Gå til innhold

Er kjærlihet en mening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde en terapaut og jeg ble tilslutt forelsket, følte at det var gjensidig, men aner ikke. Han flyttet langt bort og har ikke sett han på 3år. 

Først nå møter jeg han igjen i et foredrag i min kommune. Jeg blir så lettet og glad. Masse endorfiner bare ved å se han. 

Kan det være en mening rundt kjærlighet? 

Anonymkode: bb5af...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en terapaut og jeg ble tilslutt forelsket, følte at det var gjensidig, men aner ikke. Han flyttet langt bort og har ikke sett han på 3år. 

Først nå møter jeg han igjen i et foredrag i min kommune. Jeg blir så lettet og glad. Masse endorfiner bare ved å se han. 

Kan det være en mening rundt kjærlighet? 

Anonymkode: bb5af...980

Kjærlighet mente jeg🙃 

Anonymkode: bb5af...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mening vet jeg ikke, men det er vanlig å utvikle varme følelser for behandler, også å bli forelsket. Jeg tror også det kan være gjensidig, uten at det fra behandlers side har med forelskelse eller ønske om å utvikle et seksuelt forhold å gjøre. Mer at man kommer tett på, og utvikler en nær relasjon og bryr seg om pasienten. 

Anonymkode: 90381...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mening vet jeg ikke, men det er vanlig å utvikle varme følelser for behandler, også å bli forelsket. Jeg tror også det kan være gjensidig, uten at det fra behandlers side har med forelskelse eller ønske om å utvikle et seksuelt forhold å gjøre. Mer at man kommer tett på, og utvikler en nær relasjon og bryr seg om pasienten. 

Anonymkode: 90381...cd5

Kan jeg være så ærlig med deg at han ringte meg omtrent hver dag? 

Vil ikke gå innpå hvilken relasjon, men jeg kan si at jeg var ikke på hodet etter han. Jeg kunne merke en rar/god kjemi mellom blikk av og til. Er det sånn at man kan kjenne på slike følelser og at det kan stemme? 

Nå blir han foredragsholderen min, helt tilfeldig i en jobbsammengeng. Har en stort ønske om å prate med han. Savnet han masse. Utrolig nok🙈

Anonymkode: bb5af...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Umulig å vite hva han har tenkt eller følt om deg utover pasientrollen. Høres jo rart ut med hyppige oppringninger da. Om det har vært for å oppnå kontakt utover de profesjonelle rammene er det uetisk oppførsel. Ble behandlingen avsluttet på naturlig måte og tidspunkt? 

Anonymkode: 90381...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg være så ærlig med deg at han ringte meg omtrent hver dag? 

Vil ikke gå innpå hvilken relasjon, men jeg kan si at jeg var ikke på hodet etter han. Jeg kunne merke en rar/god kjemi mellom blikk av og til. Er det sånn at man kan kjenne på slike følelser og at det kan stemme? 

Nå blir han foredragsholderen min, helt tilfeldig i en jobbsammengeng. Har en stort ønske om å prate med han. Savnet han masse. Utrolig nok🙈

Anonymkode: bb5af...980

Ringte deg opp hver dag. Høres merkelig ut. Hvorfor ringte han deg? Hadde du store utfordringer? Det er ikke normalt at behandler ringer hver dag. 

Anonymkode: 0b313...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ingenting å spekulere i. En behandler skal aldri ha noe forhold til en pasient utover det som favner behandler - pasient- relasjonen. Det er ganske normalt å kunne bli interessert i behandler, men disse følelsene kan altså aldri utforskes eller gjengjeldes - så  ingen vits i flere tanker rundt dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ringte deg opp hver dag. Høres merkelig ut. Hvorfor ringte han deg? Hadde du store utfordringer? Det er ikke normalt at behandler ringer hver dag. 

Anonymkode: 0b313...fb4

Han ringte ikke ver dag, men ofte. Det var spesifikt om ting om helsen, ikke annet. Men han tok så vare på meg, å det har jeg blitt svak for i ettertid. Under behandlingsperioden var jeg ikke betatt, det kom i ettertid med savnet etter han. 

Anonymkode: bb5af...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umulig å vite hva han har tenkt eller følt om deg utover pasientrollen. Høres jo rart ut med hyppige oppringninger da. Om det har vært for å oppnå kontakt utover de profesjonelle rammene er det uetisk oppførsel. Ble behandlingen avsluttet på naturlig måte og tidspunkt? 

Anonymkode: 90381...cd5

Behandlingen ble avsluttet på et helt normalt vis. Han var profosjonell og gjorde jobben veldig bra, også ifølge andre. Jeg merket en god kjemi, (noe mange naturligvis har med sin behandler). Ikke rart vi kan føle oss så godt ivartatt og nærmest unik med forståelse, empati og så god hjelp. 

Dette er noen år siden nå. Jeg aner ikke hvordan det ville påvirket han idag om jeg ble forelsket i han "igjen"? 

Anonymkode: bb5af...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mening vet jeg ikke, men det er vanlig å utvikle varme følelser for behandler, også å bli forelsket. Jeg tror også det kan være gjensidig, uten at det fra behandlers side har med forelskelse eller ønske om å utvikle et seksuelt forhold å gjøre. Mer at man kommer tett på, og utvikler en nær relasjon og bryr seg om pasienten. 

Anonymkode: 90381...cd5

Jeg vil virkelig si at kjærligheten er meat to be. 

Altså, en terapaut har lov etter år å gjøre noe med klientene sine. Det skal gjerne gå år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, S87s skrev:

Jeg vil virkelig si at kjærligheten er meat to be. 

Altså, en terapaut har lov etter år å gjøre noe med klientene sine. Det skal gjerne gå år. 

du skal få en tommel opp kun på grunn av meat`n din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...