Gå til innhold

Presset til middag i kveld


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine presser meg til å komme til middag i kveld men har alltid slitt med foreldrene mine, jeg er faktisk nervøs for å si nei. Samtidig så får jeg voldsom skyldfølelse hvis jeg ikke kommer. Har samboer og vi ønsker å feire stille og rolig. Må komme med forklaringer og blir omtrent stilt til vegs hvis jeg takker nei. Uansett hva jeg gjør blir det feil! Drar jeg dit sa de at jeg ikke trenger å være lenge. Men vet uansett at jeg blir utslitt bare etter en halvtime der. Og da er kvelden allerede ødelagt  

Er så lei meg. Hva kan jeg si for at de skal forstå? Psykisk føler jeg meg elendig for tiden og er inne i en depresjon. De vil de ikke godta og forstå. 

Anonymkode: 3df29...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal rett og slett bare drite i det. De vil ikke forstå uansett, så da er det bare til å si sannheten. At du og samboer har tenkt å ta det rolig hjemme hos dere selv fordi du er for sliten og i for dårlig form til å komme. Så enkelt, men så vanskelig. 

Men uansett forklaring vil de ikke forstå eller respektere avgjørelsen din. Da må du bare prøve å drite i dem, stå for ditt valg  og tåle å stå i ubehaget det medfører. 

Lykke til

Anonymkode: 86d9f...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldrene mine presser meg til å komme til middag i kveld men har alltid slitt med foreldrene mine, jeg er faktisk nervøs for å si nei. Samtidig så får jeg voldsom skyldfølelse hvis jeg ikke kommer. Har samboer og vi ønsker å feire stille og rolig. Må komme med forklaringer og blir omtrent stilt til vegs hvis jeg takker nei. Uansett hva jeg gjør blir det feil! Drar jeg dit sa de at jeg ikke trenger å være lenge. Men vet uansett at jeg blir utslitt bare etter en halvtime der. Og da er kvelden allerede ødelagt  

Er så lei meg. Hva kan jeg si for at de skal forstå? Psykisk føler jeg meg elendig for tiden og er inne i en depresjon. De vil de ikke godta og forstå. 

Anonymkode: 3df29...205

"Tusen takk for invitasjonen, akkurat i dag ønsker vi bare en stille og rolig kveld hjemme, men jeg kan heller komme innom en gang etter nyttår så tar vi en kaffe. Ønsker dere en flott kveld." Du er ikke ansvarlig for deres reaksjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldrene mine presser meg til å komme til middag i kveld men har alltid slitt med foreldrene mine, jeg er faktisk nervøs for å si nei. Samtidig så får jeg voldsom skyldfølelse hvis jeg ikke kommer. Har samboer og vi ønsker å feire stille og rolig. Må komme med forklaringer og blir omtrent stilt til vegs hvis jeg takker nei. Uansett hva jeg gjør blir det feil! Drar jeg dit sa de at jeg ikke trenger å være lenge. Men vet uansett at jeg blir utslitt bare etter en halvtime der. Og da er kvelden allerede ødelagt  

Er så lei meg. Hva kan jeg si for at de skal forstå? Psykisk føler jeg meg elendig for tiden og er inne i en depresjon. De vil de ikke godta og forstå. 

Anonymkode: 3df29...205

Det XbellaX sier. Og så legger du inn en blokkering på numrene deres resten av kvelden. Du er voksen og må ta ansvar for deg selv, så får de passe sine egne liv. Kos deg med samboeren i kveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei igjen og takk for svarene. Jeg ble hjemme, men sitter ennå med vond samvittighet. Også fordi de også har hjulpet meg en del opp gjennom. Føler at jeg er utakknemlig.  Skyldfølelse er ikke noe ukjent for meg. Men vet ikke hvordan slutte å ha dårlig samvittighet liksom. Så i dag ville det blitt feil uansett hva jeg gjorde. Og prøvde. 

Men uansett...Godt Nyttår folkens. 

Anonymkode: 3df29...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...