Gå til innhold

Nikotin slutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker nikotin, blir roligere av det, får økt konsentrasjon og får nærmest en form for rus av det. 

Men nå er det på tide å frigjøre seg fra en sånn avhengighet. Hvordan er livet som røyk/snus fri ? 

Altså dere som har holdt på med dette i flere år. Blir livet normalt igjen eller vil konsentrasjonen synke helt ned ? 

Jeg føler meg ukonsentrert uten. 

Anonymkode: 1765a...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder på å bli røykfri, men bruker nikotintyggis. Tenkte at jeg etterhvert trapper ned bruken av nikotintyggis. Jeg vil også gjerne bli fri fra den avhengigheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg holder på å bli røykfri, men bruker nikotintyggis. Tenkte at jeg etterhvert trapper ned bruken av nikotintyggis. Jeg vil også gjerne bli fri fra den avhengigheten. 

Jeg starter imorgen, vil du også joine meg ? :)

Anonymkode: 1765a...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg starter imorgen, vil du også joine meg ? :)

Anonymkode: 1765a...074

Jeg bråstartet for 4 dager siden, så jeg er godt i gang. Tygger nikotintyggis på harde livet når uroen og røyksuget setter inn😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg bråstartet for 4 dager siden, så jeg er godt i gang. Tygger nikotintyggis på harde livet når uroen og røyksuget setter inn😊

Føler du at det hjelper/ lindrer ? :) 

Anonymkode: 1765a...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler du at det hjelper/ lindrer ? :) 

Anonymkode: 1765a...074

Ja, hadde ikke greid det uten. Fastlegen sa en gang at hvis nikotintyggis holdt meg unna røyk, så var det bare til å tygge på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.12.2019 den 22.57, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker nikotin, blir roligere av det, får økt konsentrasjon og får nærmest en form for rus av det. 

Men nå er det på tide å frigjøre seg fra en sånn avhengighet. Hvordan er livet som røyk/snus fri ? 

Altså dere som har holdt på med dette i flere år. Blir livet normalt igjen eller vil konsentrasjonen synke helt ned ? 

Jeg føler meg ukonsentrert uten. 

Anonymkode: 1765a...074

Hvordan går det med deg? 

Jeg er nå på 6 døgnet uten røyk, men bruker nikotintyggis da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, emilie321 skrev:

Hvordan går det med deg? 

Jeg er nå på 6 døgnet uten røyk, men bruker nikotintyggis da. 

Jeg overlever… har ikke tatt en eneste snus eller røyk, men har veldig lyst på usunn mat

Anonymkode: 1765a...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg overlever… har ikke tatt en eneste snus eller røyk, men har veldig lyst på usunn mat

Anonymkode: 1765a...074

Så bra at du ikke har tatt noe snus eller røyk,  du er flink. Det å ha lyst på noe usunt når en slutter med nikotin er det mange som kjenner på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg kuttet røyken for snart 11 år siden, og kan bare si at alt ble bedre! Konsentrasjon, kondis, smak/lukt, og nå det sosiale stigmaet som følger med å røyke. 

I starten tenkte jeg mye på røyking. Ikke nødvendigvis "jeg vil ha en røyk, jeg er sugen på røyk" osv, men bare på temaet røyking. Det var litt slitsomt, men etter et par mnd ble det bedre. Konsentrasjonen ble litt dårlig i en overgangsfase, men det blir bedre :). 

Jeg brukte ingen nikotinprodukter, men jeg tror jo det meste er bedre enn å røyke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg kuttet røyken for snart 11 år siden, og kan bare si at alt ble bedre! Konsentrasjon, kondis, smak/lukt, og nå det sosiale stigmaet som følger med å røyke. 

I starten tenkte jeg mye på røyking. Ikke nødvendigvis "jeg vil ha en røyk, jeg er sugen på røyk" osv, men bare på temaet røyking. Det var litt slitsomt, men etter et par mnd ble det bedre. Konsentrasjonen ble litt dårlig i en overgangsfase, men det blir bedre :). 

Jeg brukte ingen nikotinprodukter, men jeg tror jo det meste er bedre enn å røyke. 

Akkurat nå så holder jeg på å bli sprø. Er på 7 dagen uten nikotin, men med nikotintyggis.  Er jo så ekstrem sulten og fysen . Det kommer nok også av at jeg nesten ikke har sovet i natt og har vært i dårligere psykisk form i dag. Får vel bare holde ut meg selv, men takk for at du deler erfaringer. Det hjelper å høre om andre som har greid det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg sluttet kuttet jeg ut røyken med en gang, brukte nikotinspray i 5 dager også var jeg ferdig med nikotin. Måtte slutte pågrunn av en operasjon. Var uten røyk i to år før jeg gikk på en skikkelig psykisk smell og skulle bare røyke en sigarett, men den ene ble til mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, emilie321 skrev:

Akkurat nå så holder jeg på å bli sprø. Er på 7 dagen uten nikotin, men med nikotintyggis.  Er jo så ekstrem sulten og fysen . Det kommer nok også av at jeg nesten ikke har sovet i natt og har vært i dårligere psykisk form i dag. Får vel bare holde ut meg selv, men takk for at du deler erfaringer. Det hjelper å høre om andre som har greid det.

Finn frem et garnnøste og strikkepinner om du har det og strikk ett eller annet. Det er ikke så nøye hva, men da er hendene og hodet opptatte med noe annet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...