Gå til innhold

Mac VS PC


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Jeg har hatt MacBook  i 3 år nå. Lurer på å bytte snart. Før var mac kjent for å være brukervennlig. Men denne dritten her, er alt annet enn det. iPhone er fortsatt favoritt blant telefoner, men ikke faen om jeg kjøper overpriset Mac neste gang. For det første var det ikke full HD engang på skjermen, så jeg må bruke lesebriller for å lese. For det andre er det veldig dårlig brukervennlighet. Verdt nesten 10 000? Neppe. Får bedre pc til nesten halvparten av det der. Kort batteritid begynner det å bli også. Også selvfølgelig innebygd batteri som ikke kan skiftes.... Uten av fagfolk....

 Nei, apple fans dette skjønner jeg ikke hva som er så bra med.....

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

dyre maskiner ja, men jeg synes jo brukervennligheten er noe av det beste med hele maccen. hadde mac før men har kun pc nå 🙂 

Anonymkode: d4463...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 2.1.2020 den 21.06, Worrysome plenty skrev:

Jeg har hatt MacBook  i 3 år nå. Lurer på å bytte snart. Før var mac kjent for å være brukervennlig. Men denne dritten her, er alt annet enn det. iPhone er fortsatt favoritt blant telefoner, men ikke faen om jeg kjøper overpriset Mac neste gang. For det første var det ikke full HD engang på skjermen, så jeg må bruke lesebriller for å lese. For det andre er det veldig dårlig brukervennlighet. Verdt nesten 10 000? Neppe. Får bedre pc til nesten halvparten av det der. Kort batteritid begynner det å bli også. Også selvfølgelig innebygd batteri som ikke kan skiftes.... Uten av fagfolk....

 Nei, apple fans dette skjønner jeg ikke hva som er så bra med.....

Da kjøper du vel bare en PC da, eller hur? :) 

Hva man foretrekker avhenger mye av vaner. Mac har blitt kopiert både mhp programvareoppbygging, brukervennlighet og estetikk, så forskjellen er vel mindre enn tidligere, men fremdeles liker jeg personlig Mac bedre når jeg skal lage noe som innebærer grafikk. Presentasjoner blir også mye finere på Mac. Bruker både Mac og PC i hverdagen, uten at det er så problematisk eller kilde til irritasjon og bannskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil PC, ja. Mac er overpriset til de grader, og masse trøbbel med gamle programmer hver gang OS'et oppdateres. 

Anonymkode: 48e3c...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt fornøyd med mac, synes den takler multitasking bedre enn Windows-PCer jeg har hatt. Aldri opplevd nat den har kræsjet eller blitt påtakelig treig over tid heller. Prisene er imidlertid høyere enn nødvendig synes jeg. 

ChromeBook kan jo være et alternativ om man ikke vil ha Windows. Har ikke erfaring med det selv, men jeg kjenner andre som er godt fornøyde med det. Hva slags bruksområde man har er jo og et viktig poeng. Skal man bare surfe og gjøre helt enkle oppgaver funker Windows helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg er godt fornøyd med mac, synes den takler multitasking bedre enn Windows-PCer jeg har hatt. Aldri opplevd nat den har kræsjet eller blitt påtakelig treig over tid heller. Prisene er imidlertid høyere enn nødvendig synes jeg. 

ChromeBook kan jo være et alternativ om man ikke vil ha Windows. Har ikke erfaring med det selv, men jeg kjenner andre som er godt fornøyde med det. Hva slags bruksområde man har er jo og et viktig poeng. Skal man bare surfe og gjøre helt enkle oppgaver funker Windows helt fint.

Har disse pcene vært i samme prisklasse som macen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Worrisome Plenty

Jeg endte opp med å kjøpe en bærbar gaming pc, den kostet 7299,- Jeg valgte den største modellen, med stor skjerm. Jeg bærer ikke pc med meg rundt ute uansett. Herrelighet så deilig det er å surfe på denne fremfor den slørete lille MacBook airen. Mer brukervennlig også. Men tror du det går å sende bilder fra iPhone til PC? Nei, og det er ikke pc\n sin feil. Får ikke engang lagt til icloud mailen min her, og det er alt pga Apple. Husker lignende problemer fra da jeg hadde ipod, de er noen utspekulerte folk disse mac folkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.1.2020 den 17.42, Fionys skrev:

Har disse pcene vært i samme prisklasse som macen?

Litt komplisert svar: Dyreste stasjonære PC jeg har hatt kostet rundt 10 000. Imidlertid ble det prismessig ikke langt unna iMac når jeg plusset på skjermen jeg ville ha. Det skal sies at jeg ar høye krav til skjerm pga dårlig syn. Apple har veldig god tilgjengelighets-programvare også (forstørring, talesyntese etc). 

Bruktmarked kan være vel verdt å sjekke ut. Jeg kjøpte iPad brukt, og den erstatter helt det jeg ville trengt en laptop til. Jeg sparte noen tusenlapper, og fikk likevel et nesten ubrukt produkt. 

Men alt dette er i høyeste grad en smakssak. For mange år siden hadde jeg f.eks. en MackBook jeg valgte å selge, fordi tastaturet på den ikke passet meg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...