Gå til innhold

Hvordan takke psykologen


PåDolAvOgTil

Anbefalte innlegg

PåDolAvOgTil

Jeg har gått til samme psykolog i 16 år og nå må vi avslutte fordi han går av med pensjon (jeg skal overføres til annen behandler). Psykologen har vært helt fantastisk og betydd alt for meg når det har stormet som verst. Jeg tror faktisk ikke han vet hvor mye han har betydd for meg og hvor mye han faktisk har hjulpet meg. Tenkte jeg skulle gi et kort hvor jeg takket for tiden i behandling osv.. Men jeg sliter med hvordan jeg skal få skrevet det jeg vil si, finner ikke de rette ordene. Enten blir jeg for overfladisk eller jeg "takker for alt" som om det var min siste hilsen i en begravelse. Er det noen som kan hjelpe meg med teksten?

Lurer og på hvilket bilde jeg skal ha på kortet. Ønsket noe som illustrerte hans betydning for meg, men ble usikker på om hva jeg skal bruke. F.eks. har jeg tenkt på bilde av: et anker, fyrlykt i storm, lys i mørket eller noe lignende. Noen ideer her og?

Vet jeg er storforlangende av dere nå, men psykologen har virkelig vært viktig for meg i lang tid og jeg vil så gjerne formidle det på en skikkelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du uttrykker deg så bra skriftlig, at dette fikser du! Kun du kan finne de rette ordene. Og apropos «rett» - det kan ikke bli feil, uansett, heller. 

Anonymkode: 0e87d...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PåDolAvOgTil skrev:

Jeg har gått til samme psykolog i 16 år og nå må vi avslutte fordi han går av med pensjon (jeg skal overføres til annen behandler). Psykologen har vært helt fantastisk og betydd alt for meg når det har stormet som verst. Jeg tror faktisk ikke han vet hvor mye han har betydd for meg og hvor mye han faktisk har hjulpet meg. Tenkte jeg skulle gi et kort hvor jeg takket for tiden i behandling osv.. Men jeg sliter med hvordan jeg skal få skrevet det jeg vil si, finner ikke de rette ordene. Enten blir jeg for overfladisk eller jeg "takker for alt" som om det var min siste hilsen i en begravelse. Er det noen som kan hjelpe meg med teksten?

Lurer og på hvilket bilde jeg skal ha på kortet. Ønsket noe som illustrerte hans betydning for meg, men ble usikker på om hva jeg skal bruke. F.eks. har jeg tenkt på bilde av: et anker, fyrlykt i storm, lys i mørket eller noe lignende. Noen ideer her og?

Vet jeg er storforlangende av dere nå, men psykologen har virkelig vært viktig for meg i lang tid og jeg vil så gjerne formidle det på en skikkelig måte.

Jeg syns du kan skrive det du allerede har skrevet (og som jeg har uthevet), men bittelitt redigert:

«Navnet på psykologen,

du har vært helt fantastisk og betydd svært mye for meg når det har stormet som verst. Jeg vil du skal vite at du har hjulpet meg mye disse årene, og dette ønsker jeg å takke deg for.

Lykke til med pensjonstilværelsen!

Beste hilsen

Navnet Ditt»

Ad bilde, kanskje psykologen har en hobby som det blir bedre tid til nå, feks fiske, strikking, turer i skogen, reiser etc? I såfall kan du velge et bilde som peker framover på psykologens nye periode i livet. Dersom du ikke kjenner til noen hobby ville jeg valgt et nøytralt kort. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et kort med blomster på? 🌹🌷🌺

Anonymkode: 5fccd...037

Jeg ville tatt et motiv jeg syntes var fint, enkelt og greit. Alternativt et nøytralt kort vedlagt en blomsterbukett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

5 minutter siden, PåDolAvOgTil skrev:

Takk for hjelpen

Hva ble det til, hvilket motiv hadde du på kortet?

Anonymkode: 57330...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk også til behandler i 16 år til h'n pensjonerte seg. Synes nesten det er h'n som burde takke meg for å ha gått der så lenge og spedd på lønninga uten å bli betraktelig bedre i løpet av så mange år....

Anonymkode: b05a3...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk også til behandler i 16 år til h'n pensjonerte seg. Synes nesten det er h'n som burde takke meg for å ha gått der så lenge og spedd på lønninga uten å bli betraktelig bedre i løpet av så mange år....

Anonymkode: b05a3...9f0

Hehe, det var en artig vinkling :) Du har sans for humor du i hvert fall som jeg liker! Men tenk hvor vanskelig tilværelsen hadde vært for deg uten de jevnlige samtalene med terapeuten på tross av at du kanskje ikke har blitt merkbart bedre - du har forhåpentlig i hvert fall ikke blitt vesentlig verre, noe som kunne vært tilfelle uten behandlingen i 16 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PåDolAvOgTil
På 19.1.2020 den 15.15, AnonymBruker skrev:

Hva ble det til, hvilket motiv hadde du på kortet?

Anonymkode: 57330...bdc

Det ble et bilde jeg har tatt selv av et jernbanespor. Skal liksom illustrere veien videre (noe sånt ihvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PåDolAvOgTil
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk også til behandler i 16 år til h'n pensjonerte seg. Synes nesten det er h'n som burde takke meg for å ha gått der så lenge og spedd på lønninga uten å bli betraktelig bedre i løpet av så mange år....

Anonymkode: b05a3...9f0

Jeg har mye å takke min behandler for. Det er stor forskjell på min tilværelse nå enn da jeg begynte i behandling. Han har hjulpet meg mye. Jeg er ikke helt i mål, men mest sannsynlig kommer jeg ikke i mål heller. Men livet er går an å leve nå, noe som betyr mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Enig med Kayia. Du har allerede skrevet kortet. Si det rett fram og med egen ord sånn som du har gjort her, ikke prøv å kom opp med en fiks formulering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...