Gå til innhold

Hvordan hadde Ari blitt tatt imot på DOL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde Ari skrevet som anonym innpå her. Om sine mørke tanker og filosofiske beskrivelser av sine følelser. Uten noen formell diagnose og med litt utenom boksen meninger om det overnaturlige. Hvordan ville han ha blitt tatt imot? 
 

Anonymkode: 69646...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde Ari skrevet som anonym innpå her. Om sine mørke tanker og filosofiske beskrivelser av sine følelser. Uten noen formell diagnose og med litt utenom boksen meninger om det overnaturlige. Hvordan ville han ha blitt tatt imot? 
 

Anonymkode: 69646...6c7

Jeh hadde tatt godt imot han ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle hatt flere som Ari. Flere som våger å stå der skamløse, med hjertet i hånda, i møte med andre mennesker.

Jeg ble selv kalt patetisk av en kvinnelig psykolog på en fest en gang, etter at jeg hadde hatt en givende og meningsfull samtale med hennes mann. Det var ingen flørt inni bildet fra noen av oss, det var bare et uventet fint møte, mellom to ukjente som fant tonen.  Hun var full, og trolig sjalu, men å bli definert som patetisk var likevel trist og sårende. Det gjorde meg også mer redd for å være åpen og imøtekommende i settinger hvor jeg skal omgås tilsynelatende vellykkede og på alle måter sosialt og politisk korrekte mennesker som når det kommer til stykket kanskje er mer enn middels skamfulle og undertrykket på innsiden. 

Anonymkode: a97f4...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde Ari skrevet som anonym innpå her. Om sine mørke tanker og filosofiske beskrivelser av sine følelser. Uten noen formell diagnose og med litt utenom boksen meninger om det overnaturlige. Hvordan ville han ha blitt tatt imot? 
 

Anonymkode: 69646...6c7

Jeg tror han ville fått motstand, men at han hadde klart seg bra. Han var en smart og selvsikker fyr.

Jeg synes ikke vi skal stakkarsliggjøre ham. Jeg har ledd av ham, men han gikk tross alt inn for å provosere og være annerledes. Han ville stikke seg ut. Jeg har også lest to av bøkene hans, og synes de er bra, som jeg også har nevnt på DOL. Om han ikke er Norges beste forfatter, så er han den klart mest undervurderte. (Jeg kan kanskje skrive mer om det senere.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
23 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg tror han ville fått motstand, men at han hadde klart seg bra. Han var en smart og selvsikker fyr.

Jeg synes ikke vi skal stakkarsliggjøre ham. Jeg har ledd av ham, men han gikk tross alt inn for å provosere og være annerledes. Han ville stikke seg ut. Jeg har også lest to av bøkene hans, og synes de er bra, som jeg også har nevnt på DOL. Om han ikke er Norges beste forfatter, så er han den klart mest undervurderte. (Jeg kan kanskje skrive mer om det senere.) 

Jeg leste "Trist som faen" for mange år siden og tenkte at dette bare var en samling med skolestiler.

Men han fikk jo en 6-er, så det er åpenbart noe jeg ikke har forstått. Tror jeg må finne frem boka på nytt og ta på meg andre briller når jeg leser den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er jo skrivefør og har interessante tanker om mye, så tror han ville bli tatt godt i mot. Men godt mulig han ville bli satt på plass på grunn av sitt noe oppblåste selvbilde og selvhøytidelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
47 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg leste "Trist som faen" for mange år siden og tenkte at dette bare var en samling med skolestiler.

Men han fikk jo en 6-er, så det er åpenbart noe jeg ikke har forstått. Tror jeg må finne frem boka på nytt og ta på meg andre briller når jeg leser den.

Jeg har lest "Bakgård" og" Entusiasme og raseri". Bakgård var interessant og bra og gamle homser i Tanger. Terningkast 5 fra meg. E&R var litt et for opplagt forsøk på å sjokkere. Terningkast sterk treer. 

"Bakgård" fikk dårlig kritikk i avisene fordi den fremstilte homser på en lite pk måte, men det spiller ingen rolle for meg.

Han var ikke en superforfatter, men mye mer interessant enn feks Stieg Larsson, for å ta et eksempel. 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mye på "Som man roper i skogen, får man svar".  Hvordan han hadde blitt tatt imot her, avhenger av hvordan han hadde henvendt seg og hvordan han videre hadde oppført seg - som for alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får bare så innmari lyst til å si , at en kan da bli så psyk at en mister dømmekraft og filter ? Hva tåles og ikke og hvilke konsekvenser kan dette få for folk i sjelemessig smerte  og nød .

Skal en også da entydig få svar etter hvordan en roper ? Mennesket er ikke alltid rasjonelt , er det vel? 

Jeg mener ikke å være bokstavelig , men når infernoer og mørke og annet råder innvendig er det ikke bare . Vet ikke hvor grensen mellom forvirring og psykose går hen, men en kan miste gangsynet . Kontrollsvikt og lavterskel for «utbrudd» , men hvor går grensen ? Hvordan blir det fortolket ? 

 Jeg sa jeg var redd jeg hadde mistet moralen en tid , brøt grenser - med skam som knapt var til å puste i, i etterkant . 

 

Jeg syns Ari Behn var en slags nasjonalskatt, hans glød og  aura  var spesiell . 

Skjønner likevel godt at kunsten og litteraturen hans ( som jeg bare har overfladisk kjennskap til ), kunne sette en mang på prøve . Men modig var han , dessverre ble han kanskje rammet av overmot.

Bare noen grublerier —-

Anonymkode: 9f791...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror at Ari som anonym innpå her hadde blitt møtt som hvilken som helst annen anonym. De fleste på DOL liker ikke så godt lange filosofiske beskrivelser av hva man føler. Folk hadde gitt han direkte og usentimentale råd. Noen hadde vært spydig og lite forståelsesfulle. Mens noen hadde kommet med velmenende råd. Om han hadde delt sine mørke tanker som anonym innpå her hadde få brydd seg fordi det er det så mange som gjør. Det er mye oppmerksomhet rundt Ari sin død men som anonym innpå her hadde han vært ingenting. 

Anonymkode: 69646...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror at Ari som anonym innpå her hadde blitt møtt som hvilken som helst annen anonym. De fleste på DOL liker ikke så godt lange filosofiske beskrivelser av hva man føler. Folk hadde gitt han direkte og usentimentale råd. Noen hadde vært spydig og lite forståelsesfulle. Mens noen hadde kommet med velmenende råd. Om han hadde delt sine mørke tanker som anonym innpå her hadde få brydd seg fordi det er det så mange som gjør. Det er mye oppmerksomhet rundt Ari sin død men som anonym innpå her hadde han vært ingenting. 

Anonymkode: 69646...6c7

Enig i det. Enda så kommer det gjerne spydige kommentarer om at det er for få opplysninger i HI til å gi gode svar! Så hva skal man da gjøre? Skrive kort og presist, men likevel få slengt i trynet at du ikke oppgir nok opplysninger til å kunne gi et godt svar? Eller utbrodere noe voldsomt med mange detaljer sånn at det blir et langt innlegg inen gidder å lese, som igjen genererer null svar. 

Anonymkode: cc967...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...