Gå til innhold

Er det en svakhet eller styrke å slette Facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når fb ikke fører bare bra ting med seg for meg fordi jeg noen ganger reagerer som jeg gjør og er den jeg er. Har jeg da tapt - at jeg på den måten viser at jeg er svak fordi jeg ikke var sterk nok og åtte gi opp?

Anonymkode: c31cd...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er hverken styrke eller svakhet. Det går an å legge ned fb for en stund for siden å logge på igjen. Eller slette alt. Uansett er det du som bestemmer. 

Anonymkode: 4abe3...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Prøver bare å lære og ta ansvar. Hvis det betyr at jeg er svak, så sletter jeg ikke. Da vil jeg holde ut enda lenger. 

Anonymkode: c31cd...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det betyr at jeg er svak, så sletter jeg ikke.

Det betyr det ikke. FB har ingen verdens ting med folks styrke å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som betyr noe tenker jeg, er om du lar Facebook styre livet og hverdagen din eller om du selv har kontroll over når du sjekker Facebook.

Selv har jeg Facebook-konto og leste innpå den for første gang på over 3 måneder i dag. Det er med andre ord mulig å ha en konto, men ikke være aktiv. Det krever litt selvdisiplin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis Facebook påvirker deg på en negativ måte så kan du prøve å ta en pause, eller sette begrensninger for bruken. Handler ikke om å være sterk eller svak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil helst ikke slette FB, for da føler jeg at jeg har tapt «kampen» mtp å tåle ting. Jeg tror ikke det vil være bra for meg å slette min fb fordi jeg da vil føle meg svak. 
 

Samtidig må jeg ta ansvar for den jeg er og for at jeg kort sagt ikke tåler alt.
 

Men jeg har ikke lyst til å gi opp den kampen enda. Jeg vil så gjerne lære meg å tåle ting og bli sterkere. 
 

Anonymkode: c31cd...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vel bare så enkelt som å finne ut hva du vil bruke tiden din til. På facebook bestemmer du egentlig i liten grad hva du bruker tiden på.  Du ser på det som måtte presentere seg. Sletter du facebook er det du som bestemmer hva du vil søke på. Jeg vil si det er en styrke å slette facebook.

Anonymkode: 61a5b...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil helst ikke slette FB, for da føler jeg at jeg har tapt «kampen» mtp å tåle ting. Jeg tror ikke det vil være bra for meg å slette min fb fordi jeg da vil føle meg svak. 
 

Samtidig må jeg ta ansvar for den jeg er og for at jeg kort sagt ikke tåler alt.
 

Men jeg har ikke lyst til å gi opp den kampen enda. Jeg vil så gjerne lære meg å tåle ting og bli sterkere. 
 

Anonymkode: c31cd...149

Hvorfor kan du ikke lære deg å tåle ting og bli sterkere selv om du har Facebook?

Anonymkode: 4abe3...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil helst ikke slette FB, for da føler jeg at jeg har tapt «kampen» mtp å tåle ting. Jeg tror ikke det vil være bra for meg å slette min fb fordi jeg da vil føle meg svak. 
 

Samtidig må jeg ta ansvar for den jeg er og for at jeg kort sagt ikke tåler alt.
 

Men jeg har ikke lyst til å gi opp den kampen enda. Jeg vil så gjerne lære meg å tåle ting og bli sterkere. 
 

Anonymkode: c31cd...149

Jeg tror kanskje ikke fb vil gjøre noe fra eller til i forhold til de problemene du har. Hvis du fjerner fb, så vil du sannsynligvis mene at du kan observere samme "signalene"  og trekke de samme slutningene på andre arenaer.  Tror løsningen er å styrke selvfølelsen - og jobbe med selvmedfølelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...