Gå til innhold

Hvorfor klikker folk av sannheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er litt bekymret for at vi ikke tåler å høre noe lenger. Alt blir mobbing om vi sier meningen som den ER. 
 

Anonymkode: da514...465

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er litt bekymret for at vi ikke tåler å høre noe lenger. Alt blir mobbing om vi sier meningen som den ER. 
 

Anonymkode: da514...465

Har du noen eksempler som kan forklare hva du mener? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er litt bekymret for at vi ikke tåler å høre noe lenger. Alt blir mobbing om vi sier meningen som den ER. 
 

Anonymkode: da514...465

Det må jo være lov å si sin mening, det er ikke mobbing det. Men tror nok man vet selv om det man skriver er ufint, det er jo ikke greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er litt bekymret for at vi ikke tåler å høre noe lenger. Alt blir mobbing om vi sier meningen som den ER. 
 

Anonymkode: da514...465

Tror du forveksler dine egne meninger med sannhet.... Sannhet er objektivt sett ikke mulig å enes om. Hvorfor tror du det er krig i verden?

Anonymkode: 6d6f7...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den oppvoksende generasjonen omtaler foreldregenerasjonen som boomers, og det å være boomer er ikke et kompliment.

Til tross for at vi har alt, har fått alle muligheter er vi sutrete, lett-krenkede og ufine i møte med meninger fra dem, og som deg syns de vi møter deres argumenter (spesielt om levesett, prioriteringer og klima) med å trekke indignert- eller mobbekortet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
9 timer siden, Kayia skrev:

Den oppvoksende generasjonen omtaler foreldregenerasjonen som boomers, og det å være boomer er ikke et kompliment.

Til tross for at vi har alt, har fått alle muligheter er vi sutrete, lett-krenkede og ufine i møte med meninger fra dem, og som deg syns de vi møter deres argumenter (spesielt om levesett, prioriteringer og klima) med å trekke indignert- eller mobbekortet. 

"Boomer" kommer vel fra "baby boom". At det ble født mange barn etter krigen frem til midten av 60-tallet. Mine foreldre altså. 

Jeg opplever dem ikke som lettkrenkede i det hele tatt, men merker litt forakt for klimaengasjementet til yngre generasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Gargamel skrev:

"Boomer" kommer vel fra "baby boom". At det ble født mange barn etter krigen frem til midten av 60-tallet. Mine foreldre altså. 

Jeg opplever dem ikke som lettkrenkede i det hele tatt, men merker litt forakt for klimaengasjementet til yngre generasjoner.

Ja begrepet kommer derfra, men språk er dynamisk og de unge bruker det altså sånn. Du får Google om du ikke tror det.

Jeg tenker heller ikke at alle er lettfornærmet og nærtagen av kritikk, men ser poenget til de unge. I høst har vår (ikke våre foreldres) generasjon lirt ut av seg masse lettfornærmede tøv til unge som har ønsket å uttrykke engasjement for klimaet foreksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 4.1.2020 den 13.03, Kayia skrev:

Ja begrepet kommer derfra, men språk er dynamisk og de unge bruker det altså sånn. Du får Google om du ikke tror det.

Jeg tenker heller ikke at alle er lettfornærmet og nærtagen av kritikk, men ser poenget til de unge. I høst har vår (ikke våre foreldres) generasjon lirt ut av seg masse lettfornærmede tøv til unge som har ønsket å uttrykke engasjement for klimaet foreksempel. 

Du har så rett, så rett. Jeg fant denne på Urban Dictionary. Jeg scorer på nesten alle punktene, og er altså en boomer. De burde hatt et bilde av meg i ordboka. Jeg har fortsatt ikke måne da (Tror jeg trallala...)
A person who exhibits the following characteristics:
-anywhere from 30-75 years old*
-white
-owns a house in the suburbs
-balding
-drinks Monster Energy Zero Ultra
-calls his kids things like “champ” and “big guy”
-his riding lawnmower is the envy of fellow boomers
-hates and ridicules Millennials
-(sip)
-wakes up at 6am to mow his lawn
-“Yeah I would’ve went pro if I didn’t injure my ___ during that championship game”
-MAGA
-only listens to Dad rock
-“snowflakes”
-“I’m sure she had her reasons”
-“when I was your age”
-“back in my day”
-probably peaked in high school
-will be nostalgic for classic video games like Doom if younger
-drives a Corvette on weekends
-has had steady office job for over a decade
-socks and sandals
-wine and dines at Olive Garden or Applebee’s

*One doesn’t have to be an actual member of the Baby Boom generation to be considered a Boomer. A Boomer is anyone that embodies the stereotypes of this age group
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...