått kritikk for snusinga mi, men røyking derimot var uglesett. Nå har jeg snusleppe støtt. Bedre enn røyk. Det lukter. Det gjør ikke snus. Ikke er det skadelig for andre heller. Det er ikke helsekost, men det er bedre enn røyk. 

 

Jeg hadde en gammel klassekamerat på besøk for ett par år siden, og han røyka, dum som jeg var lot jeg han røyke inne. Fy fader å det stinka i dager etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hva som er poenget med å kritisere hva andre gjør i livet sitt, uansett om det er å røyke, snuse, drikke alkohol, gå i kirken, spise mye mat osv. Tror de at det gjør de til noen bedre mennesker... Hvis man ønsker så kan man finne noe å sette fingeren på og kritisere alle og en hver for. Det er greit at man har sine meninger og tanker, men noen ganger er det best å ikke dele de og bare holde kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes dere at det er greit ? Jeg er jo voksen og burde bestemme selv. Jeg røyker ikke, men snuser og det irriterer folk rundt meg. 

Hver gang vi havner i en diskusjon så kaller de meg for snuskjerring. Jeg forstår at folk ikke liker at jeg snuser, men det er MIN sak! 

Jeg er voksen og det har ingen noe med. Det er et valg jeg selv har tatt, liker ikke å bli behandlet som en tenåring. 

Nå er jeg bare så irritert! 

Anonymkode: ceda9...5ba

Dumt å sløse bort penger på noe så meningsløst som snus da.

Anonymkode: 487f9...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kritiserer ikke men bekymrer meg for helsen når noen jeg er glad i skader seg selv. Jeg har i mitt yrke sett mange mennesker dø pga lungekreft. Før røykte alle og ingen forstod konsekvensene. Vi vet ikke i dag hvilke konsekvenser snus vil få. Jeg synes det er vanskelig å se noen jeg er glad i ta slike sjanser. Ingen moralpreken fra min side , bryr meg bare. 

Anonymkode: 69835...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dumt å sløse bort penger på noe så meningsløst som snus da.

Anonymkode: 487f9...edc

Jeg bestemmer selv hva jeg vil bruke mine penger på, det er mine ikke dine. Du kan godt kalle det for meningsløst, men det er jo like meningsløst som å kjøpe godteri hver lørdag. 

Anonymkode: ceda9...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty
På 31.12.2019 den 14.37, AnonymBruker skrev:

 Vi vet ikke i dag hvilke konsekvenser snus vil få. 

Anonymkode: 69835...1f5

Det er ikke noen hemmelighet att snus er mindre farlig enn røyk. Folk har snuset i 200 år. I sverige der den moderne snusen oppstod, har man ikke registrert overdødelighet blant snusere.

 

Faktisk er sverige det landet med minst tobakkdødelighet i verden, og det landet med flest snusere. Snus er neppe helsekost, men det er langt mindre farlig enn røyk. Og til og med mindre farlig enn skråtobakk.

 

Her er feks 1 kilde:

 

https://www.vg.no/forbruker/helse/i/kA3vX/snus-skader-ikke-hjertet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 30.12.2019 den 18.52, AnonymBruker skrev:

Synes dere at det er greit ? Jeg er jo voksen og burde bestemme selv. Jeg røyker ikke, men snuser og det irriterer folk rundt meg. 

Hver gang vi havner i en diskusjon så kaller de meg for snuskjerring. Jeg forstår at folk ikke liker at jeg snuser, men det er MIN sak! 

Jeg er voksen og det har ingen noe med. Det er et valg jeg selv har tatt, liker ikke å bli behandlet som en tenåring. 

Nå er jeg bare så irritert! 

Anonymkode: ceda9...5ba

Nei, det er ikke greit. Jeg lurer på hva slags diskusjon som fører frem til slike kommentarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...