Gå til innhold

Hva feiler meg ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

• klarer ikke å synes synd i noen

• klarer ikke å bli glad på andres vegne

• ingenting av det som skjer rundt meg går innpå meg eller påvirker meg på noen måter

• når andre dør så kjenner jeg ikke på sorg

• føler ikke kjærlighet for andre og klarer ikke å elske noen ( kjærlighetspartner) 

Er jeg uten empati ? Hva feiler meg ? 

 

Anonymkode: 60d6e...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du alltid vært sånn?

Anonymkode: 3ccfa...0ad

Nei har blitt det for et par år siden. Trodde at jeg skulle gråte da jeg så kongefamilien holde tale, men det gikk ikke innpå meg. De andre som satt ved siden av meg satt med tårer i øynene mens vi så på TV. 

Anonymkode: 60d6e...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei har blitt det for et par år siden. Trodde at jeg skulle gråte da jeg så kongefamilien holde tale, men det gikk ikke innpå meg. De andre som satt ved siden av meg satt med tårer i øynene mens vi så på TV. 

Anonymkode: 60d6e...0f1

Depresjon?

Anonymkode: 3ccfa...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Depresjon?

Anonymkode: 3ccfa...0ad

Hmm… Nei. Føler meg ikke trist bare helt nøytral. Altså helt normal stemningsleie. 

Anonymkode: 60d6e...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har mangel på følelser, det er det som er mitt problem. Kan føle mer når jeg drikker alkohol, men ellers så er jeg som jeg er. 

Finnes det ingen måte å forsterke følelser på uten å måtte ty til rusmidler ? 

Anonymkode: 60d6e...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er det ingen psykologer som kan tilby meg en form for behandling slik at jeg kan føle mer. Er lei av å fake at jeg føler på ting. Det er slitsomt i lengden. Å late som om man er glad, trist osv når man ikke føler det er utrolig slitsomt. 

Anonymkode: 60d6e...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

• klarer ikke å synes synd i noen

• klarer ikke å bli glad på andres vegne

• ingenting av det som skjer rundt meg går innpå meg eller påvirker meg på noen måter

• når andre dør så kjenner jeg ikke på sorg

• føler ikke kjærlighet for andre og klarer ikke å elske noen ( kjærlighetspartner) 

Er jeg uten empati ? Hva feiler meg ? 

 

Anonymkode: 60d6e...0f1

Det høres ut som depresjon eller anhedoni. Tror du er ganske så deprimert og føler likegyldighet til det rundt deg. 

Anonymkode: b3c4a...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som depresjon evt. Dystymi. 

Det må ikke alltid være slik at en kjenner på stor fortvilelse, håpløshet, utmattelse og alt slikt. Det kan være slik du beskriver det også. 

I hvert fall ved dystymi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...