Gå til innhold

Hvordan snu døgnet riktig vei ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan snu døgnet riktig vei ? 

Anonymkode: 609fe...fa9

Vær beinhard med deg selv og stå opp til samme tidspunkt hver dag. Sett på en alarm som er grusom og legg mobilen eller det du bruker slik at du må ut av sengen for å slå den av. Og ikke sov i timesvis på dagtid... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får melding hver kveld, ca kl 12, om at jeg må gå og legge meg. Det fungerer for meg for jeg klarer ikke være beinhard med meg selv, men jeg er veldig opptatt av å gjøre det jeg får beskjed om/har avtalt at jeg skal gjøre. Også glemmer jeg tiden og da er det greit å få en påminnelse om hvor mye klokka er. På julaften og nyttårsaften, ble det for lite tid til å lande på kvelden, så da ble klokka 05.00-05.30 på morgenen før jeg fikk lagt meg. Jobber fortsatt med å rette på dette, og det hjelper at noen sier ifra at jeg må legge meg. En dag sov jeg til 10.30, men ellers har jeg sovet altfor lenge dersom jeg ikke våkner før kl 10. Helst vil jeg opp senest 08.00-08.30. Men så lenge jeg ikke får lagt meg tidligere, selv om jeg står opp tidligere, og jeg blir enda mer surrete når jeg sover for lite, tillater jeg meg å sove til jeg våkner. Er du av typen som kan sove til utpå ettermiddagen, bør du nok sette på en klokke for å unngå det. Jeg har også fundert på om jeg bør ha en klokke på veggen i stua, slik at jeg får litt mer oversikt over tiden.

Jeg hadde nok fått høyt blodtrykk av Lillemus sitt forslag 😅 Jeg må ha behgelig ringelyd for om jeg våkner stressa, er det stor sannsynlighet for at jeg spinner igjennom resten av dagen også og da blir alt bare kaos og rot. Men i utgangspunktet er hennes forslag veien til normal/ønsket døgnrytme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Villemo70 skrev:

Melatonin. Vanskelig å få tak i i Norge men.

Hva med Sverige ? 

Anonymkode: 609fe...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
18 timer siden, Lillemus skrev:

Sååå bra! Har hatt effekt av det før, men er dette en sikker kilde ? Vil ikke dumme meg ut på apoteket. 

Anonymkode: 609fe...fa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sååå bra! Har hatt effekt av det før, men er dette en sikker kilde ? Vil ikke dumme meg ut på apoteket. 

Anonymkode: 609fe...fa9

Det er fra sidene til Apotek1 så... Du får Google litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...