Gå til innhold

Vellykket behandling av skabb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk symptomer på skabb i begynnelsen av desember. Jeg og hele familien (mann og to barn) gjennomførte behandlingen helt etter anbefalingene. Etter 5-6 dager oppdaget jeg nye skabbganger og fikk ut en skabb som vandret på nålspissen. Vi gjentok behandlingen, også denne gangen etter anbefalingene, og gjentok den på nytt etter 7 dager. Andre gangen valgte vi å pakke alt av klær som ikke tålte å fryses ned i sekker i 7 døgn, første gangen frøs vi dem. I overigår oppdaget jeg en ny skabbgang, og fikk i dag ut en levende skabb. 
 

Er det noen som har erfaring med å ha blitt kvitt skabb? Hva har fungert?
 

De to siste gangene jeg har smurt har jeg vært så innsmurt at jeg ikke har vært tørr når jeg dusjet etter 12-15 timer. Jeg tenker at den Nix kremen umulig kan ha tatt knekken på dem. Ingen andre i familien har fått symptomer, jeg har vært veldig påpasselig med nærkontakt/kroppskontakt. 

Anonymkode: 6c2d4...fda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk symptomer på skabb i begynnelsen av desember. Jeg og hele familien (mann og to barn) gjennomførte behandlingen helt etter anbefalingene. Etter 5-6 dager oppdaget jeg nye skabbganger og fikk ut en skabb som vandret på nålspissen. Vi gjentok behandlingen, også denne gangen etter anbefalingene, og gjentok den på nytt etter 7 dager. Andre gangen valgte vi å pakke alt av klær som ikke tålte å fryses ned i sekker i 7 døgn, første gangen frøs vi dem. I overigår oppdaget jeg en ny skabbgang, og fikk i dag ut en levende skabb. 
 

Er det noen som har erfaring med å ha blitt kvitt skabb? Hva har fungert?
 

De to siste gangene jeg har smurt har jeg vært så innsmurt at jeg ikke har vært tørr når jeg dusjet etter 12-15 timer. Jeg tenker at den Nix kremen umulig kan ha tatt knekken på dem. Ingen andre i familien har fått symptomer, jeg har vært veldig påpasselig med nærkontakt/kroppskontakt. 

Anonymkode: 6c2d4...fda

Det kan være at du trenger en annen type medisin som du må gå til legen for å få. Du kan lese om dette her: https://www.nrk.no/finnmark/eksplosjon-i-salg-av-reseptbelagt-skabbmedisin_-_-kan-tyde-pa-resistens-1.14621448?fbclid=IwAR0adJAq-Up_18AUXWHT2zOgQiYRGi49MLJRgKT6iA3gx68tah5A09wtcec

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...