Gå til innhold

Skolen starter snart og jeg har lagt på meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har spist for mye hele desember måneden og enda mere rundt juletiden. Har lagt på meg og alt jeg har tapt har jeg gått opp igjen. 

Nå orker jeg ikke å se meg selv i speilet! Føler meg såååå elendig! Hater alt med meg. Føler meg dritt! Vil ikke dra på skolen slik. Tørr ikke å dra på skolen tjukkere enn før. Jeg har gått opp mange kg 😭 tørr ikke å møte klassen min slik! Hjeeeelp

Anonymkode: e590f...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Taper jeg noen kg hvis jeg ikke spiser mat, men bare drikker alkohol frem til skolestart ? Det gjør ingenting om jeg blir fyllesyk bare vekten går ned! Hvor mange kg kan jeg tape hvis jeg lever kun på alkohol (kalinka) og Pepsi Max ? 

Anonymkode: e590f...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Taper jeg noen kg hvis jeg ikke spiser mat, men bare drikker alkohol frem til skolestart ? Det gjør ingenting om jeg blir fyllesyk bare vekten går ned! Hvor mange kg kan jeg tape hvis jeg lever kun på alkohol (kalinka) og Pepsi Max ? 

Anonymkode: e590f...e47

Slutt å tull! Spis vanlig mat, men i mindre mengder enn du har gjort i jula og kom deg ut og gå en lang tur hver dag. Å gå på fylla i 5 dager (antar du begynner på mandag?) er i alle fall det dummeste du kan gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spist for mye hele desember måneden og enda mere rundt juletiden. Har lagt på meg og alt jeg har tapt har jeg gått opp igjen. 

Nå orker jeg ikke å se meg selv i speilet! Føler meg såååå elendig! Hater alt med meg. Føler meg dritt! Vil ikke dra på skolen slik. Tørr ikke å dra på skolen tjukkere enn før. Jeg har gått opp mange kg 😭 tørr ikke å møte klassen min slik! Hjeeeelp

Anonymkode: e590f...e47

Da er du en av ganske mange nordmenn som møter det nye året litt tyngre enn det forrige. Det er primært du selv som legger merke til dette, andre mennesker har nok med seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke dra på skolen slik. Tørr ikke å dra på skolen tjukkere enn før.

Som frosken skriver - det er lite sannsynlig at noen vil legge merke til det. Ta på deg romslige klær og lat som ingenting.

Det er en ekstremt dårlig idé å drikke mye alkohol i håp om å gå ned i vekt.

PS: Tørr er det motsatte av våt. Verbet du er ute etter, staves "tør".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Lillemus skrev:

Slutt å tull! Spis vanlig mat, men i mindre mengder enn du har gjort i jula og kom deg ut og gå en lang tur hver dag. Å gå på fylla i 5 dager (antar du begynner på mandag?) er i alle fall det dummeste du kan gjøre...

Hvorfor er det dumt ? Når jeg er beruset på alkohol så mister jeg matlyst. Har enorm sug etter mat for tiden klarer ikke å stoppe! 

Anonymkode: e590f...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, laban skrev:

Som frosken skriver - det er lite sannsynlig at noen vil legge merke til det. Ta på deg romslige klær og lat som ingenting.

Det er en ekstremt dårlig idé å drikke mye alkohol i håp om å gå ned i vekt.

PS: Tørr er det motsatte av våt. Verbet du er ute etter, staves "tør".

Ok. 

Anonymkode: e590f...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det dumt ? Når jeg er beruset på alkohol så mister jeg matlyst. Har enorm sug etter mat for tiden klarer ikke å stoppe! 

Anonymkode: e590f...e47

Dropp sukker og gå deg en lang tur hver dag fram til skolestart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare kan det være farlig å drikke kun alkohol i flere dager, men det vil neppe hjelpe deg ned i vekt da alkohol har enormt mye kalorier i seg. Spis mindre enn før og hold deg opptatt med noe mye av tiden, turgåing eller annen fysisk aktivitet. Får mindre sug om en distraherer seg med ting og hvis den fysiske aktiviteten ikke er så intens får man ikke noe særlig økt matbehov heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at trådstarter er hun unge jenta med alvorlig spiseforstyrrelse som har skrevet her flere ganger. Det er mulig jeg tar feil, men uansett bør man trå varsomt med råd når et såpass ungt menneske som enda går på skole kommer med slike utsagn. 

Jeg er ikke noe bedre på å møte dette på en god måte enn dere andre som har svart. Men jeg vil nok si til vedkommende at hun bør snakke med helsesykepleier på skolen om hva som er lurt å gjøre akkurat i hennes situasjon. "Å spise mindre", "unngå sukker", og "tren mer" er ikke sikkert at er de beste rådene akkurat for henne, tatt i betraktning at hun mest sannsynlig har en alvorlig spiseforstyrrelse i bunnen. 

Beklager til ts og dere andre om jeg tar feil. Det er bare noe med innlegget som får meg til å tenke at det kanskje er sånn. Men jeg vet jo ikke, og burde kanskje ha holdt meg for "god" for å skrive dette. Men likevel velger jeg å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...